Hei

Har hatt Focal Electra 1027 Be (og SW1000Be, CC1007Be) 1 års tid nå.
Har benyttet Denon 3313 surroundreceiver og NAD C275Bee effekttrinn på 2 x 150 W siden.
Har funnet pent brukt Parasound P3 og Parasound A21 ( 2 x 250W ) som jeg får i hus imorgen forhåpentligvis.

Har vært relativt fornøyd med lyden til film og musikk, utenom elektronika og pop.
Jeg synes høyttalerne har slitt litt med å henge med på høyere volum på sistnevnte type musikk (som jeg hører ganske mye på)
Det er derfor jeg har valgt å skaffe Parasound forsterkerne i håp om at dette vil bli bedre.
Anbefalt effekt på høyttalerne er 50 - 300W.

Så hittil har jeg i hovedsak benyttet Bluesound Vault som kilde, hvor jeg har spilt av FLAC som er lagret på disken eller Spotify Connect.
Kjørte også Wimp/Tidal HiFi en periode, men var ikke noe videre imponert (liten merkbar forskjell generelt)
Fra Bluesound Vault har jeg benyttet RCA signalkabel til receivern, og receivern har stått på Pure Direct for minimalt med forstyrrelse av lyden.
Vaulten har innebygd DAC, som visstnok skal være ganske ok.

Trenger jeg en ekstern DAC, i såfall hva har jeg å hente på det?
Parasound P3 (som følger med på kjøpet av A21) har ingen digitale innganger eller utganger forøvrig.

Hvor mye penger bør / må man legge i signalkabler (de som går mellom receiver og effektrinnet idag er Van den Hul) mellom Bluesound Vault og forforsterker?
Finnes det brukbare løsninger som kan switche eller splitte signal mellom forforsterker og receiver (det blir da RCA L+R og Sub som må byttes over mellom film og musikklytting)

Spesielt mtp digitale kilder som idag, føler jeg at det er så mye å forholde seg til - samtidig som at jeg ønsker en mer optimal løsning for både film og musikklytting (film har jo fungert fint hittil)