Koble til / kalibrere eldre bose lifestyle uten hdmi

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2015
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Koble til / kalibrere eldre bose lifestyle uten hdmi

Hei. Trenger litt hjelp med hjemmekinoanlegget mitt. Det er ganske gammelt (uten hdmi. har kjøpt det brukt), men jeg opplever god lyd. Det er nå koblet til med audio optic out på TV. (Samsung ue46b6000). Jeg bruker egen bluerayspiller. Men jeg kunne tenke meg å kalibrere anlegget med de medfølgende hodetelefonene og dvd-en. Da må jeg vel bruke den innebygde DVD spilleren? Skjønner ikke hvilke innganger/utganger jeg skal bruke. For bilde kan jeg kanskje bruke s-video utgangen på spilleren, men har ikke tilsvarende på TV. Det er to små innganger på tv( mini-Jack størrelse). Er det til lyd og bilde? Kan noen hjelpe meg med å forklare hva slags overganger/kabler jeg må kjøpe for å få "bose DVD spilleren" koblet til... For det er vel det som skal til for å kalibrere??

Tusen takk.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mrhw Vis post
    Hei. Trenger litt hjelp med hjemmekinoanlegget mitt. Det er ganske gammelt (uten hdmi. har kjøpt det brukt), men jeg opplever god lyd. Det er nå koblet til med audio optic out på TV. (Samsung ue46b6000). Jeg bruker egen bluerayspiller. Men jeg kunne tenke meg å kalibrere anlegget med de medfølgende hodetelefonene og dvd-en. Da må jeg vel bruke den innebygde DVD spilleren? Skjønner ikke hvilke innganger/utganger jeg skal bruke. For bilde kan jeg kanskje bruke s-video utgangen på spilleren, men har ikke tilsvarende på TV. Det er to små innganger på tv( mini-Jack størrelse). Er det til lyd og bilde? Kan noen hjelpe meg med å forklare hva slags overganger/kabler jeg må kjøpe for å få "bose DVD spilleren" koblet til... For det er vel det som skal til for å kalibrere??

Tusen takk.
    det fulgte med både component og kompositt+lyd-overganger til tven din. disse skal inn i minijack-inngangene på tven din. Enten har du kastet dem, eller så ligger de vel nederst i en skuff..

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2015
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Magnum Vis post
    det fulgte med både component og kompositt+lyd-overganger til tven din. disse skal inn i minijack-inngangene på tven din. Enten har du kastet dem, eller så ligger de vel nederst i en skuff..
    Takk for svar. Du har nok helt rett i det med "en eller annen skuff".... Kan noen være behjelpelig med link til hva jeg må bestille Evt. S-video til mini Jack og "rød og hvit" til mini Jack for lyd?? Aner ikke hva det heter.., takk

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2015
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar. Du har nok helt rett i det med "en eller annen skuff".... Kan noen være behjelpelig med link til hva jeg må bestille Evt. S-video til mini Jack og "rød og hvit" til mini Jack for lyd?? Aner ikke hva det heter.., takk
    Slik ser altså TV ut bak. Får jeg koplet lyt og bilde her? Ut fra mediaspiller er det s-video og gul rød hvit etc.
    Vedlagte miniatyrbilder Vedlagte miniatyrbilder Koble til / kalibrere eldre bose lifestyle uten hdmi-image-jpeg  

Newcomer
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slik ser altså TV ut bak. Får jeg koplet lyt og bilde her? Ut fra mediaspiller er det s-video og gul rød hvit etc.
    Bare bruk en vanlig minijack du har liggende inn der det står rød,gul,hvit. Altså fra den gule komposittutgangen i bose til enten høyre eller venstre phonokontakt og minijack inn i samsung. Du trenger ikke å koble lyd, og bildet er bare midlertidig slik at du får kalibrert.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2015
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare bruk en vanlig minijack du har liggende inn der det står rød,gul,hvit. Altså fra den gule komposittutgangen i bose til enten høyre eller venstre phonokontakt og minijack inn i samsung. Du trenger ikke å koble lyd, og bildet er bare midlertidig slik at du får kalibrert.
    Tusen takk for hjelpen. Jeg fant skuffen med det rare i. Dvs den ene overgangen til tv'n. Fra gul minijack til rød, hvit og gul. Mulig jeg spør dumt, men skulle det ikke også kommet bilde op skjermen? Hvit og rød er koplet til audio ut på bose og den gule på video ut kompositt. Jeg har lyd ig DVD setup starter automatisk så mulig jeg klarer å bla meg gjennom i blinde, men bildet hadde jo også vært allright.

Takk

Newcomer
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk for hjelpen. Jeg fant skuffen med det rare i. Dvs den ene overgangen til tv'n. Fra gul minijack til rød, hvit og gul. Mulig jeg spør dumt, men skulle det ikke også kommet bilde op skjermen? Hvit og rød er koplet til audio ut på bose og den gule på video ut kompositt. Jeg har lyd ig DVD setup starter automatisk så mulig jeg klarer å bla meg gjennom i blinde, men bildet hadde jo også vært allright.

Takk
    Det er mulig at minijack-inngangen er en "delt" inngang, enten med den andre minijackinngangen, eller hdmi. Hvis det er tilfelle, må du kanskje inn i tvmenyen og stille det slik at f.eks inngang1 skal få bilde fra kompositt og ikke HDMI/Component/Scart.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2015
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er mulig at minijack-inngangen er en "delt" inngang, enten med den andre minijackinngangen, eller hdmi. Hvis det er tilfelle, må du kanskje inn i tvmenyen og stille det slik at f.eks inngang1 skal få bilde fra kompositt og ikke HDMI/Component/Scart.
    Nå funker det. Tusen tusen takk.

Lignende tråder

1. Bose Lifestyle - Hvordan koble til optimalt?
    By mannyboi in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 3
    Siste melding: 01-26-2011, 21:21
  2. Koble Get HD PVR til Bose Lifestyle v20!
    By a[c]e in forum Digitalt bakkenett og kabel-TV
    Svar: 0
    Siste melding: 01-10-2010, 11:32
  3. Fungerer ikke HDMI-ut på Bose Lifestyle?
    By huginmunin in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 4
    Siste melding: 05-26-2008, 01:22
  4. Fungerer ikke HDMI-ut på Bose Lifestyle?
    By huginmunin in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 0
    Siste melding: 01-21-2008, 23:10
  5. Hvordan koble Bose Lifestyle til HDTV ?
    By tygga in forum Høyttalere
    Svar: 4
    Siste melding: 04-07-2007, 00:05

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •