Stream stereo oppsett stue

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2016
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Stream stereo oppsett stue

Kona har bestemt seg for å gå til innkjøp av et nytt møbel i stua, type sjenk/tv-benk. Vi har et annet dedikert tv-rom, så det blir ingen tv her.
    Jeg har imidlertid fått tillatelse til å sette opp 2 høyttalere type bokhylle-størrelse (maks 6,5") på denne benken, og her er design og utseende meget viktig..
    Dog, jeg er fortsatt interessert i å ha best mulig lyd til en noenlunde grei prisklasse for en totalpakke (ikke over 6-7000).
    Ønsker:
    - Må kunne streame Spotify fra telefon, ipad, o.l
    - Høyttalerene må ha et fint design, men likevel gi et fint lydbilde med litt trykk. Sub er uaktuelt.
    - Forsterker/streame enhet må enten ha et veldig fint design, eller kunne skjules i en skuffe e.l.

Selv er jeg svak for Klipsch, og kunne godt tenkt meg et par RB61, eventuelt RP-150M/160M. Disse er også "godkjent" hos fruen. Likevel trenger jeg en god forsterker enhet som ser bra ut og helst ikke er for stor. Den skal kun brukes på disse 2 høyttalerene, så en monster-reciever er uaktuell.
    Ser Hifiklubben har tilbud på aktive Argon 7460A f.eks, men har ikke hørt disse sammenlignet med f.eks Klipsch. Det er jo en helt annen prisklasse, så lydbildet blir vel deretter? Hadde sluppet forsterker problematikken med disse.. Men dog er de designmessig ikke særlig pene..

Kona falt veldig for det eksempelbildet jeg la ved. Så noe sånt..

Kom med tips!
    Vedlagte miniatyrbilder Vedlagte miniatyrbilder Stream stereo oppsett stue-bls-artikel_powernode-livingroom_2000x900px-jpg  

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2016
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser Soundgarden har tilbud på en Marantz M-CR510 nettverksreciever og et sett Dynaudio DM 2/7 til totalt 6390,-
    Mulig dette hadde vært et kurant oppsett?
    Marantz M-CR510 nettverksreceiver - Sort - Januarsalg
    Dynaudio DM 2/7 Stativhøyttaler - Sort - Januarsalg

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2016
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg kommet så langt at Dynaudio DM2/7 er bestilt. Kom frem til at for 3595,- så var disse gode penger brukt.
    Så er fokuset rettet over på stereoforsterker.. Frykter M-CR510 kan bli en smule for liten med 2x60w for å bringe ut potensialet i høyttalerene.. Har sett litt overalt, og stereoforsterker med bluetooth og mulighet for streaming via telefon er snevert.. HK3770 er et alternativ.. Finnes det noe annet i prisklassen 2-4000?

Lignende tråder

1. Recievere med auto-oppsett - Kan kalibrere stereo-oppsett?
    By Eirik84 in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 14
    Siste melding: 05-15-2009, 07:48
  2. 5.1 oppsett til stue med små satelitter og sub
    By erikm in forum Høyttalere
    Svar: 4
    Siste melding: 09-29-2007, 15:54
  3. Tips å råd til oppsett av stue pc
    By postmyr in forum Generell HTPC
    Svar: 1
    Siste melding: 04-10-2007, 14:49
  4. Ny stue-pc, respons på oppsett?