Konvertere til stereo eller fortsette med surround? - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  2
Side 4 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 105
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Var ikke dette et veldig godt tilbud:
    H/K HK3770 / Dynavoice Challenger M-65 EX V.4 Stereopakke - Sort - Åpningssalg

Hmm... Har jeg egentlig bruk for surround eller...?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,245
    Takk & like
    Blogginnlegg
    2
    Nevnt
    5 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe!
    Dali Mentor 8, Dali Mentor Vocal, Energy Exls12, Dali Fazon Mikro, Dali Ikon5Mk2, Denon AVR-3313, 2XNadC275, Denon DBT-1713UD, X-Box360, Sonos Connect, Samsung UE55F8005, UNNU tv møbel
    Link: http://avforum.no/myhometheater/Zleepyme

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er mest og best for pengene, tilbudet fra surround.no over, eller en Nad C356BEE??

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,245
    Takk & like
    Blogginnlegg
    2
    Nevnt
    5 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt noen litt mindre Dynavoicehøyttalere. Disse var noe "ullen" i lyden. Vet ikke om Challengerene er like. Her kommer jo smak og behag inn.
    Dali Mentor 8, Dali Mentor Vocal, Energy Exls12, Dali Fazon Mikro, Dali Ikon5Mk2, Denon AVR-3313, 2XNadC275, Denon DBT-1713UD, X-Box360, Sonos Connect, Samsung UE55F8005, UNNU tv møbel

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,726
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg elsket Dynavoice M65 den gamle modellen. Jeg savner den litt... Men den må ha riktig forsterker da den er veldig fölsom for skarp diskant. Jeg vet ikke hvordan HK er, men fra andre har jeg hört at den skal väre veldig nöytral. Det er et bra tegn.

Men Dynavoice M65 er et kupp til prisen og har alt.

De nye diskantene skal väre bedre sies det...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm... Nei, det er nok surroundreceiver jeg skal satse på. Tilkoblingsmulighetene gjør at jeg kan koble RiksTV-boksen, PS3en og HTPCen med HDMI til receiveren og videre til TVen med bare én kabel.

Har også fått sansen for surroundhøyttalerne etter å ha koblet dem opp! Mangelen på basstrykk kan kanskje rettes opp med en subwoofer etterhvert.

Har ikke klart å bestemme meg for hvilken receiver jeg skal satse på. Denon AVR X3100W er vel fortsatt i favoritten, selv om den er over budsjettet. Har lest det meste av tester jeg har klart å google fram den siste tiden. Sony STR-DN1050 får veldig mye skryt. Med tanke på at jeg har stua full av annen Sony-elektronikk så frister den også en del.

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av p10 Vis post
    Hmm... Nei, det er nok surroundreceiver jeg skal satse på. Tilkoblingsmulighetene gjør at jeg kan koble RiksTV-boksen, PS3en og HTPCen med HDMI til receiveren og videre til TVen med bare én kabel.

.
    Jeg tenkte også slik, og gjorde det. Men med ny TV nå, gjorde jeg det omvendt, koblet alt med HDMI til TV, og optisk inn på stereoforsterker med dac. Samsung Smart Control ( fjernkontroll) kan lære seg funskjoner til andre komponenter, og styrer nå lyden på min Bladelius Tyr, og Altibox-mottakeren. forsterkeren står på hele tiden, og det hele er meget funksjonelt. Meget lett å veksle mellom TV, Apple TV og Blu-ray.

Skal man ha stereo, er en tokanals forsterker veien å gå. Min Yamaha RX-V767 låt ræv på musikk.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JD Vis post
    Jeg tenkte også slik, og gjorde det. Men med ny TV nå, gjorde jeg det omvendt, koblet alt med HDMI til TV, og optisk inn på stereoforsterker med dac. Samsung Smart Control ( fjernkontroll) kan lære seg funskjoner til andre komponenter, og styrer nå lyden på min Bladelius Tyr, og Altibox-mottakeren. forsterkeren står på hele tiden, og det hele er meget funksjonelt. Meget lett å veksle mellom TV, Apple TV og Blu-ray.

Skal man ha stereo, er en tokanals forsterker veien å gå. Min Yamaha RX-V767 låt ræv på musikk.
    Har vært inne på tanken. En Nad C356BEE med DAC kunne fylle denne oppgaven greit. Tror også at jeg godt kunne klart meg med stereo-oppsett, selv om jeg liker surround veldig godt etter å ha testet det ut den siste tiden. Problemet akkurat nå et at min nåværende TV kun har 2 hdmi-innganger, mens jeg har 3 bokser som skal kobles til.

Usikkerheten ble ikke akkurat mindre av det du skrev JD! Regner med at en Nad C356BEE spiller musikk bedre enn en Denon AVR X3100W?

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har vært inne på tanken. En Nad C356BEE med DAC kunne fylle denne oppgaven greit. Tror også at jeg godt kunne klart meg med stereo-oppsett, selv om jeg liker surround veldig godt etter å ha testet det ut den siste tiden. Problemet akkurat nå et at min nåværende TV kun har 2 hdmi-innganger, mens jeg har 3 bokser som skal kobles til.

Usikkerheten ble ikke akkurat mindre av det du skrev JD! Regner med at en Nad C356BEE spiller musikk bedre enn en Denon AVR X3100W?
    Og denne spiller enda mye bedre enn en NAD...

FINN.no - Mulighetenes marked

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Takk for at du gjør et allerede vanskelig valg litt vanskeligere! "Heldigvis" vil ikke selgeren i den finnannonsen sende står det, så da slipper jeg å tenke på akkurat det eksemplaret. Men Primare I22 så veldig spennende ut!

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for at du gjør et allerede vanskelig valg litt vanskeligere! "Heldigvis" vil ikke selgeren i den finnannonsen sende står det, så da slipper jeg å tenke på akkurat det eksemplaret. Men Primare I22 så veldig spennende ut!
    Selges med jevne mellomrom for 8000 på Soundgarden.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,726
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hyggelig at det finnes snille folk også på Finn..

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Danke Vis post
    Hyggelig at det finnes snille folk også på Finn..
    Mtp at den har kostet 8k en tid, så er vel den prisen helt grei. Men det er mye lyd for pengene...

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,726
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mtp at den har kostet 8k en tid, så er vel den prisen helt grei. Men det er mye lyd for pengene...
    Ja men det jeg siktet på var at det på Finn finnes masser av folk som skal ha 8000 for et par gamle slitte ripete cerwin og en Kenwood, Eltax eller Dantax eller hva det heter for noe..

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vil synse litt om følgende: Et par aktive høyttalere, f.eks Argon 7460a koblet til pre-out på min 1907, sammen med en Argon sub10.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,245
    Takk & like
    Blogginnlegg
    2
    Nevnt
    5 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vil synse litt om følgende: Et par aktive høyttalere, f.eks Argon 7460a koblet til pre-out på min 1907, sammen med en Argon sub10.
    Funker fett det

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og da var den nede i 7995,- igjen. Har vel vært standard pris siste året.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,726
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et stort nei til alt som har med Argon å gjøre, har dårlige erfaringer med Argon, med unntak av kablene deres. Har ikke hatt en Argon høytaler men forsterkere og det er lavkvalitets ting.
    Sist endret av Danke; 04-01-2015 kl 01:52

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm... Etter å ha testet ut Kodi den siste tiden, har jeg vært inne på tanken å droppe alle boksene og kun ha en htpc som eneste signalkilde. Sammen med aktive høyttalere tenkte jeg at det kunne fungert tilfredsstillende.

Ser forresten at både HFK, SG og surround.no har salg. Betyr det at nye modeller lurer i horisonten?

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,726
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm... Etter å ha testet ut Kodi den siste tiden, har jeg vært inne på tanken å droppe alle boksene og kun ha en htpc som eneste signalkilde. Sammen med aktive høyttalere tenkte jeg at det kunne fungert tilfredsstillende.

Ser forresten at både HFK, SG og surround.no har salg. Betyr det at nye modeller lurer i horisonten?
    Styr bare unna Argon og kjøp noe med litt bedre kvalitet til en litt dyrere pris....

Side 4 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste

Lignende tråder

1. Netflix eller fortsette med blueray
    By nugstarr in forum Generelt audio og HiFi
    Svar: 5
    Siste melding: 12-09-2013, 00:18
  2. Stereo eller surround
    By Kvilt in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 85
    Siste melding: 07-27-2013, 22:50
  3. Fra PJ til TV? Eller fortsette med PJ?
    By tonern in forum TV-apparater
    Svar: 3
    Siste melding: 07-15-2010, 22:05
  4. Stereo eller surround?
    By xESS in forum Høyttalere
    Svar: 7
    Siste melding: 03-25-2010, 17:28
  5. Hvordan konvertere fra stereo til surround?
    By gut_man in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 12
    Siste melding: 05-19-2005, 09:20

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •