Noen som har erfaring med DC-filter fra Sjøstrøm Audio?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Noen som har erfaring med DC-filter fra Sjøstrøm Audio?

Hei! Funnet tid igjen til min HIFI lidenskap etter 2 år med småbarn, oppussing og overtidsjobbing Endelig er det litt pappatid igjen.

Kort fortalt har jeg et surroundoppsett med JBL LS serien, Pioneer LX-73 og en Hegel H20. Problemet med Hegelen er brumming i trafo. Etter en del lesning har jeg sett at et DC-filter kan være tingen. I den forbindelse har jeg sett på denne: DCT02 DC filter for toroidal transformers - Sjöström Audio

Noen som har erfaring med denne eller andre DIY kit? Koster jo ikke stort, men det blir jo litt jobb med å lage chassis osv. Og kan den eventuelt gjøre ting verre/ødelegge noe? Ser jo at man får diverse strømrensere til prisen av en respektabel månedslønn og det er ikke aktuelt.

Anlegget står på en egen kurs med jordfeilbryter, men bor i et eldre nabolag så jeg tror det er mye jordfeil/forstyrrelser utenfra.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøvd å koble utenom jord? Har lest om flere som har blitt kvitt støy når de har gjort det.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba Vis post
    Prøvd å koble utenom jord? Har lest om flere som har blitt kvitt støy når de har gjort det.
    Har ikke testet det, men selv om det fungerer er det ikke aktuelt for meg. Barna bruker også rommet og selv om forterkere er "fyfy" hender det de klår sine klissete fingre der. Med jordfeil på en receiver kan det dermed oppstå en spenningsforskjell mellom to komponenter noe som igjen kan medføre strømgjennomgang (om jeg husker riktig).

Men hadde jeg fått hatt rommet mitt i fred hadde det vært en god løsning

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøvd å lese litt om forskjellige muligheter, men blir jo mer og mer forvirret jo mer man leser.

- Gå til anskaffelse av et DC-filter
    - Gå til anskaffelse av en strømrenser av ymse slag
    - Gå til anskaffelse av en skilletrafo

Noen som har erfaringer med overnevnte produkter?

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av vincleif Vis post
    Prøvd å lese litt om forskjellige muligheter, men blir jo mer og mer forvirret jo mer man leser.

- Gå til anskaffelse av et DC-filter
    - Gå til anskaffelse av en strømrenser av ymse slag
    - Gå til anskaffelse av en skilletrafo

Noen som har erfaringer med overnevnte produkter?
    Men det er vel også de færreste av disse som tar med seg jord over på riktig måte og adresserer jord problematikk. Tror ikke du skal vær redd for å kjøre uten jord så lenge produktet står i et tørt rom.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Intermediate hårek sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    1,138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En kamerat har god erfaring med DC filter. Han var plaget av brumming i trafo på to NAD forsterkere. Han prøvde en Hegel også, men den var like ille.
    Med DC filter ble det stille. Han handlet fra Audio Classic. Skilletransformator og netfilter

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n Vis post
    Men det er vel også de færreste av disse som tar med seg jord over på riktig måte og adresserer jord problematikk. Tror ikke du skal vær redd for å kjøre uten jord så lenge produktet står i et tørt rom.
    Det er kanskje sant det. Jeg er langt fra noen ekspert på dette området. Skal teste det ut jeg. Om dette ikke hjelper, går jeg til anskaffelse av et DIY DC-filter.

Intermediate Midas sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2012
    Sted
    Stavangerområdet
    Poster
    1,817
    Takk & like
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom utstyret er merket med dobbel-boks -symbclasse2-jpg, så er utstyret dobbelisolert og kan kjøres uten å være tilkoblet jord. Men jeg sjekket og ser at det er en egen merkelapp på Hegelen "Må tilkoblet jordet stikk". Da er det hverken lov eller anbefalt å kjøre på ujordet system. Du sitter med skjegget langt nede i postkassen dersom noe skulle skje for å si det sånn. DC-filter på mains er mao å anbefale.
    Min hjemmekino -::- Min byggetråd -::- Sony VPL-HW50ES -::- 106" DreamScreen V4 DynaGrey -::- Yamaha CX-A5100 -::- Yamaha RX-A1020, RX-V757 amp -::- B&W DM60* S3 - DM603 (L,R), LCR600 (C), DM600 (6x Surr), Atmos -::- 2x SVS SB13-Ultra Sub -::- Anti-mode 8033-SII -::- Oppo BDP-103D

Lignende tråder

1. Noen som har erfaring med PLACK audio?
    By steffenn in forum Høyttalere
    Svar: 1
    Siste melding: 02-26-2013, 23:05
  2. Svar: 0
    Siste melding: 08-08-2011, 11:07
  3. Squeezebox + dts audio, noen med erfaring?
    By GWH in forum Generelt audio og HiFi
    Siste melding: 03-11-2007, 15:15
  4. Har dere noen erfaring Med Dap Audio?
    By ZyNc in forum Receivere/forsterkere
    Siste melding: 05-06-2006, 20:46

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •