Hvordan få FLAC-samlingen min ut på Chromecast?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvordan få FLAC-samlingen min ut på Chromecast?

Hei folkens,

Har gjort noen bytter i mitt hifi-anlegg.
    Den gamle Squeezeboxen er på vei ut, og jeg har god erfaring nå med Chromecast Audio koblet (optisk) til en god DAC og en god forsterker.

Strømming (Spotify/Tidal) fungerer ypperlig, men jeg har et spørsmål:

Min gamle CD-samling er kastet, alt er rippet til FLAC, men dette skulle jeg gjerne ha spilt av på en eller annen måte - gjerne gjennom Chromecasten.

Har forsøkt et par ulike server/klientprogrammer, blant annet Plex og BubbleUpnP. Kort fortalt synes jeg brukergrensesnittet i begge er søppel, og svært lite kone/familievennlig.

Noen anbefalinger? Hvordan kan jeg spille av flac-filene mine ulike steder i huset? Har alt liggende på en HTPC.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2011
    Poster
    162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.
    Prøv ett program som heter Mediacast på google play. Det jeg har prøvd til nå er dette det "beste". Er gratis. Ellers synes jeg Sony sin musikkspiller på android telefoner er ok der, men med litt ustabilt resultat.
    Ellers kan du ta å speile mobil/nettbrett til chromecast`en. På den måten kan du spille rett på brettet det du vil,og det vil komme på høyttalerne. Dette funker på alle utgaver av Chromecast.
    Ellers husk å aktivere HDR på lyd på din Chromecast audio.

PS; Jeg har selv speiliet sånn med ett Nexus 7 nettbrett med android 6 på, kan være det ikke funker på eldre versjoner.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et veldig forsinket svar, men dumpet tilfeldig ned i denne tråd:
    Du kan benytte Logitech Media Server (Squeezeserver) med et plugin som heter Chromecast Bridge. Da dukker Chromecastenheter opp som vanlige spillere, og kan styres fra PC, Android telefon eller din opprinnelige Squeeze. Jeg har testet det med både Chromecast Audio og den med HDMI-utgang. Begge fungerer fint med digitalutgang, så lenge det gjelder rippet CD. Tror det fungerte op til 48 kbit/s, men fra 96 kbit/s og høyere, ble det bare sus og svak musikk i bakgrunnen. Men du kan erstatte spilleren/Chromecasten med en Raspberry Pi med PiCorePlayer. Fungerer ypperligt.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jesper-k Vis post
    Et veldig forsinket svar, men dumpet tilfeldig ned i denne tråd:
    Du kan benytte Logitech Media Server (Squeezeserver) med et plugin som heter Chromecast Bridge. Da dukker Chromecastenheter opp som vanlige spillere, og kan styres fra PC, Android telefon eller din opprinnelige Squeeze. Jeg har testet det med både Chromecast Audio og den med HDMI-utgang. Begge fungerer fint med digitalutgang, så lenge det gjelder rippet CD. Tror det fungerte op til 48 kbit/s, men fra 96 kbit/s og høyere, ble det bare sus og svak musikk i bakgrunnen. Men du kan erstatte spilleren/Chromecasten med en Raspberry Pi med PiCorePlayer. Fungerer ypperligt.

Takker!

Skal teste Chromecast Bridge!

Lignende tråder

1. Kjøpe Chromecast?
    By Henning334 in forum Media- og streamingavspillere
    Svar: 10
    Siste melding: 12-09-2014, 00:05
  2. Hvordan spille av Spotify og FLAC fra PC via.Nettverk (NAS)
    By eparcirohter in forum Generelt audio og HiFi
    Svar: 9
    Siste melding: 06-29-2014, 14:06
  3. Svar: 2
    Siste melding: 03-29-2011, 16:05
  4. Svar: 4
    Siste melding: 01-31-2011, 19:28
  5. Hvordan rippe mine cd'er til Flac ?
    By Glenn Evensen in forum Generell HTPC
    Svar: 20
    Siste melding: 04-08-2010, 21:01

Stikkord for denne tråden