Sonos spørsmål

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Sonos spørsmål

Hei, driver å vurderer Sonos om dagen. Virker veldig enkelt og greit å sette opp samt bruke, men har et par spørsmål før jeg svir av flere tusen kroner på dette.

Tenkte i første omgang en Sonos Play 1 på badet og kjøkkenet.
    Disse to alene fungerer jo etter hva jeg har skjønt utmerket fra mobil og man kan velge hvilke høytalere man spiller av musikken på.

I stuen har jeg en vanlig reciever med høytalere koblet opp mot PC. Er det mulig å bruke disse i kombinasjon med høytalerne på badet / kjøkkenet? Altså at pcen spiller av musikken på anlegget og Sonos høytalerne? Isåfall hvordan fungerer det?

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    316
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av blodskjegg Vis post
    I stuen har jeg en vanlig reciever med høytalere koblet opp mot PC. Er det mulig å bruke disse i kombinasjon med høytalerne på badet / kjøkkenet? Altså at pcen spiller av musikken på anlegget og Sonos høytalerne? Isåfall hvordan fungerer det?
    hei

Jeg har Play5. koblet musikk fra tlf via kabel i aux-inn kontakten. Fikk da spilt dette på stueanlegget inne over Sonos sitt trådløse nett. Play5 og Connect i stuen må være paret sammen for å få det til. Det gjøres lett via app'en

I tillegg til de 2 Play1 må du ha en Connect koblet til Receiveren din. 1 av disse 3 må være koblet til nettet med kabel. Evt kan du bruke en Bridge.
    Hvis du vil spille av musikk som er lagret på pc'en så er det lettere og legge til biblioteket i Sonos. Støtter også Spotify/Wimp

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet ikke om de har gjort noe. Men I det siste står min ene sonos connect på wifi uten noen bridge eller andre kablede sonos enheter.

Kan og nevne at man med sonos ikke bruker mobilen som avspiller. Men den fungerer som fjernkontroll på enheten som spiller av musikken.
    Sist endret av TorTorden; 05-29-2015 kl 17:45
    Sony vpl hw-50 - 92" Dreamscreen v3 tab | Samsung 51 6505 plasma tv
    Denon AVR-4520 CI
    Oppo 103D | PC i5-GeForce 960 |
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16
    Sonos, ps3, pc, harmony ultimate etc.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det stemmer det Bedda skriver, du må ha en Sonos Connect koblet til recieveren i stua. Dersom du har en Play 5 kan du spille musikk lagret lokalt på telefon/ipad/hvasomhelst gjennom AUX på Play 5. Men da er det bedre å linke opp musikkbiblioteket via nettverk vha en PC eller NAS.

Sonos kan nå kobles trådløst til ditt WiFi, men det anbefales fortsatt å kable tilkoblingen med f.eks. en Connect eller Boost. Spesielt dersom leiligheten/huset er litt stort.8

Lignende tråder

1. Marantz SR7005 + Sonos | Lyd fra receiver -> Sonos
    By thoresa in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 8
    Siste melding: 11-14-2013, 20:57
  2. Sonos-spørsmål: Alternativer til Play:5
    By trondlk in forum Generelt audio og HiFi
    Svar: 3
    Siste melding: 01-29-2013, 11:50
  3. Sonos - Nyhet - Ny Controller fra Sonos
    By Globe in forum Generelt audio og HiFi
    Svar: 194