Hjemmekino-anlegg, 4-6k

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjemmekino-anlegg, 4-6k

Hei,

Har nå blitt lysten på et hjemmekino-anlegg, men prisen skal ikke overstige særlig mer enn 5000-6000, begynner man først å tillate små hopp så ender man jo til slutt opp med et anlegg mye dyrere enn det man egentlig har råd til.

DVD-spiller har jeg allerede, Philips DVD751, så det trenger jeg egentlig ikke. Jeg er ikke spesielt audiofil, og høytallerne vil stå i en vanlig dagligstue til å få litt bedre lyd enn Philips' PW8707 30W høytallere..

Jeg var innom Elkjøp og Lefdal i går med min far (som skal betale herligheten) og ble anbefalt Panasonic SC-HT870. Denne anbefalte de også på Lefdal, men denne ble jo helt slaktet av Lyd og bilde/Tv2 Hjelper deg.

En ganske prisgunstig pakke Elkjøp tilbød var en Yamaha RX-V450 med Radionette høytallere (Opus). Har noen hørt noe om disse høytallerne? Evnt. hvilke andre høytallere kunne man få kjøpt slik at totale prisen ikke oversteg 5000-6000 i kombinasjon med RX-V450?

Elkjøp hadde forresten også en YAMAHA DVXS80 B-vare til 4500, hvordan er denne? Takker for all hjelp! Og ja, jeg har prøvehørt på de fleste av alternativene, men opplevelsen blir ikke helt det samme når du står i en bråkete butikk som når du sitter i godstolen foran tv'en...

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så at vinneren av testen til Lyd og Bilde/Tv2 Hjelper deg var Philips LX-8500W (Fint, jeg er jo Philips-mann.. :lol: ) Veil. pris er på 7500, men SIBA selger den til 6000 på sin nettbutikk. Noen som har erfaringer med dette anlegget? :wink:

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det jeg har hørt av billige Philips-pakker har vært brukbart til prisen og ofte godt over snittet på mellomtonekvaliteter.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et meget bra alternativ er Yamaha HTIB1000 til 6k,- Der har du alt RXV350+DVDS550+høytalerpakke m/sub. Litt "små" høytalere til musikk,men bra på film. Har hørdt pakken med noen Mission M50 (1,5k) de "løftet" lyden mye.Fordelen er at den kan oppgraderes som f.eks skifte fronthøytalere.
    Philips sine "pakker" er bra. Yamaha har en DVXS150 (5k) med YAPO oppsett mikrofon, noe som er en kjempe fordel :wink: Ulempen med pakkene er at de i liten grad kan oppgraderes.

Intermediate buril2000 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,863
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du absolutt skal ha et anlegg til denne prisen, må jeg anbefale yamaha.

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gale junior og Denon AVR 1705/DVD1710 ,må da være et bedre valg enn ferdigpakker? Pris 7000,-

Intermediate epifant sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Edonis: hei, er du her også?

Vel, jeg kan si at jeg fra før av har anbefalt Edonis å kanskje starte med reciever og et par vanlige småhøyttalere, for så å oppgradere etterhvert. Da har man et greit utgangspunkt for senere utvidelser. Yamaharecieveren synes jeg virker ganske okei, kanskje sammen med et par PSB Alpha B til 1990,-? Da ender vi ut på ca. 6-6500,-.

Hva er folkets mening om dette?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •