hisselyd/støy/statisk ut av høytalere når jeg kobler via HT Bypass

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

hisselyd/støy/statisk ut av høytalere når jeg kobler via HT Bypass

Jeg har koblet sammen en Parasound P5 forforsterker, Parasound HCA 1200II effekt forsterker og en Yamaha 779 Receiver via HT bypass på forforsterkeren å multi preout på recieveren. Jeg får da veldig mye ulyder/statisk ut av høytalerene, spesielt om jeg beveger musen på PC skjermen. Har som du da sikkert skjønner også kobler det hele via PC'n.

Det som er rart er at jeg ikke får denne statiske susingen om jeg eks kobler kun receiveren å effekt forsterkeren sammen eller kun forfor sterkeren å effekt forsterkeren sammen. Det er kun når jeg bruker HT bypass utgangene å har alle 3 enhetene koblet opp samtidig jeg får denne susingen.

Noen som har forslag til hvordan jeg skal fikse dette?

F

Newcomer samye83 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg får den samme støyen når jeg kobler via pc til avr til parasound hint, som har nesten den samme pre del som p5. Støyen blir mindre når jeg bruker en laptop, så det virker som det er flere forstyrrelser i en stasjonær pc. Jeg bruker HT bypass kun når jeg ser på film, så støyen er litt irriterende når det er helt stille i filmen. Har lært meg å leve med den lille støyen, så nå legger jeg ikke så mye merke til den lenger.

Har du koblet alle komponenter til samme kurs? Mulig det kan forbedre problemet litt. Du kan også bruke sånne rca kontakter(rothwell inline attenuators) som demper lyden med 10dB mellom avr og p5. Har lest at det skal fungere til dette formålet, men om den fjerner alt støyen er uvisst.
    Samsung UE55F9005 | Parasound Halo Integrated | Yamaha RX-A2050 | MA GX300 | MA GXC350 | Monitor Audio GXW15 | Cambridge Audio WS30 | Kef 2005.2 Atmos

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av samye83 Vis post
    Jeg får den samme støyen når jeg kobler via pc til avr til parasound hint, som har nesten den samme pre del som p5. Støyen blir mindre når jeg bruker en laptop, så det virker som det er flere forstyrrelser i en stasjonær pc. Jeg bruker HT bypass kun når jeg ser på film, så støyen er litt irriterende når det er helt stille i filmen. Har lært meg å leve med den lille støyen, så nå legger jeg ikke så mye merke til den lenger.

Har du koblet alle komponenter til samme kurs? Mulig det kan forbedre problemet litt. Du kan også bruke sånne rca kontakter(rothwell inline attenuators) som demper lyden med 10dB mellom avr og p5. Har lest at det skal fungere til dette formålet, men om den fjerner alt støyen er uvisst.

koblet alt til samme utak på veggen hvertfall. Klarer ikke å leve med den støyen så når jeg ser på film må jeg bytte på ledninger bak, blir lei av det i lengden Hvertfall når jeg har gått ut med så mye cash for å få HT bypass å multi pre out på receiver. Forbanna piss hehe

Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjønner frustrasjonen din, jeg var akkurat like forbannet som deg. Samme uttak skal ha samme kurs. Bruker du en stasjonær pc eller en laptop?

Jeg vurderer faktisk å bare bruke en ren effektforsterker slik at jeg blir kvitt støyen når jeg bruker htpc(stasjonær). Men HINTen er overlegen når det kommer til stereo, så det er en dilemma. Man kan liksom ikke få pose og sekk har jeg forstått.

Med en laptop så legger jeg såvidt til støyen, det kan man faktisk leve med.

Edit: Hva slags høyttalere har du? Effektive høyttalere kan ha mer støy.
    Samsung UE55F9005 | Parasound Halo Integrated | Yamaha RX-A2050 | MA GX300 | MA GXC350 | Monitor Audio GXW15 | Cambridge Audio WS30 | Kef 2005.2 Atmos

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kjører stasjonær PC og XTZ 99.25 MKII høytalere. Hva mener du med å bruke en ren effekt forsterker? Tenker du på å koble om slik jeg gjør, hver gang du skal se film? Blir drit lei av det etterhvert hehe.

Når jeg hører musikk kobler jeg Parasound P5 direkte til effekt forsterkeren og når jeg ser film kobler jeg receiveren direkte til effekt forsterkeren. Da er det ingen støy, det er kun om jeg kobler via HT bypass.

Syntes receiveren min gir en varmere lyd å mer behagelig lyd når det kommer til musikk, mens forforsterkeren min er litt skarpere å klarere. Er inne på tanken å bare selge hele forforsterkeren, da jeg ikke føler den er verdt 13.000 da lyd forbedringen er minimal fra recieveren min. Liker ikke så bra den kalde skarpe lyden den gir, blir nesten litt skrikete av å til. På rock syntes jeg nesten recieveren min skaper bedre lyd til halvparten av prisen.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    å herregud jeg fikk fikset det! Bytta bare på et par kontakter å byttet ut USB kabelen fra forforsterker men en dyrere kabel så forsvant 95% av støyen i HT bypass!!!!!!!!!! fy søren å digg!!!!!!!

Nå hører jeg bare bittelitt statisk om jeg tar ørene helt intil høytalerene. Hører det ikke i lytte posisjon å hvertfall ikke når jeg hører på noe
    Sist endret av ¨satyrion; 01-17-2016 kl 19:08

Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruke ren effektforsterker mener jeg å koble en amp til avr, og ikke via en forforsterker som har ht bypass. Når du ikke liker lyden til p5, så kan du prøve en annen forforsterker. Eller bare bruke din avr med Parasound amp. Ingen vits å tvilholde på noe man ikke liker.

Edit: Så bra at det løste seg for deg. Hos meg så er det hdmi fra pcen som gir støy. Hva mente du med at du bytta par kontakter?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    byttet rundt på strøm kontaktene litt testet noen andre utak osv, bare helt random.

Lignende tråder

1. Støy i høytalere
    By Jørgen gk in forum Generelt audio og HiFi
    Svar: 8
    Siste melding: 10-26-2014, 12:46
  2. Støy i høytalere
    By robeh5 in forum Generelt audio og HiFi
    Svar: 1
    Siste melding: 12-29-2011, 17:15
  3. Statisk/metallisk lyd på høytalere
    By mass in forum Generelt audio og HiFi
    Svar: 0