Høytalere skurrer selv om ingen lydkilde er koblet til

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Høytalere skurrer selv om ingen lydkilde er koblet til

Hei

Jeg prøvde å søke men fant ingenting, om dette er et "kjent" problemt beklager jeg å poste det igjen.

Jeg har et par Klipsch Referance RP 160 høytalere koblet til en Marantz forsterker. Eneste "lydkilde" er en laptop (linux) med en USB dac og AUX kabel(rød/hvit) til forsterkeren.

Problemt mitt er skurring i høytalerne konstant.
    Selv om jeg kobler i fra AUX kabel så det er ingen lydkilde koblet til forsterkeren så skurrer høytalerene.
    De skurrer om forsterker står på AUX, DVD, TV osv.
    MEN de skurrer IKKE når forsterkeren står på "tuner", selv om ingen antenne/signal blir tatt opp.

Siden det IKKE skurrer når det står på Tuner tenker jeg at det ikke er høytalerne det er noe galt med, høytaler kabler, strøm, etc.
    Siden det FORTSATT skurrer selv om PC er koblet fra så tenker jeg at det ikke er PCen det er noe galt med.

Det eneste jeg da står igjen med er noe "galt" med forsterkeren, men hvorfor da ikke i Tuner modus?
    Når jeg skrur på forsterkeren er det høy skurring som varer et par minutter, så dør den sakte ut til den "jevne" skurringen som består hele tiden etterpå.

Noen som har noe tips? Hva det kan være? er det så enkelt som en gåen forsterker?

Intermediate Burre sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    3,071
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde lignende problem, ble løst med et galvanisk skille på get ruter.. Har du noe annet som bruker tv/radio antenne? Jeg ville prøvd å koble de fra strømnettet som en test

Sent fra min E6653 via Tapatalk

Intermediate Halvor sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    693
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    99,9999% sikker på at feilen er i Marantz forsterkeren din, prøv en annen forsterker så er nok problemet borte.

Intermediate grandiS sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,301
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Eooon Vis post
    Hei

Jeg prøvde å søke men fant ingenting, om dette er et "kjent" problemt beklager jeg å poste det igjen.

Jeg har et par Klipsch Referance RP 160 høytalere koblet til en Marantz forsterker. Eneste "lydkilde" er en laptop (linux) med en USB dac og AUX kabel(rød/hvit) til forsterkeren.

Problemt mitt er skurring i høytalerne konstant.
    Selv om jeg kobler i fra AUX kabel så det er ingen lydkilde koblet til forsterkeren så skurrer høytalerene.
    De skurrer om forsterker står på AUX, DVD, TV osv.
    MEN de skurrer IKKE når forsterkeren står på "tuner", selv om ingen antenne/signal blir tatt opp.

Siden det IKKE skurrer når det står på Tuner tenker jeg at det ikke er høytalerne det er noe galt med, høytaler kabler, strøm, etc.
    Siden det FORTSATT skurrer selv om PC er koblet fra så tenker jeg at det ikke er PCen det er noe galt med.

Det eneste jeg da står igjen med er noe "galt" med forsterkeren, men hvorfor da ikke i Tuner modus?
    Når jeg skrur på forsterkeren er det høy skurring som varer et par minutter, så dør den sakte ut til den "jevne" skurringen som består hele tiden etterpå.

Noen som har noe tips? Hva det kan være? er det så enkelt som en gåen forsterker?
    Hei, prøv og koble Marants forsterker til en ujordet skjøteledning for å teste! Obs ! Bare for å teste! Om det er noe feil med intern jording i Marants kan du få støt av chassi! Obs!
    DIY - Inconcert Miles -| Yamaha RXV-A 2067| Dreamscreen V6| Sony HW50ES | Ps4 pro | 12 x JBL 8330mk2 | 4 x JBL 18" 2258

Intermediate Lovemusikk sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Knarvik rett nordom Bergen
    Poster
    3,303
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har koblet bort RCA inn på forsterkeren (for å utelykke rca kablene) og det suser i høyttalerne enda?

Høyttalerkablene er koblet riktig? Tenker her at en ser over at ikke en tynn streng i ledningene kommer ani den andre koblingen. Sjekk på forsterker og høyttalere.

Sus eller skurrer det enda?
    DAC: Heed Obelisk DA oppgradert nyekortene, For-forsterker: Opera consonance cyber 222 MKII Forsterker: Doxa 70SE,
    Høyttalere:
    Sonus Faber Kabler: Ja

Newcomer Togmannen sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tipper det er en transistor eller lignende komponent som er defekt i forsterkeren. Iom at lyden endrer seg etter en kort stund tenker jeg det er en aktiv komponent som stabiliserer seg når den oppnår vanlig arbeidstemperatur. Blir forsterkeren varmere enn vanlig?

Lignende tråder

1. Svar: 11
    Siste melding: 07-04-2012, 19:54
  2. Ingen lyd når tv er koblet gjennom forsterker
    By Prosound in forum TV-apparater
    Svar: 26
    Siste melding: 01-28-2011, 19:56
  3. PC koblet til reciever, ingen lyd men bilde!
    By House in forum Generell HTPC
    Svar: 0
    Siste melding: 08-30-2010, 12:20
  4. Svar: 1
    Siste melding: 07-02-2005, 00:31
  5. denon avr-3803, ingen lyd til rec-out når dvd er lydkilde
    By water in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 1
    Siste melding: 12-29-2004, 18:35

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder