Lydplanke eller surroundanlegg?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2015
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Lydplanke eller surroundanlegg?

Heisann!
    Skal bytte ut mitt forholdsvis gamle Sony surroundanlegg, med noe nytt. Jeg er ingen ekspert i dette gamet, og ikke veldig opptatt av å ha det aller beste av lyd. Vi bor i en forholdsvis liten leilighet i ei blokk, og derfor er et moderat hjemmekinoanlegg passe for meg. Kan ikke vrenge opp kraftig på lyden uansett av hensyn til de rundt oss.
    Men fin surroundlyd må det selvfølgelig være.
    Jeg ser Philips har kommet med en lydplanke med avtagebare og trådløse bakhøyttalere, samt trådløs sub og bluetooth, men med bare 2 hdmi inn.
    Er dette en grei løsning, og er det muligheter for å koble til en hub med flere hdmi?

Jeg har noen få kriterier; det må være trådløse bakhøyttalere (minst mulig ledninger), max 6000,- , mest mulig hdmi-innganger (da jeg har både get,ps3/4 o.l.som jeg gjerne vil ha koblet til fast), gjerne bluetooth.

Hvordan er mulighetene for å koble til "hub" med flere hdmi-muligheter til hhv. lydplanker og hjemmekino? Forringer dette lyd/bilde nevneverdig?

Håper dere eksperter har tips og råd til en amatør, og jeg tar gjerne også linker til spesifikke produkter dere mener kan være noe for meg.
    Takker så mye på forhånd.

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Replay_Hunter Vis post
    Heisann!
    Skal bytte ut mitt forholdsvis gamle Sony surroundanlegg, med noe nytt. Jeg er ingen ekspert i dette gamet, og ikke veldig opptatt av å ha det aller beste av lyd. Vi bor i en forholdsvis liten leilighet i ei blokk, og derfor er et moderat hjemmekinoanlegg passe for meg. Kan ikke vrenge opp kraftig på lyden uansett av hensyn til de rundt oss.
    Men fin surroundlyd må det selvfølgelig være.
    Jeg ser Philips har kommet med en lydplanke med avtagebare og trådløse bakhøyttalere, samt trådløs sub og bluetooth, men med bare 2 hdmi inn.
    Er dette en grei løsning, og er det muligheter for å koble til en hub med flere hdmi?

Jeg har noen få kriterier; det må være trådløse bakhøyttalere (minst mulig ledninger), max 6000,- , mest mulig hdmi-innganger (da jeg har både get,ps3/4 o.l.som jeg gjerne vil ha koblet til fast), gjerne bluetooth.

Hvordan er mulighetene for å koble til "hub" med flere hdmi-muligheter til hhv. lydplanker og hjemmekino? Forringer dette lyd/bilde nevneverdig?

Håper dere eksperter har tips og råd til en amatør, og jeg tar gjerne også linker til spesifikke produkter dere mener kan være noe for meg.
    Takker så mye på forhånd.
    Hvorfor ikke trekke kablene i kabelkanaler bak?
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,245
    Takk & like
    Blogginnlegg
    2
    Nevnt
    5 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig med ostemannen. Har selv et 7.1 system med alle bakhøyttalere kablet-som er skjult i kabelgater over gulvlistene.

Problemet med anlegg med trådløse bakhøyttalere er at det som regel koster MYE mer en det låter. EKTE surround får du kun i en surroundreciver+ kablete høyttalere. Lydplanker o.l. med trådløse bakhøyttalere har den store svakheten at som regel er det begrenset med innganger, og tv som lydklilde byr på en god del problemer surroundmessig...

Forøvrig, så vil jeg anbefale å se på noen av disse anleggene:
    https://www.hifiklubben.no/hoyttaler...yttalersystem/
    Med kanskje denne: https://www.hifiklubben.no/tv-og-hje...ekinoreceiver/

Dynavoice Magic F-5/FX-4 EX V.3 5.1 Pakke White Oak SPAR KR 870,- - Surround
    Mend denne: Harman/Kardon AVR171 - Surround
    Dali Mentor 8, Dali Mentor Vocal, Energy Exls12, Dali Fazon Mikro, Dali Ikon5Mk2, Denon AVR-3313, 2XNadC275, Denon DBT-1713UD, X-Box360, Sonos Connect, Samsung UE55F8005, UNNU tv møbel
    Link: http://avforum.no/myhometheater/Zleepyme

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2015
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, og takk for svar.

Skulle gjerne hatt kablet bak også ja, men vi har verandadøren mellom sofa og tvbenk med anlegg. Da må kablene isåfall være av den tynne sorten slik at vi kan legge de under lista ved døren. Det er vel fortsatt slik at tykkest kabel er kabel med best lyd, eller?

Uansett gir vel en hvilken som helst kabel bedre lyd enn trådløs sikkert.

Får se om jeg tar turen på Hi-Fi Klubben. Problemet blir vel å overtale damen til at vi fortsatt skal ha flere enn en høyttaler på stua. Hun synes det er tull med surroundanlegg, og kunne ikke brydd seg mindre, og synes lydplanke hørtes genialt ut! Da får hun jo plass til flere krukker og dill.. :P

Hadde man bare hatt hus og dedikert film/gameroom..

Lignende tråder

1. Svar: 9
    Siste melding: 12-10-2014, 23:47
  2. Lite plass på tveegget, lydplanke eller 5.1?
    By AvIOn in forum Generelt audio og HiFi
    Svar: 0
    Siste melding: 12-29-2012, 10:07
  3. ENDRET:Soundbar/lydplanke eller 2.1-sett?
    By Welhaven in forum Høyttalere
    Svar: 7
    Siste melding: 11-09-2011, 09:43
  4. Kompakt surroundanlegg eller?
    By dEEP in forum Generelt audio og HiFi
    Svar: 0
    Siste melding: 11-02-2010, 15:03
  5. Receiver og høytalere, eller surroundanlegg?
    By trullien in forum Generelt audio og HiFi
    Svar: 10
    Siste melding: 11-04-2008, 13:31

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •