Meridian G-serie - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 55
    Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Når man kjøper høyttalere og forsterker og kanskje enda noe mer får man som regel muligheter for litt avslag.

Intermediate Frorrari sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    560
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Andrè er ganske lett å presse litt nedover!

Her er en prisliste til en butikk i England som selger Meridian.

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker og bukker
    Forhandlingskort :wink:

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Husk at Meridian produseres i UK.

På den lista stemme Rotel-prisene godt med de norske i hvertfall. Da snakker vi om et produkt via en importør som ikke er kjennt for å dumpe priser.

Active
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    434
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Meridian og JMLAB er en god match- de komplementerer hverandre og IMHO får de det beste ut av hverandre! Men få en demo i butikken slik at DU kan avgjøre klangbalansen!

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Viking; jeg har selv stor tro på dette, om ikke annet for at jeg gleder meg til å høre combo'en. Tror ikke dette skal låte mye galt. Skal iallefall sørge for å ta med meg litt grom musikk :wink: . Og designmessig er Meridian G serien sykt tøffe. Iallefall i forhold til designet på de eldre modellene :wink:

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    560
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    G-serien synes jeg ser helt nydelig ut. Noe av det bedre der ute, IMO! Du må gi oss en rapport når du har hørt det, da.

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig der. Det nye designet på G serien er råtøft. Jeg skal innom for en skikkelig demo i midten av januar, kommer tilbake med med dataljer da

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vurderte forresten Meridian G08 før jeg kjøpte Unidisc SC.

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, den er vel helt lik designmessig. Er vel samme kassa. Eneste jeg stusser over er det tastaturet av en fjernkontroll :? . Ser bra stor ut. Hvem forhandler unidisc, har du en link snickers? Hørte du på de begge, og hva syntes du?

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kontrapunkt (link) forhandler Linn Unidisk SC (link) her i Oslo.

Jeg kan jo legge til at jeg har hørt Snickers' Unidisk flere ganger, i mitt eget oppsett også, og er imponert over lyden i den.

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker og bukker. En annen ting jeg lurte på er hva det menes med at "G91 play SACD (CD layer only)" Er ikke så inn i dette, men hva menes... Eier ikke en eneste SACD ops:

Newcomer Njål sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av akto
    Takker og bukker. En annen ting jeg lurte på er hva det menes med at "G91 play SACD (CD layer only)" Er ikke så inn i dette, men hva menes... Eier ikke en eneste SACD ops:
    På en SACD med CD-lag kan den spille CD-delen, men ikke SACD-delen.
    Meridian er ikke i SACD-leiren, for å si det mildt.

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt kjipt da, på en så dyr spiller. Men da er det jo faktisk bra da, at jeg ikke eier en eneste SACD :wink: Har faktisk aldri hørt en slik cd eller, er det stor forskjell fra vanelig CD. Har hørt delte meninger her...

Newcomer Njål sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt kjipt da, på en så dyr spiller. Men da er det jo faktisk bra da, at jeg ikke eier en eneste SACD :wink: Har faktisk aldri hørt en slik cd eller, er det stor forskjell fra vanelig CD. Har hørt delte meninger her...
    Siden Meridian står bak MLP (Meridian Lossless Packing) som er valgt til å komprimere det konkurrerende hi-rez audioformatet DVD-Audio er det vel ikke så rart at de ikke støtter SACD (på samme måte som selskapene bak SACD, Sony og Phillips, ikke støtter DVD-A).
    Skal ikke uttale meg om SACD siden jeg ikke har mulighet til å spille det av på en fornuftig måte, men det er ganske stor forskjell på en del DVD-Audio-skiver. Problemet er snarere mengden av titler some er tilgjengelig, og den musikalske kvaliteten, enn den rent lydmessige.

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, det oppklarte en del for meg. Har ikke helt skjønt opprinnelsen til de nye formatene, eller rettere sakt; har ikke hatt behov for å sette meg inn i det. Takker :wink:

Newcomer Njål sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bakgrunnen for de nye formatene er flere.
    Ved siden av at mange mener at CD-standarden ikke holder mål, hverken mhht frekvensområde, samplingsfrekvens eller dynamikk, er bedre kopibeskyttelse en viktig grunn.
    Når det gjelder SACD er kanskje hovedgrunnen at CD-rettighetene til oppfinnerne Sony og Phillips var i ferd med å gå ut (de fikk et fast beløp for hver eneste CD som ble produsert, uavhengig av hvem som ga den ut). Dette er snakk om ganske enorme inntekter, og Sony ville veldig gjerne være det selskapet som satt med rettighetene til et nytt lydformat som kunne overta.
    En annen grunn er muligheten for fler-kanalslyd, som kan høres bra ut når gjort riktig, morsomt i noen sammenhenger (The Flaming Lips), og for jævlig når gjort dårlig.

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal bli gøy å teste bildekvaliteten på G91 mot HTpc'en. Men den spilleren skal uansett ikke brukes i kino'en. Men det må jo prøves. Er det noen stor fordel å bruke den balanserte utgangen på denne til forsterkeren. Her skjønner dere at mine dybdekunnskaper vedr. HIFI skinner igjennom ops: Jeg elsker god lyd, men kan for lite om det skjønner jeg.

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    560
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal bli gøy å teste bildekvaliteten på G91 mot HTpc'en. Men den spilleren skal uansett ikke brukes i kino'en. Men det må jo prøves. Er det noen stor fordel å bruke den balanserte utgangen på denne til forsterkeren. Her skjønner dere at mine dybdekunnskaper vedr. HIFI skinner igjennom ops: Jeg elsker god lyd, men kan for lite om det skjønner jeg.
    Du er ikke den eneste. Er ikke vi alle her for å lære?

Jeg har aldri prøvd det i praksis, men det folk sier er at balanserte kabler i de fleste tilfeller fungerer bedre, men at det spørs litt på resten av utstyret. Om det blir balansert "all the way" eller ikke. Noen som har erfaring på punktet?

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, sant nok. Man blir vel aldri utlært. Men dette er et stort skritt for meg, som aldri har betalt "mer" enn 20k for en komponent. Så når jeg nå vurderer (har vel egentlig vurdert ferdig ) noe så kostbart, synes jeg vel at jeg bør kunne litt mer om det. Men bevares, man trenger jo ikke være bilekspert for å kjøre en Ferrari til 10 årslønner heller. Det som blir mest spennende, er å høre hvordan høytalera til JmLab vil fungere med dette oppsettet. Har jo Cobalt fra før, og en Yamaha 1400 til å drive de, men jeg har en mistanke om at de nok kunne låte mye bedre med litt annen elektronikk...

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •