Leter etter Matrix med dsp

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Leter etter Matrix med dsp

Alt av audio/video installeres i 19" rack i huset, i de fleste rom blir det innbygningshøyttalere. Det blir også ett kinorom med tradisjonelle høyttalere.
    I dag har jeg kun en Onkyo 1008 surroundforsterker men ønsker å utvide systemet.

Jeg ønsker ett universalt system som er klar til å møte fremtiden. Jeg ønsker muligheten til å velge kilde, gjerne rom for rom. Enkelte rom har også flere høyttalergrupper slik at det kan være aktuellt med "party-mode". Jeg skal selvsagt ha muligheten for å justere volum/mute/kildevalg både via nettverk og via veggbryter. Huset bruker knx-smarthus bus og det bør integreres med dette slik at de samme bryterene benyttes både til lys og multimedia.

Jeg vil trenge mange effektforsterkere, en kanal til hver høyttaler. Det finnes mange fine 12-16 kanalers effektforsterker som bør duge bra her.
    Jeg skal også ha en rekke kilder, alt fra mediepc med 7,1 utgang til tv mottaker, radio osv.

Hjertet i systemet blir en matrix, som altså denne tråden skal dreie seg om. Jeg trenger en Matrix som takler en rekke inn- og utganger. Gjerne 16 kanaler. Denne bør også ha innebygget dsp slik at hver høyttaler kan tunes individuellt med tanke på equalizer, innbygningshøyttalere er ikke bestandig flink på alle frekvenser. Delefrekens kan også vere kjekt for å slippe å sende de lave frekvensene til innbygninghøyttaleren.
    Styring må kunne skje via rs232 og/eller nettverk. Integreringen mot knx blir neste steg, men først må jeg finne en passende matrix med dsp.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fant igjen min egen tråd her, jeg endte opp med en AMX Octaire hvis noen lurte, har 32 utganger tilgjengelig nå så det holder nok i mange år.

Active
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    359
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flott

Har en Dayton Audio 12 kanals effektforsterker. Helt ny i eske kjøpt nylig som jeg ikke får bruk for.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har allerede 2 stykk Niles 1650 forsterkere så det skal nå holde en stund
    Hadde du derimot hatt noen Dayton subber og kanskje noen subforsterkere kunne det vert interresant.

Lignende tråder

1. Leter etter ny TV-benk
    By Geir.Magne in forum AV møbler
    Svar: 12
    Siste melding: 10-21-2015, 00:33
  2. Leter etter en Pioneer PP-402
    By RealMonkey in forum Vintage audio
    Svar: 0
    Siste melding: 08-02-2012, 16:37
  3. leter etter en ny tv
    By MMDE in forum TV-apparater
    Svar: 5