Hjelp med å finne høyttalere til PC!

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer Agentspoon sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2015
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Red face Hjelp med å finne høyttalere til PC!

Hei AvForum!

Har forstått det slik at dere er rå når det kommer til kunnskap rundt lyd. Jeg er iallefall helt blank. Tilfellet mitt er at jeg nettopp har kjøpt meg ny PC, og trenger et anlegg som kan gjøre det rettferd. Jeg antar, uten å vite det sikkert, at høyttalere merket spesifikt for PC, ikke er noe bra i forhold til dedikerte HiFi-anlegg som også fungerer til data. Verken på kvalitet eller i forhold til pris. Det jeg trenger hjelp med er altså å finne en gunstig pakke. Om en slik pakke inkluderer DAC, forsterker, subwoofer osv. er opp til dere. Jeg vet ikke hva som er lurt å kjøpe, bare at jeg vil ha god lyd!

Høyttalerne vil bli brukt til musikk, film og spilling. Jeg bryr meg ikke så mye om utseende, og dersom en får mer verdi for pengene ved å handle brukt, gjør jeg gjerne det. Men det skal helst være såpass rimelig at det passer innenfor en students budsjett. Dvs. jeg kan godt strekke meg en tusenlapp eller to over hva jeg først hadde sett for meg, om det er et prismessig "sweet spot" her, men Dali-høyttalere til 40 000 paret, kommer ikke på tale. Jeg er egentlig kort og greit ute etter å betale minst mulig, for god kvalitet jeg kan nyte!

Medlem siden
    Jul 2015
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har vel tilnærmet bestemt meg for Tannoy Mercury V1i nå, etter å ha lest en del tester. Det eneste ankepunktet i testene, er at det mangler litt bass. Derfor lurer jeg på om noen kan anbefale meg en tilsvarende rimelig, men godt ytende subwoofer? Er XTZ 99 10.60 til 1700 kroner et bra kjøp, eller finnes det andre som gir mer i den prisklassen? Er til et veldig lite rom da.

Newcomer Vessel56 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2015
    Sted
    Kristiansand
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sjekk finn og andre etter studiomonitorer, gir deg komplett lydbilde uten behov for sub (om du sitter mindre enn 2m fra høyttalerne og innser at med ditt budsjett er det umulig å oppnå bass som kan blåse deg ut av sokkene) og her er et godt utvalg FINN.no - Mulighetenes marked
    Alt for mye vintage og moderne

4. Takk Agentspoon takket for denne posten
    Medlem siden
    Jul 2015
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har virkelig ikke peiling. Er det noen der ute akkurat nå som er en god deal?

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Agentspoon Vis post
    Hei AvForum!

Har forstått det slik at dere er rå når det kommer til kunnskap rundt lyd. Jeg er iallefall helt blank. Tilfellet mitt er at jeg nettopp har kjøpt meg ny PC, og trenger et anlegg som kan gjøre det rettferd. Jeg antar, uten å vite det sikkert, at høyttalere merket spesifikt for PC, ikke er noe bra i forhold til dedikerte HiFi-anlegg som også fungerer til data.
    Det har du helt rett i, og jeg skulle ønske at flere skjønte dette

Mye som er bra å velge mellom i hi-fi verden, har ikke hørt på det Tannoy paret du tenker å gå for så jeg kan ikke anbefale det. Alt blir bedre med en sub woofer spør du meg så jeg ville absolutt henta subwoofer uansett :P

7. Takk Agentspoon takket for denne posten
    Medlem siden
    Jul 2015
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av UltimaNoctis Vis post
    Det har du helt rett i, og jeg skulle ønske at flere skjønte dette

Mye som er bra å velge mellom i hi-fi verden, har ikke hørt på det Tannoy paret du tenker å gå for så jeg kan ikke anbefale det. Alt blir bedre med en sub woofer spør du meg så jeg ville absolutt henta subwoofer uansett :P
    Fant ut at dersom jeg skal ha forsterker og all den slags, så blir det fort veldig dyrt. Jeg ser på AudioEngine A5+ som et alternativ, fordi den er aktiv. Har allerede et par Swans M200 MKIII et annet sted, men de selges ikke lenger. Men man kan vel gjerne ikke koble til sub på aktive høyttalere, såvidt jeg har skjønt? Men okei. AE 5+ koster meg cirka 2500 kroner i Norge. Hva er neste steg opp, og er det et markant skille? Må jeg ha DAC for å bruke A5+?

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skulle akkurat til å anbefale Audioengine A5+ faktisk (trodde du var bestemt på Tannoy så gadd ikke komme med andre alternativer)

Da kan fort bli dyrt med seperat forsterker og passive høyttalere, og i din prisklasse (under 5000,-) så er det like greit med aktive høyttalere (liker passive definitivt bedre når vi beveger oss over 5000 og opp til millionbeløp)

DAC er vel strengt tatt ikke nødvendig. Hva slags PC har du? Har du et lydkort for eksempel?

Neste steg opp.. umm kanskje KEF LS50, eleganter og allerede blitt legendariske i Hi-fi bransjen, vant omtrent alt av priser når den først kom ut:
    KEF LS50 - Surround-/ stativhøyttaler - Finn lavest pris, test og informasjon

Koster 9995,-

Er jo selvfølgelig mange høyttalere i mellom AudioEngine og KEF LS50, men AE5+ --> KEF LS50 er en helt annen verden

Newcomer regnep sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2013
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ta også en titt på hva surround.no har å tilby i din prisklasse. Har selv dynavoice og er meget fornøyd med kvalitet i forhold til pris.

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Zensor 3 med NAD 3020 tror jeg kan passe bra!
    https://www.hifiklubben.no/streaming...-stereosystem/

Gode allround høyttalere med god bass.

En genial forsterker til PC bruk. Blåtann, USB, coax, optisk, analog inngang. Samt sub preout hvis du noen gang trenger det.
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2015
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har AudioEngine A5+ tilkoblet min PC og er utrolig fornøyd. Super lyd mtp. den lave prisen (jeg betalte cirka 3500 for de i fjor en gang). Mine høytalere er koblet via en WooAudio WA7 Fireflies Tube-amp i DAC-modus. Låter fremragende og gir meg enkelt muligheten til å switche lyden fra høytalere og over til hodetelefoner skulle jeg ønske det. Både høytalere og hodetelefon er koblet til hodetelefon-forsterkeren samtidig.

Medlem siden
    Jul 2015
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har fått JBL LSR305 i hus nå. Skal bestille AudioEngine 5+ bare for å teste ved siden. Men har også et Logitech 2.1 par. Er det mulig å koble til subwooferen i det paret med mine nye høyttalere nå?

Lignende tråder

1. Svar: 0
    Siste melding: 05-23-2014, 09:23
  2. Svar: 41
    Siste melding: 06-26-2013, 11:48
  3. Hjelp til å finne HiFi-høyttalere
    By stian-hg in forum Høyttalere
    Svar: 10
    Siste melding: 08-16-2010, 17:32
  4. Vil ha litt hjelp til å finne ca 6 Høyttalere.
    By b&w hjemmekino in forum Høyttalere
    Svar: 3
    Siste melding: 01-11-2008, 18:46
  5. Hjelp til å finne bak og center høyttalere
    By tormi in forum Høyttalere
    Svar: 0
    Siste melding: 10-26-2007, 16:32

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg