God lyd! - hva er galt med min generasjons hørsel?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Intermediate americanFord sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

God lyd! - hva er galt med min generasjons hørsel?

Hei kjære med-entusiaster! Skriver litt på en blogg om alt fra business til kultur.

Som svært lydinteressert, kjente jeg nå trangen for å skrive om dette temaet som så mange av dere kjenner dere igjen i - og som er nevnt utallige ganger her, og på HFS. Målet var et lettleselig innlegg som hvermann skal forstå. God lesning!

https://inboundswag.no/2016/09/29/go...asjons-horsel/

Dersom dette er plassert i feil forum-del, er det bare å flytte det.
    Sist endret av americanFord; 09-29-2016 kl 16:10
    Behringer B215 (fronts) + B212XL (surround) - Sony STR 1040 - Pro Ject Rpm 5.1/ Phonobox S - 2xJamo SUB650 - Apple TV3 - Samsung 60" Plasma

MIN BLOGG: http://www.inboundswag.no

ALT I FRA BUSINESS TIL KULTUR + LITT LYD OG MUSIKKRELATERT!

Moderator striky sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Sted
    Vestfold
    Poster
    3,296
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Morsomt innlegg, og dette stemmer jo på en prikk. Problemet ligger vel ofte i at man ikke vet bedre, og ikke har fått demonstrert hva god lyd faktisk er. Det er jo mange som "ser lyset" når de kommer på besøk til en med et skikkelig stereo- eller hjemmekinooppsett f.eks.
    Når det kommer til musikk er vel det meste av det som "ungdommen" hører på nå til dags ikke akkurat det som stiller store krav til utstyret (loudness war osv).

Intermediate americanFord sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for det, striky!

Ser det ble mer aktivitet og tilhørende diskusjon i AVForum-gruppen på FB og på sentralen.

Men du sier noe der!

Jobber per dags dato i et callcenter, og som det ofte er på slike steder: ungt! Det går mye i listepop som house o.l, og det hender faktisk at folk kommentarer at de små logitech høyttalerne koblet til hoveddatamaskinen låter så bra. Samme gjelder en bluetooth-høyttaler fra Sony, hengende i taket.

Dette sier vel litt om hva slgas lydmuligheter disse har hjemme. Noen på FB-gruppen var inne på at denne mangelen på interesse for god lyd skyldes trender. Og at god lyd vil bli trendy igjen! La oss håpe dette stemmer
    Behringer B215 (fronts) + B212XL (surround) - Sony STR 1040 - Pro Ject Rpm 5.1/ Phonobox S - 2xJamo SUB650 - Apple TV3 - Samsung 60" Plasma

MIN BLOGG: http://www.inboundswag.no

ALT I FRA BUSINESS TIL KULTUR + LITT LYD OG MUSIKKRELATERT!

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,635
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Meget bra truffet på kornet.
    Folk idag, og ikke bare de unge, velger tilgjengelighet foran kvalitet.
    Bare se på PS4 Pro som kutter UHD-drevet fordi folk heller vil ha streaming.
    Bare se på folk som har dyr tv til 20-30.000 og er fornøyd med innebygde høyttalere og streaming fra nett-tv.
    Det handler stort sett om at de ikke gidder. Ting skal strømme fra nett-tv og spotify.

Jeg blir sett på som sær siden jeg kjøper UHD-avspiller og filmer til 250,-300,- pr stk.
    At jeg foretrekker å finne frem, om ikke annet en god kvalitets cd-innspilling og høre på lydkvalitet.

Det som overrasket meg en stund var hvor fornøyd folk er med dvd. Selv om blu-rayplaten står rett ved siden av, og oftere og oftere til samme pris, så selger de flere av dvd-utgavene.

Nei, mange aner ikke hva de går glipp av med hensyn til lyd og bildekvalitet. De er rett og slett fornøyd med det komprimerte tullet de har, avspilt gjennom ustyr i butikk-modus eller standardinnstilling.

Lignende tråder

1. Hørsel test.
    By Amiga in forum Generell chitchat
    Svar: 6
    Siste melding: 10-14-2012, 04:07
  2. Svekket hørsel?
    By HiFi-Mathias in forum Generell chitchat
    Svar: 9
    Siste melding: 06-18-2012, 21:36
  3. Prisjakt på 9. generasjons Pioneer
    By moses in forum Produkt -og prisjakt Video
    Svar: 3