Hjelp til plassering av høyttalere i stue (MED TEGNING)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp til plassering av høyttalere i stue (MED TEGNING)

Hei,

Jeg har akkurat overtatt et hus, hvor stuen gir litt hodebry for plassering av høyttalere. Se vedlegg for stuetegning samt plassering av TV og sofa. Disse er desverre låst pga vinduer, dører og en vedovn.

Jeg har Klipsch fronter, og en Onkyo 806 reciver jeg ønsker å bruke. Pr nå er taket åpent, ettersom vi renoverer dette for å få lagt opp LED spotter. Jeg har derfor mulighet til å hive opp høyttalere hvor som helst i taket. Min tanke var å bruke 2x Klipsch KS-7800 over sofa, samt vegg fester og Q Acoustics Consept 20 på veggfester på veggen bak sofa som bakhøyttalere. Jeg tenker også å hive opp en klipsch over stolen, men å kjøre den som egen sone mer til "lesemusikk" (spotify osv) Jeg har også lest gode omtaler av DLS Flatbox Large. får disse og Q acoustics til omtrent samme pris, 3500 (Q)vs 3990 (DLS)

Jeg har en Sub i dag som ikke kan brukes videre pga veldig lav WAF faktor (kunne gjemmes i forje leilighet, må stå åpent nå), så på sikt kommer det nok en ny sub. Men til å begynne med må jeg nok greie meg uten

Noen kommentarer på tenkt oppsett? Droppe takhøyttalere? andre forslag til høyttalere?
    Jeg får et par med Klipschene til 3500 pr stk

Klipsch KS-7800-THX innfellingshøyttaler - Hvit - Innfellingshøyttaler - Høyttaler
    Q Acoustics Concept 20 stativhøyttaler - Hvit - Små/stativ høyttaler - Høyttaler
    DLS Flatbox Large | Lyd & Bilde
    Vedlagte miniatyrbilder Vedlagte miniatyrbilder -stue-jpg   -stue-med-yttalere-png  

Newcomer tobkas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2011
    Poster
    100
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Noen optimal løsning blir det nok ikke i dette rommet men du må jobbe med det du har. Det ser ikke så dumt ut det oppsettet du har lagt opp til her men jeg har noe ting å tilføye. Den ene høyttaleren ved stolen ser jeg på som unødvendig da du får bedre lyd av å spille fra frontene som står i en ganske bra plassering foran stolen jeg ville bare droppet denne høyttaleren. Ellers ville jeg skråstilt front mest mulig mot sofaen. Du har ikke skissert det men har du en senterhøyttaler under tven? De to høyttalerene du har plassert over sofaen tenker du å bruke dem som rear presence? Hvis ikke ville jeg nok flyttet dem så langt ut mot veggen du kommer.

Lignende tråder

1. Hjelp til plassering av satelitter i rektangulær stue
    By eCo in forum Generelt audio og HiFi
    Svar: 1
    Siste melding: 12-26-2013, 00:48
  2. Hjelp til plassering av høyttalere.
    By Xito in forum Kalibrering/tweaking
    Svar: 4
    Siste melding: 06-18-2012, 16:57
  3. Plassering av høytalere, lite bass (se tegning)
    By Scarlet Sins in forum Høyttalere
    Svar: 18
    Siste melding: 11-21-2007, 11:16
  4. Svar: 18
    Siste melding: 01-30-2007, 15:52
  5. Gratis CAD-software for tegning av høyttalere
    By roffe in forum DIY (Do-It-Yourself)
    Svar: 5
    Siste melding: 06-30-2004, 10:50

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder