Hvordan få høyest mulig Kbps?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvordan få høyest mulig Kbps?

Hei, jeg har mange spørsmål angåede for høyest mulig Kbps audio til høytalerne.

Jeg bruker alt fra ps4, gammel laptop, WD live cloud til og streame music rett til smart tven.

Kilder er ofte spotify som er Max 320kbps. Eller Youtube som er Max 192kbps om jeg ikke tar feil.

Hører du stor forskjell på 320kbps og flac som er på ca 1500kbps?

Om jeg skal høre på flac så må jeg ha et godt lydkort også? Eller kan jeg streme over nett uten og miste kvalitet?

Ser også en del på film og vil ha høyest mulig audio kvalitet uten og kjøpe blueray filmer, burde jeg da spille fra WD live cloud, pcen eller ps4?

Er netflix like høy kvalitet som 30-40 gb nedlastet kvalitet fra pcen?

Er så mye og forholde seg til nå i 2015 Noen som har noen svar??

Newcomer tobkas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2011
    Poster
    100
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ut til at du ikke helt har funnet frem i jungelen av lyd og bilde formater her.

Når det kommer til musikk så er det beste å bruke en dac som kobles til dataen med usb da fungerer det som eksternt lydkort. I endel DACer kan du også koble til optisk kabel og bruke den med Apple tv etc. i tillegg. Du kan bruke Spotify men har du noen gode høyttalere så blir det merkbar forskjell på flac og spotify sine 320 Kbps men spotify er selvfølgelig lettere å bruke. Evt. kan du prøve 1 måned med wimp gratis og se om du liker kvaliteten der bedre. De tilbyr FLAC kvalitet på streaming. Her er en artikkel som omhandler nettopp dette. https://www.soundonsound.com/sos/apr...ranslation.htm

Når det kommer til filmer så er det forskjell både i lyden og bildet. Du kan lese litt om dette her BD vs. HD streaming? - Blu-ray Forum der de diskuterer blu-ray vs netflix.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tobkas Vis post
    Ser ut til at du ikke helt har funnet frem i jungelen av lyd og bilde formater her.

Når det kommer til musikk så er det beste å bruke en dac som kobles til dataen med usb da fungerer det som eksternt lydkort. I endel DACer kan du også koble til optisk kabel og bruke den med Apple tv etc. i tillegg. Du kan bruke Spotify men har du noen gode høyttalere så blir det merkbar forskjell på flac og spotify sine 320 Kbps men spotify er selvfølgelig lettere å bruke. Evt. kan du prøve 1 måned med wimp gratis og se om du liker kvaliteten der bedre. De tilbyr FLAC kvalitet på streaming. Her er en artikkel som omhandler nettopp dette. https://www.soundonsound.com/sos/apr...ranslation.htm

Når det kommer til filmer så er det forskjell både i lyden og bildet. Du kan lese litt om dette her BD vs. HD streaming? - Blu-ray Forum der de diskuterer blu-ray vs netflix.
    Takk for info 😁 Da blir det DAC til pcen noen du anbefaler? Også blir det laste ned høy kvalitet og hdmi fra pcen For jeg kan kjøre DAC og film fra hdmi samtidig? Siden DAC bare frakter lyd og hdmi frakter lyd å bilde.

Intermediate sirant sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,760
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruker du en reciever, eller har du aktive høyttalere koblet rett ut fra tv?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sirant Vis post
    Bruker du en reciever, eller har du aktive høyttalere koblet rett ut fra tv?
    Har en pioneer sc-lx58

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da sitter det jo allerede en DAC (digital til analog konvertering) i receiveren din. Bare å koble til kildene dine via HDMI og overføre lyd som bitstream (digitalt).

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm Vis post
    Da sitter det jo allerede en DAC (digital til analog konvertering) i receiveren din. Bare å koble til kildene dine via HDMI og overføre lyd som bitstream (digitalt).
    Skulle akkurat til og spøre om det Kjempe bra! Da slipper jeg det, "overføre lyd som bitstream" Betyr bare at jeg bruker Hdmi?

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel to muligheter via HDMI - bitstream og PCM. Konverteres signalet i kilden, overføres det som PCM. Overfører du som bitstream blir ikke signalet konvertert før i receiveren.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm Vis post
    Det er vel to muligheter via HDMI - bitstream og PCM. Konverteres signalet i kilden, overføres det som PCM. Overfører du som bitstream blir ikke signalet konvertert før i receiveren.
    Hva anbefaler du? Og Hvordan gjør jeg det? er det bare en innstilling på pcen?

Lignende tråder

1. Er 320 kbps MP3 alltid bra??
    By redline in forum Generelt audio og HiFi
    Svar: 64
    Siste melding: 05-31-2009, 11:43
  2. 128 kbps vs 256 kbps -> forskjell hvis man brenner de på cd?
    By samye83 in forum Generelt audio og HiFi
    Svar: 25
    Siste melding: 02-11-2007, 17:52
  3. Hvordan er det mulig?
    By santa claus in forum Generell chitchat
    Svar: 2
    Siste melding: 11-06-2006, 20:18
  4. ny skjerm høyest mulig oppløsning
    By tor in forum TV-apparater
    Svar: 8
    Siste melding: 03-23-2006, 13:27
  5. Test av ulike audiokodeker @ 128 kbps