Sonos CONNECT:AMP eller andre alternativ?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2014
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Sonos CONNECT:AMP eller andre alternativ?

Hei.

Eg har lagt opp in ceiling takhøyttalera i det nye huset mitt. Det er lagt opp 2 stk (stereo) i kvart rom i 6 rom.
    Det er trekt opp høyttalerkabler frå kvar høyttaler til eit rack. Eg ønsker å kunna spela uavhengig i kvart rom og bruke mobiltelefonen som lydkjelde med Spotify ol.
    Eg har tenkt på å bruka Sonos CONNECT:AMP (ZonePlayer ZP120), men det vil kosta ein del då eg treng eg 6stk (4190kr x 6stk = 25140kr).
    Lurer på om det finnes noken rimeligare løysningar til dette som vil fungera godt?

Har sett på Sonos CONNECT (ZonePlayer ZP90) og 12 kanals (eller 2stk 6 kanals) effektforsterker, men det blir vel bortimot lika dyrt då 6stk Sonos CONNECT vil kosta (2790kr x 6stk) 16740kr + effektforsterker…

Ser på f.eks. fnky.no at dei selger noko som heiter BRIK Bluetooth Stage (BRIK Bluetooth Stage - Fnky-Furniture.no) som kan kobles til effektforsterker eller BRIK Integrated Amplifier+ (BRIK Integrated Amplifier+ - Fnky-Furniture.no) som har innbygd forsterker (men muligens litt liten). Litt skeptisk til bluetooth, men om det når gjennom vegger på 15-20m avstand, så går det vel greitt(?)…

Veit at Bose også har kommet med SoundTouch SA-4 amplifier (https://www.bose.no/NO/no/home-and-p...a-4-amplifier/), men den er også dyr (4395kr pr stk) og eg kjenner ikkje noko til brukervenligheten på den...

Har allereie lagt ned mykje pengar i høyttalerar, så vil heller ikkje velga noko som går på bekostning av lyden. Høyttalerane eg har er Bose Virtually Invisible 791 (https://www.bose.no/NO/no/home-and-p.../791-speakers/).

Noken som har noken forslag? Eller er det kun 6stk Sonos CONNECT:AMP som vil fungera bra?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2013
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Electrokompaniet har kommet med et "sonos" system som skal være et mye bedre allternativ til sonos. Kalles EC living. Absolutt noe å se på.

Ellers er 12 kanaler å foretrekke, da forsterkeren i sonosen ikke er all verden.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2014
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har sett på Electrocompaniet og trur eg kommer til å gå for det når det kommer i salg då det skal fungera med Smartly (smarthus frå Lyse) og Altibox som eg har. Men i og med at det ikkje kommer i salg før etter sommeren og det ikkje finnes noko priser på det endo så hadde det vert kjekt å få lyd i høyttalerane i mellomtida

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,245
    Takk & like
    Blogginnlegg
    2
    Nevnt
    5 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fordelen med sonos og evt effektforsterkere er at du kan starte med noen, og bygge på etterhvert. Slik at om man starter med to stk connect, som driver samtlige takhøyttalere, og så kan man kjøpe connect og koble på for å dele opp til flere soner...

EC living, virker spennende. Det gjennstår å se om det funker like bra i praksis. Sonos har jo holdt på siden 2002 med sitt system, og er vel det beste i dag...
    Dali Mentor 8, Dali Mentor Vocal, Energy Exls12, Dali Fazon Mikro, Dali Ikon5Mk2, Denon AVR-3313, 2XNadC275, Denon DBT-1713UD, X-Box360, Sonos Connect, Samsung UE55F8005, UNNU tv møbel
    Link: http://avforum.no/myhometheater/Zleepyme

Lignende tråder

1. Sonos connect. Ekstern DAC?
    By magnarstav in forum Generelt audio og HiFi
    Svar: 11
    Siste melding: 07-30-2013, 17:51
  2. Sonos Connect Amp ilag med SA Saxo 1
    By Haavik in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 2
    Siste melding: 12-30-2012, 08:48
  3. Sonos Connect:AMP eller Connect/Zoneplayer 90 med NAD C275BEE?
    By TechGuardian in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 2
    Siste melding: 07-07-2012, 22:33
  4. Sonos eller et alternativ
    By borchgrevink in forum Media- og streamingavspillere
    Svar: 10
    Siste melding: 01-05-2011, 10:17
  5. 2in1: Alternativ til Sonos..og..DAC eller ikke DAC...
    By kickerzx in forum Media- og streamingavspillere
    Svar: 5
    Siste melding: 02-07-2009, 23:50

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •