Litt skuffet over B&W 703...

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2016
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Litt skuffet over B&W 703...

Hei folkens, er ny her på forumet, har alltid vært glad i god lyd, men har aldri tatt meg råd til å ta steget helt ut...
    Har nylig kjøpt meg et par pene B&W 703, spiller med en yamaha AX 892 integrert forsterker, og en Hegel HD 10.
    Hadde forventet himmelen av dette oppsettet i forhold til hva jeg er vant med, men er litt skuffet over lyden jeg får ut av dette, føler lyden som litt uengasjerende, kanskje litt boksaktig lyd. Samt litt spiss lyd i diskantene(velkjent vel..).
    Har et par saxo 1, med en gammel technics suv7 på kjøkkenet, som jeg faktisk synes gir meg en mer behagelig lytteopplevelse, selv om dybden ikke er der.
    Vurderte lenge B&W 685 S2, men ønsket meg litt mer "trøkk", vurderer nå å bytte til disse, eller CM5, og kanskje suplere med en sub.
    Kom med ytringer folkens, er jeg helt på jordet mtp å bytte høytalere, eller ville det vært bedre å legge mer penger i en bedre forsterker som kanskje også spiller litt "varmere".
    Ser også det ligger et par 805 s på finn, også fristende.

Mvh Tom

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,824
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av chico Vis post
    Hei folkens, er ny her på forumet, har alltid vært glad i god lyd, men har aldri tatt meg råd til å ta steget helt ut...
    Har nylig kjøpt meg et par pene B&W 703, spiller med en yamaha AX 892 integrert forsterker, og en Hegel HD 10.
    Hadde forventet himmelen av dette oppsettet i forhold til hva jeg er vant med, men er litt skuffet over lyden jeg får ut av dette, føler lyden som litt uengasjerende, kanskje litt boksaktig lyd. Samt litt spiss lyd i diskantene(velkjent vel..).
    Har et par saxo 1, med en gammel technics suv7 på kjøkkenet, som jeg faktisk synes gir meg en mer behagelig lytteopplevelse, selv om dybden ikke er der.
    Vurderte lenge B&W 685 S2, men ønsket meg litt mer "trøkk", vurderer nå å bytte til disse, eller CM5, og kanskje suplere med en sub.
    Kom med ytringer folkens, er jeg helt på jordet mtp å bytte høytalere, eller ville det vært bedre å legge mer penger i en bedre forsterker som kanskje også spiller litt "varmere".
    Ser også det ligger et par 805 s på finn, også fristende.

Mvh Tom
    Du trenger effekt! Jeg husker ikke om din Yamaha har Pre Out til effekt, men jeg mener at 8 serien har dette iaf for stereo.

Det du da kan gjøre er å tråle brukten etter Emotiva, Nad, Rotel, eller kjøpe lignende nytt. Jeg nevner disse for de er rimelige iforhåld til kvalitet og fordi iaff Nad og Rotel er lett tilgjengelige...

Sorry så feil og trodde du hadde hjemmekino, men forsterkeren din er for svak. Se etter noe sterkere, Som et tips så tester BW inn høytelerne sine med Rotel forsterkere......

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2016
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt skuffet over B&W 703...-skjermbilde-2016-12-31-kl-10-47-31-png
    Takk for svar, ser ut som yamahaen har pre out, men vil mer effekt hjelpe på det jeg synes mangler i lydkvalitet, Rotel...er disse på den "varme" siden av skalaen.

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,824
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt skuffet over B&W 703...-skjermbilde-2016-12-31-kl-10-47-31-png
    Takk for svar, ser ut som yamahaen har pre out, men vil mer effekt hjelpe på det jeg synes mangler i lydkvalitet, Rotel...er disse på den "varme" siden av skalaen.
    Rotel er kraftfulle, og oppnåelig i pris og i forhåld til kvalitet. Og BW tester sine høytalere på Rotel. Det sier vel sitt, jeg har ikke hørt Rotel fysisk før, men de skal vel være ganske varme. Mulig andre kan svare på dette. Det er iallefall et merke jeg har respekt for.

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,757
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fortell litt om rommet du spiller i.
    Hvordan er det tilpasset lyd?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,967
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har likt B&W helt siden 90-tallet, har prøvd mange av de. Faller alltid tilbake til 8xxS serien. 8xxN eller gamle matrix-serien er også fine. 7xx-serien og 6xx-serien har jeg aldri likt. Jeg har hatt klaff med å drive dem med kraftfulle Parasound eller Nad.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2016
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rommet er ikke tilpasset lyd, det er en vanlig dagligstue normalt møblert med sofa stoler osv, har mulighet for å nyte musikk, dvs guffe på litt de gangene jeg er alene hjemme. Ellers en vanlig familiefar med de begrensninger det medfører :-)

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hat B&W 703 og de er relativt "snille" høyttalere som går litt mot det lyse. Fine til akustisk og rolig musikk men er du en rocker så ville jeg kanskje valgt noe annet, f.eks Klipsch. De trøkker mer men er grovere i diskanten.
    Sist endret av Ingeniør'n; 01-01-2017 kl 18:17
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,757
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rommet er ikke tilpasset lyd, det er en vanlig dagligstue normalt møblert med sofa stoler osv, har mulighet for å nyte musikk, dvs guffe på litt de gangene jeg er alene hjemme. Ellers en vanlig familiefar med de begrensninger det medfører :-)
    Har du hatt et annet oppsett i den stuen du synes spilte bedre?
    Grunnen til at jeg lurer er fordi hvis det nå er noe akustisk "gale" med rommet som gjør at du ikke får utbytte. Så kan du nesten kjøpe inn hva som helst av high-end utstyr, men du får ikke full utnyttelse.
    Så det er mulig å prøve annen møblering, flytte litt på høyttalere, eksperimentere litt.
    En ting er at vi kan snakke om nyansert og klangkarakter i høyttalerne dine. Men det er jo i utgangspunktet noen gode høyttalere, så god lytteopplevelse bør de kunne produsere uansett. Derfor lurer jeg på om du har mulighet bare for "moro" å flytte hele anlegget inn på et stort soverom eller annet lokale, bare for å høre hvilken virkning rommet kan ha.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2016
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir plundrete å flytte anlegget, men den lyden jeg ikke blir fortrolig med er på høyt volum, på lavt og "mellomhøyt" spiller det ganske pent synes jeg, kan være som Danke skrev lenger opp, at jeg trenger mer effekt. Hadde vært moro å prøve en annen forsterker..

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kan være at en annen vegg gir deg det du ønsker.

Liker selv å ha høyttalerne i stua, selv om det ikke er optimalt å ha den ene delvis bak en spisestue.... Men, dette er godveggen i stua og de er høye og rager over det meste. Den andre veggen som er mulig, og som ikke skjemmes av en spisestue og som kan gi med en mer optimal posisjon mm fungere ikke i det hele tatt. Lyden blir helt død og spist opp av noe
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Lignende tråder

1. B&W cm9 skuffet?
    By Martinvg in forum Høyttalere
    Svar: 8
    Siste melding: 10-31-2012, 22:15
  2. Xindak XA6950, litt skuffet:(
    By Malcolm in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 22
    Siste melding: 08-04-2009, 10:18
  3. Litt skuffet over Rotel rb 1080 :(
    By buzzlight in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 65