Gromlyd i lomma

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Gromlyd i lomma

Jeg har i mange mange år vært kongen av festen med min iPod Classic 160 GB som er pakket med hele cd-samlingen min.

Men på lørdag - på gjengens lutefisklag - opplevde jeg noe forsmedelig som rystet meg. Erik kom med sin iPhone 6, og det ble bedre lyd. Det går jo ikke an!

Jeg vil tilbake på tronen. Jeg vurderer egentlig ikke å kjøpe en iPhone 6 - jeg vil ha hele platesamlingen min på dingsen - jeg vil ha lang batterilevetid - og jeg vil gjerne ha enda bedre lyd enn iPhone.

Kan min gamle iPod være utslitt, slik at det vil hjelpe å kjøpe en ny? Evt - har det skjedd noen utvikling på iPod-fronten siden jeg kjøpte min?

I menyen på den ser jeg dette:
    Serienummer: 8K93894R9ZU
    Modell: MC297
    Versjon: 2.0.4 PC

Ut fra det jeg kan finne er dette den nyeste modellen, men den har jo vært med på litt av hvert da - og kan vel være litt sliten...

En annen mulighet er at det kan gjøres noe med kvaliteten på filene. Jeg kjører mp3, og jeg ripper cd'ene med Windows Media Player i 320 kbps for deretter å importere dem i iTunes og synkronisere dem til iPod. Er det noe å hente her? Har pc'en jeg bruker noe å si?

Den siste muligheten jeg ser nå er å kjøpe en annen type dings. Jeg har sett på den nye Walkman-serien til Sony. Feks A20-serien - http://www.sony.no/electronics/walkman/nw-a20-series - og da fortrinnsvis den største modellen (NWA27HNB.CEW) med 64 GB internminne + microSD. Disse er jo iflg reklamen noen råskinn for audiofile. Det er sjølsagt litt dårlig gjort å putte mp3 på dem, men uansett - de frister. Kjenner dere til dem? Anbefales de? Evt - anbefaler dere noe annet?

Takk for oppmerksomheten!

Intermediate grandiS sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,294
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg er ingen ekspert på dette området, men hva mener du med bedre lyd? Mener du høyere? Bedre oppløsning?

For av samtlige lommelyddingser jeg har hatt i lomma, så har helt klart iphone hatt høyere output ut av minijack utgangen enn noe annet. Det kan fort føles som bedre lyd, uten at jeg sier at det er tilfelle her

Ellers så synes jeg streaming via spotify med "Extreme quality" fungerer overraskende bra ( beklager at jeg sier det )
    DIY - Inconcert Miles - DIY Beyma 2x 12" -TPL150 Center | Klipsch |Denon | Sony HW50ES | Ps4 pro

Lignende tråder

1. Rull sammen TV-en og putt den i lomma
    By nordic45 in forum TV-apparater
    Svar: 0
    Siste melding: 07-10-2014, 19:34
  2. Gromlyd med kleshenger
    By bjarne82 in forum Generelt audio og HiFi
    Svar: 9
    Siste melding: 03-05-2008, 10:29
  3. på jakt etter ny receiver, skattepenger brenner i lomma.
    By xanakor in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 1
    Siste melding: 07-02-2007, 15:58
  4. For deg som vil ha "gromlyd"?
    By Esp1 in forum Høyttalere
    Svar: 4
    Siste melding: 11-08-2005, 00:03
  5. 50 tusen i lomma... noen forslag ??!! hjemmekino
    By kennot in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 14
    Siste melding: 01-22-2005, 06:44

Stikkord for denne tråden