hva er hig end ?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  2
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2012
    Sted
    Bodø
    Poster
    108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

hva er hig end ?

hei legger ut en post på temaet hig end . er sikkert mange som har lagt ut det temaet her og spør om det samme men synes det kunne vert greit og ta opp tråden litt igjen. spm er hva bestemmer om et produkt er hig end eller vanlig produkt som for eksempel Elkjøp expert osv ... tenker på er de design kvalitet lydmessig er de hørbart , osv .problemet er jo at når man skal velge anlegg ht er osv så blir hig end begrepet ofte missbrukt av selger , setter ordet hig end på ht er og da blir man automatisk nødt til og tenke dette her må jo vere bra for eksempel .. i dag har jeg et hjemme kino system der B&W cm9 og cm s2 center spiller og kjøre van den hul hybrid på ht ene og en dali ikon sub spiller i front rekka og et par 686 s2 driver surrounden , og systemet drives av en nad t777 2015 mod og en 2014 mod c275 bee effektforsterker .og en denon 17/13 blu ray spiller og musikken streames av et helt nytt denon heos system inn i reciveren . dette synes jeg er en vanvittig pris og betale for et anlegg når man runder over 60k . hva er hig end tenker på de hifi klubben mener med at en dali mentor etc betegnes som hig end når en b&w ikke er hig end før den første i Diamond serien , synes det er veldig merkelig at en ht til 15k kan slå en til 24k jeg mener betegnelsen hig end er misbrukt så mye at dem rett og slett ikke skjønner hva de egentlig dreier seg om uten tvil det er brae produkter men mener at det blir feil og si at en mentor er hig end lyd . tenker på beskrivelsene på ht er på nettbutikk osv og i butikk . der mentor er hig end og cm9 er en ekte hifi hjemmekino som tåler bli vist frem . mener den betegnelsen passer til 600 serien til b&w og ikke cm9 i og med at den er egentlig en langt overklasse ht hva stemmer egentlig ? noen som har noen tanker om betegnelsen hig end ? anlegget mitt er og finne på siden min hjemmekino . bare lurer hva er de er de hig end eller ? har hadt Diamond serien i hus og testet men klarte faktisk ikke og høre noe spes forskjell på 804 i huset kontra cm9 koblet på mitt anlegg . hifi klubben anbefaler meg og kjøre nad m22 og kjøre på cm9 jeg har hørt på nad m22 og mener jeg ikke klare høre forskjell eneste man betaler for er design og en forsterker som produsere mindre varme nå er ikke varme noe problem pga jeg har det i rack nå ved siden av . og ikke alt i en og samme benk dem mente på hifi klubben at en m22 fikk den største 600 serien sin gulvhøytaler låt bedre enn cm9 med m22 på klar dem vil selge ,, jeg tenkte hvordan kan den låte bedre med en ht til 13000 k kontra en ht til 24000 k ? bare med en effektforsterker jeg klarte ikke høre forskjellene ..... i så fall er ikke de meningen de skal høres og ikke vere forskjell kun i målbare former sitter ikke i stua me datamskiner og måleinstrumenter oppkoblet og måler forskjellene de skal høres ikke måles mener jeg ...

2. Liker Opoidos har likt denne posten
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2015
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klassene blir vel gjerne definert utfra prisklasser, og kan vel på mange måter anses som relativt subjektivt.

For fronthøytalere vil jeg si:
    Low-end: < 10000
    Mid-end: 10000 - 40000
    High-end: 40000 <

Så hvis vi tar B&W som eksempel vil 600 Serien være Low-end, CM-serien Mid-end og 800 Diamond serien High-end.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2012
    Sted
    Bodø
    Poster
    108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm vet ikke helt er vannskelig høre forskjell
    Mener jeg fra cm til 800 serien da men ok

Intermediate Faller sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    743
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sorry, men det er vanskeligere enn hva "Imperilous" skriver. High end er kort sagt det beste en produsent klarer å lage/sette sammen uavhengig av pris. For B&W er dette da følgelig 800-serien Diamond, mens for andre merker vil "high end" være enten billigere eller dyrere enn 800-serien til B&W. Hva som skiller de er ofte teknologiske løsninger og materialvalg osv.

