Forsinket lyd

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11

Tråd: Forsinket lyd

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Forsinket lyd

Hei!
    Har nylig gått til innkjøp av ny Sony tv (55w805b) og Sony reciever (STRDN1040). Spiller av tv-lyden via HDMI (Audio Return Channel - ARC). Opplever da en liten forsinkelse i lyden, altså ikke helt lip sync. Hvis jeg benytter de interne tv-høyttalerne, er lyden 100% sync. På forsterkeren kan jeg i menyen gå til A/V sync. Men her kan jeg bare FORSINKE lyden ytterligere. Da blir problemet naturligvis bare verre. I menyen på tv er det ikke mulig å påvirke sync av lyd, så langt jeg kan se. Noen forslag til løsning?
    Tv og forsterker er helt nye og av samme merke. Er derfor overrasket. Mulig jeg kan kjøpe en optisk kabel, men usikker på om det gjør saken bedre. Da forsvinner dessuten hele vitsen med ARC, og færrest mulig kabler. Signalet mitt er kabel via kanal digital rett i tv (har kortet rett i tv).

På forhånd takk!

Active
    Medlem siden
    Oct 2013
    Poster
    346
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kjør lyden direkte fra dekoderen din på tv sendinger. Da slipper du dette. På smart funksjonene som netflix,viaplay osv bør det stemme.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Tusen takk for svar. Som jeg skrev i siste setning, har jeg dekoderkortet rett i tv-en (cam). Løsningen du foreslår, er vel dersom man har en egen dekoderboks? Andre forslag? Skjønner ikke hvorfor arc er ute av sync. Hva er da vitsen med funksjonen? Finnes det noe måte å justere dette på, annet enn å forsinke lyden ytterligere ? Vil det hjelpe å bruke en optisk kabel fra tv-en i steden for hdmi arc. Setter stor pris på hjelp!

Banned
    Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    417
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Svitsj bilde tilbake fra reciever.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar! "Svitsj bilde tilbake fra reciever", skriver du. Den forstod jeg ikke. Kan du forklare nærmere?

Banned
    Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    417
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HDMI ut og tilbakekoble bilde.

Banned
    Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    417
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bør vel nevne at jeg ikke kjenner til dine komponenter og om de har den muligheten, men siden du spør om mulige forslag til løsning.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,245
    Takk & like
    Blogginnlegg
    2
    Nevnt
    5 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det vil være merkelig om du ikke kan stille MS inne på tven. De fleste skjermer jeg har vært borti, har hatt denne muligheten. Når det er sagt, så har jeg desverre til overs å finne en ARC kombo som funker 100% Dvs, at en optisk kabel kan være nødvendig uansett desverre... Det kan også sågar være tv sendingene osv som kødder med lyden. Ikke første gang iallefall...
    Dali Mentor 8, Dali Mentor Vocal, Energy Exls12, Dali Fazon Mikro, Dali Ikon5Mk2, Denon AVR-3313, 2XNadC275, Denon DBT-1713UD, X-Box360, Sonos Connect, Samsung UE55F8005, UNNU tv møbel
    Link: http://avforum.no/myhometheater/Zleepyme

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok. Har prøvd litt videre. Uten å lykkes.

Har nå prøvd med optisk kabel fra tv til forsterker. Samme, lille lydforsinkelse. Lyden er som sagt helt i sync dersom jeg bruker de interne tv-høyttalerne. Kan det være noe galt med forsterkeren? Ikke mye forsinkelse, men nok til at det irriterer. Kan problemet skyldes at jeg bruker kortleseren i tv-en?

Tipset jeg fikk om "HDMI ut og tilbakekoble bilde.", forstår jeg ikke helt. TV-en har fire HDMI-INNGANGER (inkl. ARC). Ingen hdmi utganger. Så jeg skjønner ikke hvordan jeg skal få sendt lyd og bilde fra tv til forsterker, deretter tilbake til tv. Er det noe jeg har misforstått?

Please help!

Banned
    Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    417
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ser ut som at du har misforstått HDMI (Audio Return Channel - ARC) synkroniseringen, at det er en HDMI retur tilbakekobling svitsj synkronisering.

Intermediate Gratulerer sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er to muligheter her:

1) TV-en sender ikke ut lyden i sync.
    2) Receiveren har en forsinkelse i lyden.

1) Hvis TV-en ikke sender ut i sync, er det mest sannsynlig gjemt en innstilling et sted i menyen som sier hvilken lydutgang som skal synces med bildet. (Som regel et valg mellom digital ut og analog ut, eller noe i den dur.) Hvis det ikke er et valg for det og TV-en er kilden til problemet, høres det ut som en bug. Har du oppdatert programvaren på TV-en?

2) Prøv å sette receiveren i Pure Direct, eller tilsvarende. (Vet ikke helt hva det heter på receiveren din). Da kjører receiveren lyden utenom all eventuell prosessering, og forsinkelsen bør forsvinne hvis receiveren er kilden til problemet.

Lignende tråder

1. Forsinket lyd
    By alpejohn in forum Generelt audio og HiFi
    Svar: 5
    Siste melding: 12-20-2009, 13:21
  2. Braveheart på Blu-Ray - Forsinket?
    By Eirik84 in forum HD filmer (Blu-ray, streaming)
    Svar: 30
    Siste melding: 09-07-2009, 23:40
  3. Aliens 2. Noe forsinket lyd :-O
    By harman/kardon in forum Filmomtaler
    Svar: 3
    Siste melding: 03-30-2007, 20:43
  4. To tårn en uke forsinket?
    By Payen in forum Produkt -og prisjakt Video
    Svar: 56
    Siste melding: 11-29-2003, 20:08

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg