Nytt Hjemmekino prosjekt oppgradering av alt

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer Marky Mark sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Nytt Hjemmekino prosjekt oppgradering av alt

Hei,

Jeg bytter ut alt der jeg har min nye hjemmekino. Bestilt prosjektor sony hw 55, men nå var det lyden sin tur.

Har bestilt meg en Denon X4100 og en Dali Rubicon 6.
    Lurer på om dette er et godt sett evt om noen har lest noen tester, for jeg finner ikke noe der ute?

Var egentlig klar klar for denon X4100 og en kanskje en mentor 6, men ble positivt overasket av Rubicon 6 punsjen, når jeg hadde en demo av den

Men ja, er dette et godt sett evt finnes det bedre i denne prisklassen?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,245
    Takk & like
    Blogginnlegg
    2
    Nevnt
    5 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dali Rubicon er såpass ny, at den har vel ikke rukket å bli testet skikkelig enda. Det som er spennende med den er at den bygger på teknologien ifra den prisbelønte Epicon serien til Dali. Disse er vel på tur til å overta for Mentorserien. Om det finnes bedre i denne prisklassen, er vanskelig å si. Har selv hørt den og likte lyden i den, Mørkere en både Mentor og Ikon.
    Dali Mentor 8, Dali Mentor Vocal, Energy Exls12, Dali Fazon Mikro, Dali Ikon5Mk2, Denon AVR-3313, 2XNadC275, Denon DBT-1713UD, X-Box360, Sonos Connect, Samsung UE55F8005, UNNU tv møbel
    Link: http://avforum.no/myhometheater/Zleepyme

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror absolutt Rubicon er brukbare høyttalere, selv har jeg Mentor 6 og mentor vokal og dette rundspiller veldig mye, og tror ikke Dali ville faset ut disse for noe dårligere, jeg har jo sånn sett ikke hørt Rubicon (som beskyttelse av min egen lommebok).

Jeg ville dog vurdert effekt trinn til de, klubben vil si Dali er lette og drive men de yter merkbart bedre og kontrollert med mye kraft, merket selv dette på Mentorene mine og min gamle pioneer receiver, forsåvidt mindre med min Denon 4520 receiver men har enda effekten på, lyden får det lille ekstra 'oomphet' med effekten.
    Sony vpl hw-50 - 92" Dreamscreen v3 tab | Samsung 51 6505 plasma tv
    Denon AVR-4520 CI
    Oppo 103D | PC i5-GeForce 960 |
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16
    Sonos, ps3, pc, harmony ultimate etc.

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med evt Bowers & Wilkins CM9 S2 eller CM10 ?
    Viste Dali Rubicon til samboer og ble ikke helt godkjente, men kan og selv se at de ikke er de flotteste høytalerne. Så sitter nå å vurderer Bowers.
    Hva syns dere om de alternativene sammen me receiveren jeg valgte?
    Evt kanskje dere har forslag og effektforsterker for å få mer ut av de?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,245
    Takk & like
    Blogginnlegg
    2
    Nevnt
    5 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Burde ikke være noe problem å drive cm9 iallefall, men B&W krever en del mer av forsterkeren en low loss teknologien som Dali kjører på elementene sine. Så der kan det bli aktuelt med effekttrinn for å få høyttalerne til å briljere. Iallefall på Cm10! Så var det dette med lyden da. Den er veldig smak og behag. B&W er rundere i toppen-litt "tørr" i bunnen, mens Dali er veldig detaljert i toppen og varmere i bunnen...

Merkelig at fruen ikke likte Rubicon 6- den er jo liten og nett i forhold til både Cm9 og CM10 . (eller like stor som CM9)Hvis du viser henne den i hvit farge, så kanskje? Det viktigste er å se og høre på høyttalerne før dere evt kjøper
    Dali Mentor 8, Dali Mentor Vocal, Energy Exls12, Dali Fazon Mikro, Dali Ikon5Mk2, Denon AVR-3313, 2XNadC275, Denon DBT-1713UD, X-Box360, Sonos Connect, Samsung UE55F8005, UNNU tv møbel

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Viste hu de i hvit, men likte ikke utstendet, men forstår det jeg og. Jeg prøvde selv men klarte heller ikke å slå meg til ro med at de var glossy. Klarer ikke tankten på glossy høytalere.
    Så vi kjørte tester med Rubcon 6 vs, CM9 s2, Vs Cm10 s2. Og endte opp me CM10 s2 i matt hvit.
    Da fikk vi ganske bra lyd og med et bedre utsendet.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,245
    Takk & like
    Blogginnlegg
    2
    Nevnt
    5 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med høyttalervalg Kjører du kun x4100 som eneste forsterker?

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk takk Prøvd å få testet litt de siste dagene, men blir veldig lite da det er mye annet å få på plass i nytt hus
    Men liker det jeg hører

Men jo, kjører kun X4100 som eneste forsterker, men må jo begynne en plass når jeg måtte kjøpe alt på nytt. Ny prosjektor, receiver, høytalere og lerret... :s
    Planen er å utvide med effektforsterker, men må da og sette meg inn i det. Og så er det flere høytalere i CM serien og en svs sub. Har ingen anelse om effekforsterkere og hvilken jeg evt skulle oppgradert med, tips?

Lignende tråder

1. Prosjekt babysteps oppgradering Yamaha vs dynavoice
    By Cottonhead in forum Høyttalere
    Svar: 0
    Siste melding: 04-03-2011, 01:10
  2. Oppgradering av elementer i DIY prosjekt
    By Stereofreak-MODEL 2330B in forum DIY (Do-It-Yourself)
    Svar: 3
    Siste melding: 03-21-2010, 23:25
  3. Nytt DIY prosjekt
    By Jens123 in forum DIY (Do-It-Yourself)
    Svar: 22
    Siste melding: 12-01-2008, 17:55
  4. Cowboyens hjemmekino: Nytt prosjekt på gang.. Kom gjerne med tips!
    By cowboy bebop in forum Hvilket utstyr har AVforums medlemmer?
    Svar: 71
    Siste melding: 02-13-2008, 23:06
  5. Nytt prosjekt
    By Zulu in forum Generell HTPC
    Svar: 19
    Siste melding: 05-19-2003, 17:10

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine