System Audio Erfaringer

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2012
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

System Audio Erfaringer

Driver og ser på nytt anlegg og har kommet fram til et System Audio anlegg som jeg tror kan bli bra. Jeg har ingen erfaring med SA tidligere så om noen har noen erfaringer så hadde det vært flott. Primært sett så skal dette benyttes til film og tv og ønsker derfor en 5.1 løsning. Jeg har også fått med meg at disse ikke gir så veldig dyp bass så jeg trenger kanskje en sub på sikt. Det jeg liker med disse høyttalerne er at de har en relativt slim profil og ikke er så massive. Budsjettmesig så bør total prisen ligge under 30,000.

Harman Kardon AVR370 (har en Onkyo NR737 fra før, muligens den holder?)
    System Audio Mantra 50 (front)
    System Audio Saxo 30 (bak. Sparer vel noen kroner på og bruke disse i stedet for samme som front)
    System Audio Mantra 10AV (center)

Klipsch har også noen gode alternativer men jeg synes Refrence serien blitt litt massivt, vertfall i henhold til plassen jeg har.

Hva synes dere? Har dere forslag til alternativer så kom gjerne med dem

Intermediate grandiS sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,293
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eppa702 Vis post
    Driver og ser på nytt anlegg og har kommet fram til et System Audio anlegg som jeg tror kan bli bra. Jeg har ingen erfaring med SA tidligere så om noen har noen erfaringer så hadde det vært flott. Primært sett så skal dette benyttes til film og tv og ønsker derfor en 5.1 løsning. Jeg har også fått med meg at disse ikke gir så veldig dyp bass så jeg trenger kanskje en sub på sikt. Det jeg liker med disse høyttalerne er at de har en relativt slim profil og ikke er så massive. Budsjettmesig så bør total prisen ligge under 30,000.

Harman Kardon AVR370 (har en Onkyo NR737 fra før, muligens den holder?)
    System Audio Mantra 50 (front)
    System Audio Saxo 30 (bak. Sparer vel noen kroner på og bruke disse i stedet for samme som front)
    System Audio Mantra 10AV (center)

Klipsch har også noen gode alternativer men jeg synes Refrence serien blitt litt massivt, vertfall i henhold til plassen jeg har.

Hva synes dere? Har dere forslag til alternativer så kom gjerne med dem

Hvis du liker SA lyden så blir du nok knallfornøyd! Personlig ville jeg sett etter Mantra 60/70 på brukten, evt klint til med Explorer hvis du finner noen til en fin pris. Men det vil kanskje spise for mye av budsjettet.

En sub ville du hatt behov for til film nesten uansett hvilke høyttalere du velger i denne prisklassen tror jeg.

Evt så ligger det vel noen RF62 på finn som ikke er så voldsomt store, men spiller stort. Det er et hav av muligheter av brukte gullfunn på finn, så personlig ville jeg lett der Men hvis du søker etter SA type lyd, så har jeg ikke så mange forslag utover de du nevner Evt monitor audio.

Lykke til!
    DIY - Inconcert Miles - DIY Beyma 2x 12" -TPL150 Center | Klipsch |Denon | Sony HW50ES | Ps4 pro

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Sted
    Åsane utenfor Bergen
    Poster
    165
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan jo snuse litt i denne tråden.
    http://avforum.no/forum/klubb-entusi...-dynamikk.html
    SA Mantra 60 - Arenda Sound 1723 Center - Canton GLE 416 - Arendal sound 1723 Subwoofer 1- Yamaha RX-A3010 - XTZ Class AP-100 - Sherbourn PA 2-250 - Apple TV - PS4 - Panasonic DMP-BDT500

Newcomer
    Medlem siden
    May 2012
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar... det blir nok et SA anlegg på meg.

Lignende tråder

1. System Audio XP60 - Erfaringer?
    By caines in forum Høyttalere
    Svar: 0
    Siste melding: 04-24-2011, 23:45
  2. system audio mantra 60 vs audio pro blue diamond v.3
    By heptan007 in forum Høyttalere
    Svar: 0
    Siste melding: 08-24-2010, 01:27
  3. System Audio 1750 eller Monitor Audio RX6?
    By mrmattis in forum Høyttalere
    Svar: 11
    Siste melding: 04-16-2010, 22:15
  4. System Audio 1550 erfaringer!
    By jmannen83 in forum Høyttalere
    Svar: 14
    Siste melding: 09-03-2006, 22:36
  5. System Audio System Audio SA1530
    By mr.Fahrenheit in forum Høyttalere
    Svar: 9
    Siste melding: 01-02-2006, 01:57

Stikkord for denne tråden