tips til lyd til TV.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2013
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

tips til lyd til TV.

trenger litt eksperters tips

Vurderer å kjøpe et surround anlegg til TV i stua. Var innom elkjøp og så noen fikk en demo på Bose CineMate 520 anlegget.
    Bose 5.1 hjemmekino CineMate 520 - Hjemmekino og lydplanker - Elkjøp

Hørtes bra og så design messig kult ut.

Men etter å ha lest litt, har jeg kanskje funnet ut at Bose SoundTouch 520 er bedre, og mtp. trådløs streaming av musikk ifra server.
    Bose SoundTouch 520 hjemmekinosystem - Hjemmekino og lydplanker - Elkjøp

Jeg har en media server ståene på nettverk i kjeller, og skulel gjerne ha kunne henter og spilt av MP3 filer ifra den via hjemmekino anlegget.

Ser mye på football kamper , og litt film. Vil også høre litt mer på musikk når lyd er på plass.

Noen tips til om disse systemene er bra, og evt. hva ellers bør jeg kjøpe. Har sett litt på hi-fi klubbens systemet men syntes høytalerne der er veeeeldig store i forhold til bose.

Finnes det anlegg i dag med trådløse bakhøyttalere, så en slipper ledninger igjennom hele stua ??

Takker for svar og innspill

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2014
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    jeg er ikke ekspert, men har fått litt erfaring etterhvert, og hørt litt forskjellig. Nå har jeg ikke hørt akkurat dette anlegget, men har vært hjemme hos folk som har hatt ymse surroundløsninger kjøpt på elektronikkbutikken. Noen av disse, tilogmed lydplanken jeg kjøpte for min bestefar har "brukbar" tv lyd og hever lyden betraktelig ift tvns innebygde høytalere, men Hifi, det er det ikke. Jeg syntes 12 000 er mye penger for ett anlegg der det ser ut som det er mye plast. Jeg ser de selger bose surroundpakke hos soundgarden også, så antar at det innehar en del kvaliteter, selvom jeg ikke har sett noen andre bose løsninger komme ut på toppen i tester.

Hvilke høytalere har du sett på hos hifiklubben? Zensor pico er dali's minste og hele pakka med en solid Denon reveiver ligger på 13 000. Dra til hifiklubben og hør på alternativer der og velg utifra dine egene ører. Det er du som skal sitte å høre på dette de neste åra

https://www.hifiklubben.no/tv-og-hje...mmekinoanlegg/

Dali Zensor har blitt skamrost av ymse hifi magasiner (zensor 1, 5, og 7) og jeg tror ikke den relativt nye zensor pico ligger langt etter. Vit også at denon og Dali er kjente navn innen både hifi og surround, og du vil neppe oppleve store problemer med å få solgt dette igjen den dagen du føler du vil bytte. Jeg har hørt zensor 7, og det er alvorlig god lyd. Selv sitter jeg på forgjengeren til zensor; Concept, som var mindre påkostet serie enn zensor, og er bare å si at her er det mye detaljer og klar lyd selvom det "hifi-messig" har sine svakheter.

Kanskje dukker det opp noen her som har hørt begge og kan fortelle litt mer, hvis ikke så dra på hifiklubben og soundgarden og hør selv. De har også en økonomiserie som heter Argon hos hifiklubben.

Edit: ser den receiveren i pakka der ikke har ethernet/wifi? Alternativt kan du kjøpe en med det, Onkyo har ofte veldig mye funksjoner som wifi, spotify connect, dlna, og alt mulig type strømmefunksjoner. Min erfaring med onkyo er dog at på tross av kraft og funksjoner kan d være litt bugs
    Sist endret av Petecomplete; 01-30-2016 kl 03:04
    Dali Ikon 6 MK1, Dali Ikon Vokal 2, Dali Concept 1, Onkyo TX-NR626, 42" LG plasma.

Lignende tråder

1. Tips til ny tv?
    By Eriond in forum TV-apparater
    Svar: 7
    Siste melding: 09-06-2015, 15:42
  2. Ny TV? Tips? 4k?
    By blodskjegg in forum TV-apparater
    Svar: 4
    Siste melding: 10-07-2014, 12:13
  3. Ny tv 4-5k tips?
    By Martinvg in forum Produkt -og prisjakt Video
    Svar: 8
    Siste melding: 12-29-2012, 19:21
  4. Tips til ny tv? vær snild å gi mej tips :)!!
    By Stian Falch Ulstein in forum TV-apparater
    Svar: 12
    Siste melding: 07-11-2012, 13:09
  5. Tips til DAC
    By Damnation in forum Generelt audio og HiFi
    Svar: 5
    Siste melding: 05-10-2008, 21:18

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg