Hei

Jeg har lagt min elsk på Genelec. I dag har jeg Genelec 6010A og en Musical Fidelity V-Dac II, og er ganske fornøyd tatt forutsetningene i betraktning. De spiller fantastisk klart, detaljrikt og nøytralt. Men innser at de er for små til å gjøre meg skikkelig fornøyd, selv om de klarer seg overraskende bra i rommet på 17 kvm. Det mangler selvsagt mye i bunn, men jeg er ingen "bassjeger", så foreløpig har jeg klart meg. Prøvde for et år siden å supplere med F One sub, men ble ikke helt fornøyd og leverte den tilbake. Mulig jeg aldri klarte å plassere den riktig. Men jeg savner fortsatt litt mer "pondus". Jeg spiller sjelden veldig høyt, men savner mer dybde, derfor vurderer jeg G-serien fra Genelec, og da enten G three eller G four. Førstnevnte er mest ønskelig av hensyn til plassen. Og kanskje kombinere dette med en Hegel Dac, enten HD12 eller HD25, dersom min Musical Fidelity ikke skulle yte Genelec rettferdighet.

Noe som har erfaringer med de nevnte produktene? Soundgarden i Oslo sentrum fører begge merkene, men de hadde ikke komboen inne da jeg var innom, og får ikke inn høyttalerne før på nyttåret så det blir en liten stund før jeg kan prøvelytte.

Sander