XTZ Sub - Lav lyd etter forsterkerbytte

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

XTZ Sub - Lav lyd etter forsterkerbytte

Hei,

Jeg har en XTZ W99 12.16 som jeg har vært svært fornøyd med. I vinter så røk ampen på den så jeg bestilte ny.
    Fikk da tilbud om å få den nye ampen som har kommet til 12.17 utgaven, noe jeg takket ja til da den både bygger mindre bak og forståelig nok er mer oppdatert. Men etter å ha koblet det hele opp igjen så er det veldig lavt lydnivå på subben i forhold til før. Hjelper ikke om jeg stiller enn så mye på mulighetene bak på subben. Blir kanskje litt diffus feilbeskrivelse her, men det er altså liv i subben, men ikke i nærheten av hva den kan og har levert før.

Tar gjerne imot innspill og tanker.

Den er forøvrig koblet opp mot en Pioneer VSX-LX55 der jeg ikke har endret noe fra slik det var før bytte.

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,592
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arrakiss Vis post
    Hei,

Jeg har en XTZ W99 12.16 som jeg har vært svært fornøyd med. I vinter så røk ampen på den så jeg bestilte ny.
    Fikk da tilbud om å få den nye ampen som har kommet til 12.17 utgaven, noe jeg takket ja til da den både bygger mindre bak og forståelig nok er mer oppdatert. Men etter å ha koblet det hele opp igjen så er det veldig lavt lydnivå på subben i forhold til før. Hjelper ikke om jeg stiller enn så mye på mulighetene bak på subben. Blir kanskje litt diffus feilbeskrivelse her, men det er altså liv i subben, men ikke i nærheten av hva den kan og har levert før.

Tar gjerne imot innspill og tanker.

Den er forøvrig koblet opp mot en Pioneer VSX-LX55 der jeg ikke har endret noe fra slik det var før bytte.
    Altså , du får ikke nok volum på den selv om du stiller gain påsuben opp på maks ?
    Og alle andre innstillinger står som dem skal - altså x-over disablet osv....?

Hvis det fortsatt ikke blir nok volum i den etter å ha sjekket dette , så må du vel bare kontakte Surround.no igjen vil jeg tro.
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , McIntosh C48 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 og Minidsp Nanodigi.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , MA RXFX , MA Apex A-10 , 2 X Arendal Sub 2.
    BILDE : Panasoic ST50 65", Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Syvio HD Mediabox , Apple-TV.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det stemmer vel i korte drag. Nå er jeg langt fra noen guru på dette så det skal nevnes at det kan være noe helt enkelt. Men jeg har altså nøyaktig samme oppsett som før byttet. Hadde håpet det skulle være en enkel fiks etter å ha ventet på forsterkerdelen i 3 mnd.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå vet ikke jeg om hvordan du har delt fronter/subb men kan det ha noe med fase? Har du kjørt kalibrering på nytt etter bytte av forsterker? Eller så kan det jo være noe galt med den nye fortsterkeren?

Lignende tråder

1. Forsterkerbytte
    By BoGGis in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 10
    Siste melding: 07-09-2008, 13:09
  2. ute etter rå lyd?
    By Legatia in forum Generelt AV i bilen
    Svar: 1
    Siste melding: 10-16-2007, 01:07
  3. Brumming ved forsterkerbytte RB 1070 til RB 1090
    By Dagster in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 10