Nytt lydanlegg og flere soner

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2015
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Nytt lydanlegg og flere soner

Hei

Jeg trenger hjelpe til å velge lydanlegg.
    Jeg har tidligere hatt Bose V25 i stua og SA3 forsterker og passive høytalere i 2 andre soner(bad og ute). Pga uheldige feil på V25 anlegget er dette blitt returnert og jeg må nå ta stilling til hva jeg skal velge for slags type system. Jeg står nå igjen med en Bose SA3 forsterker og 2 sett med passive høytalere(trådbundet) som er bygd inn i vegger på bad og utendørs, der jeg ønsker å bruke igjen innbygde høytalere men vet ikke om jeg får brukt igjen SA3 forsterkeren. Alt trådbundet mot en sentral der jeg kan plassere evt utstyr som forsterkere osv.

Jeg er nå veldig usikker på hva jeg skal velge for slags system og trenger innspill!

Bør en kjøpe eksempelvis ett system Sonos - Bose, eller sette sammen med hjelp av flere merker... Åpen for alle innspill, men ønsker også tenke litt økonomisk

Jeg har noen ønsker;
    - 5 høytalers system(satelitter?) og sub i stua, høytalere bør være så små som mulig, spille godt også etter størrelsen. Front høytalere bør kunne settes på stativ ved siden av tv(åpne stueløsning) og bakhøytalere må kunne monteres på veggen. Likte veldig måten Bose gjorde dette på med V25 anlegget
    - universal fjernkontroll og ønsker med RF ettersom jeg har gjemt apple tv - play station - satelitt tuner inne i ett skap ved tvn.
    - mulighet for å spille spotify / Wimp evt andre stømningstjenester som kan komme for framtiden (ikke at jeg blir låst til dagens standard)
    - hva annbefales av DAB eller internettradio? (hører også noe på radio på dagtid, så det må vi ha)
    - tidligere har alle kilder(HDMI) gått via bose recieveren og kun en kabel til tvn(har en Phillips 9705), hva annbefales? (da også for å kjøre lyden fra de forskjellige kildene ut på soner)

- Likte veldig godt å ha en stasjoner fjernkontroll på eksempelvis bad og ute, som også gjester kan betjene, men ikke noe must. Hva annbefales her?
    - mulighet for å bygge ut
    - mulighet for å sette anlegget slik at stue inkl de 2 andre soner spiller fra samme kilde

Noen som har innspill - forslag osv mottas dette med stor takknemelighet!

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,245
    Takk & like
    Blogginnlegg
    2
    Nevnt
    5 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje en Sonos Connect https://www.hifiklubben.no/streaming...sikkavspiller/ til evt eksisterende forsterker, og Connect amp til eventuelle innebyggede høyttalere? Det finnes mange alternativ til småe veggmonterte høyttalere som spiller bra f.eks: https://www.hifiklubben.no/hoyttaler...akt-hoyttaler/
    På Sonos har du jo alle mulighetene til strømming, multisoner og internettradio Du kan kjøre flerkanals effektforsterkere https://www.hifiklubben.no/stereo/fo...ektforsterker/ og flere sonos connect for å få enda bedre lydkvalitet osv. Det er egentlig bare plass, design og budsjettet ditt som setter grenser
    Dali Mentor 8, Dali Mentor Vocal, Energy Exls12, Dali Fazon Mikro, Dali Ikon5Mk2, Denon AVR-3313, 2XNadC275, Denon DBT-1713UD, X-Box360, Sonos Connect, Samsung UE55F8005, UNNU tv møbel
    Link: http://avforum.no/myhometheater/Zleepyme

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2015
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Fikk noen innspill fra hifi klubben om å vurdere:
    Dali FazonSat x 3
    Dali FazonMicro x 2
    Dali SubE9
    Nad T748 / evt Denon AVR-X2100
    Heos Link

Logitec Touch som fjernkontroll for å stryre alt i stua.

Heos AMP for de andre sonen som jeg har høytalere for allerede.

Noen som har noe erfaringer med høytalerne / forsterker / HEOS systemet?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,245
    Takk & like
    Blogginnlegg
    2
    Nevnt
    5 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heos er absolutt greit å vurdere. Heos amp har mer styrke, og innganger en Sonos. Det eneste jeg vil anbefale å sjekke ut er om man liker designet til de trådløse høyttalerne deres-hvis man skulle ønske å plassere en slik et sted. I tlegg, så har de ikke implementert Wimp enda, men det kommer vel snart. Bruker man derimot kun spotify, så er det kun fordeler med Heos. Samt at velger du Denon reciver/forsterker med en Heos link, så kan man bruke heos app for enda bedre integrasjon.
    Dali Mentor 8, Dali Mentor Vocal, Energy Exls12, Dali Fazon Mikro, Dali Ikon5Mk2, Denon AVR-3313, 2XNadC275, Denon DBT-1713UD, X-Box360, Sonos Connect, Samsung UE55F8005, UNNU tv møbel
    Link: http://avforum.no/myhometheater/Zleepyme

Lignende tråder

1. Led dimming med trådløs lysstyring med flere soner
    By Edoggen in forum AV-automatisering og distribusjon i hjemmet
    Svar: 1
    Siste melding: 11-21-2013, 20:16
  2. Revicer / forsterker for flere soner
    By killerbill in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 0
    Siste melding: 10-11-2011, 19:19
  3. Nytt pc-lydanlegg
    By Dimm in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 4
    Siste melding: 03-09-2011, 22:25
  4. Nytt lydanlegg, JAMO S606 HCS3 og Onkyo TX-SR607?
    By klikkamongo in forum Høyttalere
    Svar: 5
    Siste melding: 03-25-2010, 21:11
  5. `Reveiver/forsterker som takler flere rom/soner
    By MrG in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 5
    Siste melding: 06-24-2007, 18:41

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg