Jording eller ikke på musikkanlegget ?
Viser resultater 1 til 4 av 4

Jording eller ikke på musikkanlegget ?

Bare et kjapt spøsmål :-)
    På hytten hvor jeg har min anlegg. Så er ingen av komponenete koblet til jord

Må/bør jeg ha det ? :-)

Noen som sier det kan være muligheten for at alt av elementer i høytalerene tok kveld..på sekundet var det bare stopp.

Om det så må..Så må jeg hive meg rundt før nye høytalerene kommer i hus :P

Om ingen komponent er jordet, og det heller ikke er kontakt med noe annet i rommet som er jordet, så skal du ikke jorde noe.

Om du i et rom har ujordede kontakter skal alle være ujordet, og man skal ikke kunne berøre noe som er jordet.

Spilte du høyt da ?

Tror ikke jord/ikke jord har noe men dette å gjøre, men jord/ikke jord diskuteres heftig enklet steder og da gå det mer på lyden enn berøringssikkerhet
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Sitat Opprinnelig postet av Toilethunter Vis post
    Bare et kjapt spøsmål :-)
    På hytten hvor jeg har min anlegg. Så er ingen av komponenete koblet til jord

Må/bør jeg ha det ? :-)

Noen som sier det kan være muligheten for at alt av elementer i høytalerene tok kveld..på sekundet var det bare stopp.

Om det så må..Så må jeg hive meg rundt før nye høytalerene kommer i hus :P
    Du bør nok få en type nettbeskyttelse i sikringsskapet ditt hvis du ikke vil at dette skal skje igjen. Type hus og hytter som ligger ute i bushen er mye mer utsatt for spenningsvariasjon og ikke minst tordenvær og lynnedslag på strømledninger som henger i lufta over lange strekk.
    Hadde hus på landet for mange år siden...gammelt hus...skiftet vel utgangstransitorer på en NAD 3020 i hvertfall 3 ganger...og en TV takket for seg i løpet av noen år..

Sent from my iPad using New Forum mobile app
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Lignende tråder

1. Benytte MacBook som musikkstasjon for musikkanlegget?
    By SkyFly in forum Generelt audio og HiFi
    Svar: 10
    Siste melding: 07-06-2008, 02:48
  2. Jording og sub
    By sasmann in forum Høyttalere
    Svar: 8
    Siste melding: 01-17-2008, 11:53
  3. Jording
    By jan arild in forum Generelt audio og HiFi
    Svar: 50
    Siste melding: 04-17-2007, 16:52
  4. Nettradio over musikkanlegget