Avstand fra lytteposisjon til Surround bak?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2017
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Avstand fra lytteposisjon til Surround bak?

Hei. Driver å vurderer om jeg skal prøve å kjøre med på 5.1 oppsett i stua mi. Men saken er at slik oppsettet er nå så blir det ganske langt fra sofa (lytteposisjon) til bakhøyttalerne, ca 3.5m. Stua har den typiske L formen, å fra LP til frontene det 2.5-3m. Er avstanden for lang til at høyttalerne bak kan festes på veggen? I og med at dette er i stua så ønsker jeg ikke å feste høyttalerne bak oppe i taket heller.

Se vedlagt bilde for skisse. Håper på noen kloke svar / forslag her.

Oppsettet er pr idag som følger:
    Front: Klipsch RF62
    Sub: Klipsch R-115SW (skal ha 2 stk i front, og ikke 1 bak sofan som på tegningen)
    Forsterker front: NAD C275BEE (skal byttes ut til noe annet med en fyldigere lyd)
    Prosessor / forforsterker: Denon AVR3805

Vurderer å gå til innkjøp av Klipsch center og bakhøyttalere.
    Vedlagte miniatyrbilder Vedlagte miniatyrbilder Avstand fra lytteposisjon til Surround bak?-surround-oppsett-png  

Active PureHifi sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    354
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tom E Skaret Vis post
    Hei. Driver å vurderer om jeg skal prøve å kjøre med på 5.1 oppsett i stua mi. Men saken er at slik oppsettet er nå så blir det ganske langt fra sofa (lytteposisjon) til bakhøyttalerne, ca 3.5m. Stua har den typiske L formen, å fra LP til frontene det 2.5-3m. Er avstanden for lang til at høyttalerne bak kan festes på veggen? I og med at dette er i stua så ønsker jeg ikke å feste høyttalerne bak oppe i taket heller.

Se vedlagt bilde for skisse. Håper på noen kloke svar / forslag her.

Oppsettet er pr idag som følger:
    Front: Klipsch RF62
    Sub: Klipsch R-115SW (skal ha 2 stk i front, og ikke 1 bak sofan som på tegningen)
    Forsterker front: NAD C275BEE (skal byttes ut til noe annet med en fyldigere lyd)
    Prosessor / forforsterker: Denon AVR3805

Vurderer å gå til innkjøp av Klipsch center og bakhøyttalere.
    avstand til bak kanaler er nok ikke største problemet i dette rommet(Hadde ikke gått for dipol, men for eksempel.RB 61 på stativ så får du også mulighet å prøve ut forskjellige plasseringer) , vil tro det muligens blir større problemer med bassen.
    har ikke du noe mulighet å ommøblere? L form rom ender en ofte opp med et komprimiss angående lyd. siden du skal ha 2 subber må du jobbe litt med plasseringen av de for å finne best mulig bass i lyttepos

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2013
    Poster
    122
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eg vil anbefale Klipsch RB på stativ. RB-41, 51 eller 61 alt etter budsjett og ønske. RB-51 er anbefalingen min.

Av senter så anbefales det Klipsch RC-62 da den utfyller frontene dine perfekt for best mulig sømløst lydbilde i front da det er akkurat samme elementene som i frontene dine.

Sent from my iPhone using New Forum mobile app
    Denon AVR-X6200W, Cambridge 851A, Cambridge DacMagic 100, Klipsch RF-62 II, Klipsch RC-62 II, Klipsch RS-42 II, Klipsch RS-52 II, 2 x Klipsch R-12SW, Mac Pro, AppleTv.

Lignende tråder

1. Svar: 5
    Siste melding: 12-05-2016, 12:24
  2. Lite bass ved lytteposisjon
    By cebter in forum Generelt audio og HiFi
    Svar: 15
    Siste melding: 02-22-2014, 10:24
  3. Ingen bass i lytteposisjon !!!
    By Outbreak1 in forum AV-rom konstruksjon / optimalisering
    Svar: 87
    Siste melding: 10-02-2008, 11:08
  4. Avstand lytteposisjon - > høyttalere