Tips til oppgradering av stereoanlegg
Viser resultater 1 til 5 av 5

Tips til oppgradering av stereoanlegg

Hei Hifi-guruer!

Jeg kjøpte et par Dali Rubicon LCR hos dere i fjor, og er svært fornøyd med disse!
    Bruker dem som høytalere til stereoanlegget mitt, som er en 12-14 år gammel Marantz PM4400 forsterker med tilhørende CD5400 CD-spiller, Argon TT-1 platespiller samt en Pioneer N-P01 til streaming.
    Det er ikke noe galt med oppsettet mitt per se, men vurderer altså en oppgradering av forsterker (og platespiller). Siden jeg har null peiling på sånt, lurer jeg på om dere har noen anbefalinger til oppgradering som kan passe til høytalerne mine (for de har jeg tenkt å beholde).

Sendte denne til Hifiklubben, hvor jeg kjøpte Dali-ene, og de anbefalte Denon PMA-1600NE og Pro-Ject Debut Carbon DC.

Noen synspunkter fra forumet?

platespilleren de har anbefalt deg, er ikke dårlig men har lett for og fange opp vibrasjoner, på grunn av vekt på kun 5 kilo. dette er selvsakt ikke et problem vis du har skikkelig plass og ha den på. her er vertfall en platespiller jeg syns er bedre en den hifiklubben har anbefalt deg. https://www.elkjop.no/product/tv-lyd...5-platespiller (blir sammenlignet med platespillere i 10 000kr klassen) denne kan du få kjøpt andre plasser også selvsakt.

Takk for svar petter!

Ser ålreit ut den også.
    Noen som har synspunkter på forsterker?

Nja. Spørs jo hvor mye du har lyst til å bruke på dette da. Men det meste klarer å drive disse høyttalerne, så da blir det mer et spørsmål om klang og smak tenker jeg. Både Denon og NAD synes jeg fungerer bra på Dali. Men anbefaler å ta en tur til en forhandler som kan la deg teste.

det og ha muligheten til og koble en subwoofer på forsterkeren er greit og ha. det har ikke den forsterkeren hifiklubben har anbefalt deg. noe jeg syns er rart siden høyttalerene dine er av det slaget at subwoofer vil bli en god oppgradering.

Lignende tråder

1. Tips til stereoanlegg med 4 høytalere!
    By mikeynorth in forum Generelt audio og HiFi
    Svar: 5
    Siste melding: 04-12-2015, 21:16
  2. Tips til oppgradering!
    By Loudzpeaker in forum Høyttalere
    Svar: 4
    Siste melding: 04-17-2013, 18:28
  3. Oppgradering av stereoanlegg
    By kyllingJazz in forum Generelt audio og HiFi
    Svar: 3
    Siste melding: 03-26-2012, 12:57
  4. Tips til stereoanlegg