Vurdering av hjemmekinopakke

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2015
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Vurdering av hjemmekinopakke

Hei

Jeg er ikke så dreven i dette faget, så henvender meg til dere eksperter for å få en vurdering på følgende 5.1 hjemmekinopakke:

Reciever: Yamaha RX-V500D Hjemmekinoreciever - sort
    Fronthøytalere: Dynavoice Definition DX-5 Stativhøyttaler - Hvit
    Center: Dynavoice Definition DC-5 Senterhøyttaler - Hvit
    Bakhøytalere: Dynavoice Magic FX-4 Stativhøyttaler - Hvit Eik
    Sub: Dynavoice Challenger Sub 10 EX - Hvit Eik

Dette er en pakke jeg fått satt sammen ved å henvende meg til surround.no. Budsjettet mitt er på 12.000, så denne er akkurat innenfor - men hvis det er konkrete endringer dere ville foretatt som øker kvaliteten betraktelig og ikke øker budsjettet med mer enn en tusenlapp eller to er jeg ikke fremmed for å gjøre det.

Jeg kommer til å bruke anlegge til både TV, musikk og film (i den rekkefølgen ift. bruk).

Et par ting jeg er usikker på:

- Er det dumt å nøye seg med 5.1? Jeg tror ikke jeg kommer til å bygge ut med flere høytalere, men er det fare for at 5.1 som standard etter hvert vil fases ut og jeg blir sittende med en utdatert reciever?

- Matching av høyttalere og reciever... dette området er jeg helt blank på. Noen kommentarer på pakken som er valgt ut med tanke på det? Noen komponenter som ikke vil spille bra? Er recieveren for svak for høytalerne? Er det fare for å kjøpe for kraftig reciever hvis jeg går opp et hakk?

- Hva tenker dere om å montere surroundhøytalerne i taket med retning skrånene ned? Skjønner det ikke er like bra som å plassere de i ørehøyde, men er det et OK alternativ? Jeg har en hjørnesofa klint inn mot bakvegg og sidevegg.

Andre kommentarer og tips mottas med stor takk!

Intermediate grandiS sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,294
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei ! Er ingen ekspert, men ikke super mye aktivitet her inne enda, så får bidra med det jeg har

Når det gjelder reciever, så har ikke denne bl.a Atmos, så du er klar over det. Det er ikke et must, jeg har det ikke foreløpig. Det kan være greit å starte med 5.1 , blir fort dyrere for reciever også hvis du skal for eks ha en oppdatert 7.1 reciever. Jeg har gått fra 7.1 til 5.1 nå, og savner det ikke stort foreløpig. Du klarer ikke å kjøpe for kraftig reciever, og lydsignatur trenger du ikke å tenke så mye over nå. Det er ikke voldsomme forskjeller mener jeg. Mange er nok uenig, men jeg mener du ikke trenger å fokusere på det nå.

Som jeg gjør til alle andre her inne, så vil jeg på det sterkeste anbefale deg å se på finn. Der kan du kjøpe ting for en brøkdel av nypris. Ting er stort sett behandlet pent, men det ser du jo også på produktet. Da kan du jo også kjøpe andre merker enn Dynavoice, selv om de sikkert er bra til prisen. Du kan få kjøpt pent brukte Dali, B&W, System Audio, Klipsch osv til en fin pris Høyttalere jeg mener gir deg mye mer for pengene enn Dynavoice nye.

Personlig ville jeg kanskje sløyfet subwooferen og kjøpt litt større gulvstående fronthøyttalere til å begynne med. Så kan du heller spe på med en sub senere.

Bare noen tanker!

God jul!

Kim
    DIY - Inconcert Miles - DIY Beyma 2x 12" -TPL150 Center | Klipsch |Denon | Sony HW50ES | Ps4 pro

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2015
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av grandiS Vis post
    Hei ! Er ingen ekspert, men ikke super mye aktivitet her inne enda, så får bidra med det jeg har

Når det gjelder reciever, så har ikke denne bl.a Atmos, så du er klar over det. Det er ikke et must, jeg har det ikke foreløpig. Det kan være greit å starte med 5.1 , blir fort dyrere for reciever også hvis du skal for eks ha en oppdatert 7.1 reciever. Jeg har gått fra 7.1 til 5.1 nå, og savner det ikke stort foreløpig. Du klarer ikke å kjøpe for kraftig reciever, og lydsignatur trenger du ikke å tenke så mye over nå. Det er ikke voldsomme forskjeller mener jeg. Mange er nok uenig, men jeg mener du ikke trenger å fokusere på det nå.

Som jeg gjør til alle andre her inne, så vil jeg på det sterkeste anbefale deg å se på finn. Der kan du kjøpe ting for en brøkdel av nypris. Ting er stort sett behandlet pent, men det ser du jo også på produktet. Da kan du jo også kjøpe andre merker enn Dynavoice, selv om de sikkert er bra til prisen. Du kan få kjøpt pent brukte Dali, B&W, System Audio, Klipsch osv til en fin pris Høyttalere jeg mener gir deg mye mer for pengene enn Dynavoice nye.

Personlig ville jeg kanskje sløyfet subwooferen og kjøpt litt større gulvstående fronthøyttalere til å begynne med. Så kan du heller spe på med en sub senere.

Bare noen tanker!

God jul!

Kim
    Takk for innspill, Kim. Når det gjelder gulvstående fronthøytalere så har jeg ikke plass til dette og må derfor gå for hyllehøytalere. Og da antar jeg at en subwoofer er nødvendig

God jul til deg og!

Intermediate grandiS sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,294
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da ville jeg vurdert disse:

FINN.no - Mulighetenes marked

Eller disse:

Eller disse, prute litt:

DALI Ikon 2 review | What Hi-Fi?

Eller disse, prute litt her også. Fantastisk lyd i liden høyttaler:

DIY - Inconcert Miles - DIY Beyma 2x 12" -TPL150 Center | Klipsch |Denon | Sony HW50ES | Ps4 pro

Lignende tråder

1. Hjemmekinopakke
    By eCo in forum Høyttalere
    Svar: 14
    Siste melding: 12-16-2008, 09:14
  2. Hjemmekinopakke
    By burrebever in forum minHjemmekino og minHiFi
    Svar: 3
    Siste melding: 02-01-2007, 00:57
  3. Hjemmekinopakke HK4000
    By Highlander in forum Høyttalere
    Svar: 3