Jeg er også sikker på at de store kjedene i Oslo definerer high end litt forskjellig også, men at det blir misbrukt har jeg mindre tro på. Godt mulig at elektrokjeder med ferske selgere innen feltet slenger begrepet litt for enkelt ut om et produkt.

Mvh Faller

Active alphamale sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    335
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mosino22 Vis post
    Hmm vet ikke helt er vannskelig høre forskjell
    Mener jeg fra cm til 800 serien da men ok
    Da er det ikke mer å spekulerer på.......
    Lev lykkelig med cm serien og hopp bukk over higend begrepet. penger sparer du også. Jeg derimot har ingen problemer med å skille de ogmå ta den økonomiske smellen.......Men dæven det låter da
    B&W 802 D3 ht - B&W ​cmc2 - ADA TRINNOV TEQ 8 rcs - OPPO kilde - MAC MINI kilde - CLASSÉ ssp 800 DELTA - YAMAHA mx-A5000 - KLIPSCH surr - PARADIGM sub1*2stk - PARASOUND jc1 mono eff - WEISS dac/interface - PHILIPS tv - BENQ projector

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2012
    Sted
    Bodø
    Poster
    108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok cm serien for evig

Active
    Medlem siden
    Oct 2013
    Poster
    346
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Faller Vis post
    Sorry, men det er vanskeligere enn hva "Imperilous" skriver. High end er kort sagt det beste en produsent klarer å lage/sette sammen uavhengig av pris. For B&W er dette da følgelig 800-serien Diamond, mens for andre merker vil "high end" være enten billigere eller dyrere enn 800-serien til B&W. Hva som skiller de er ofte teknologiske løsninger og materialvalg osv.

Jeg er også sikker på at de store kjedene i Oslo definerer high end litt forskjellig også, men at det blir misbrukt har jeg mindre tro på. Godt mulig at elektrokjeder med ferske selgere innen feltet slenger begrepet litt for enkelt ut om et produkt.

Mvh Faller
    Blir vel fort en blanding av disse to forklaringene.
    Er ikke slik at den dyreste og beste produktet til en produsent automatisk er hi-end.
    Det er mange som lager bare gode forbruker varer.
    Men at pris og kvalitet kan henge sammen er riktig.

Men nå er det også en smaks sak hva som er god lyd og hi-end.
    Og selv om det skulle være hi-end,så er det ikke sikkert at alle som hører på det er enige om at det låter slik.

9. Liker Opoidos har likt denne posten
    Intermediate Faller sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    743
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har rett i det Carisma. En må nødvendigvis opp i en viss prisklasse. Det er ikke slik at toppmodellen til Argon (Hifi klubbens eget merke) automatisk er high end.

Jeg vil derimot være uenig i påstanden
    "Men nå er det også en smaks sak hva som er god lyd og hi-end."
    fordi high end ikke definerer lyd i seg selv. High end skiller ikke på lyd mellom dårlig og god, og derfor mener jeg at man ikke kan si at lyden er high end heller.

Derimot vil det være at noen prefererer lydbildet fra f. eks Cervin Vega eller Klipsch bedre enn de liker B&W 800-serien diamond. Det er ikke dermed sagt at lyden fra B&W er dårlig eller at lyden fra Cerwin Vega eller Klipsch er god.

Mvh Faller

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg selv synes at det er veldig mye selv i bunn sjiktet av pris som kan yte opp mot en øvrig ende av skalaen.
    I min ligger de store forskjellene ikke lenger nødvendigvis i selve utstyret men hva man selv gjør for at det skal høres bra ut.

MAO, kalibrering akustiskt behandling etc det er etter god innsatts her man henter ut potensialet i høyttalere.
    Er man rik kunne man sikkert satt opp B&W 800 anlegg på badet men jeg ville ikke kaldt resultatet spessielt high-end.
    Sony vpl hw-50 - 92" Dreamscreen v3 tab | Samsung 51 6505 plasma tv
    Denon AVR-4520 CI
    Oppo 103D | PC i5-GeForce 960 |
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16
    Sonos, ps3, pc, harmony ultimate etc.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •