Hoi!
Jeg har en litt håpløs stueløsning, noe som har ført til at vi blokker det ene vinduet på stua med tv'n.
Dette har jeg fått klager på i snart 6 år nå, så nå vurderer jeg å gi etter og snu om på møbleringen i tv-delen av stua.
I dag er den omtrent som dette(ikke helt tegnet i målestokk, men jeg skal forklare i tillegg):

Grått er møbler, blått er vinduer, sort er høyttalere, rød er vedovn og rosa er mulige sub-plasseringer i "to be"-løsningen.
Og da blir dette sånn ca hva jeg har tenkt skal bli..

De tingene jeg lurer på er;
Den røde firkanten er en vedovn, og med bakhøyttalerne har jeg ikke vært så nazi på hvor langt disse skulle vært fra den ovnen. Om jeg derimot snur dette slik at frontene er det som kommer nærmest ovnen.. DA blir jeg mer skeptisk..! Så, hvor langt bør det være mellom fronthøyttalerne og en vedovn?

De rosa rundingene er subben, som i dag står i hjørnet til venstre for tv'n når man ser på tv'n. Jeg ser for meg at dette er det mest optimale, men om jeg velger den løsningen videre, altså da til høyre for tv'n, så blir det veldig smalt for frontene mot den tidligere nevnte ovnen. Men alternativet er å ha subben stående der den står i dag, noe som blir i hjørnet mellom sofaene, og da litt klint opp i hjørnet sammen med ene bakhøyttaleren.. Er dette en løsning som kan gå, eller blir det kollikræsj å ha den der bak sammen med bakhøyttaleren?

Håper noen kan gi noen hint her, da dette kan være at skal skje i løpet av få dager.. Og jeg vil helst slippe å gjøre om så mange ganger..