Trådløs musikk i nytt hus! Hva velger jeg?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 29
    Newcomer Vågen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    129
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Trådløs musikk i nytt hus! Hva velger jeg?

Hei alle sammen.

Er igang med bygging av nytt hus. :-)

Her er tanken og ha høyttalere i tak på 5 av rommene.
    Stue,kjøkken,soverom,bad og kjellerstue.
    Til disse er tanken Sonos forsterker løsning til hver sone.

Jeg ser for meg att det vil også være ett dedikert stereo oppsett i kjellernstuen, og muligens en lydplanke til tv'en i hovedstuen.

Så disse i takene skal brukes til normalt bruk i huset, og også mulighet for å kjøre sonene sammen og hver for seg.

Prismessig så ønsker jeg jo att det skal være bra,men også ikke koste alt for mye siden huset i seg selv koster nok :-)

trenger derfor tips fra dere:

Hva velger jeg av høyttalere?
    Og hvilken løsning går jeg for?

Takker for alle innspill.

Mvh Stian

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, denne er jeg også interessert i.

Det ville jo vært greit å få mest mulig integrert når man allikevel bygger nytt.
    Så jeg får håpe det er noen som kommer med gode ideer her etterhvert...

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,245
    Takk & like
    Blogginnlegg
    2
    Nevnt
    5 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det mest populære trådløs systemet der ute er Sonos. De har flere forskjellige trådløse høyttalere, lydplanke, trådløse streamere(til hifi anlegg) og trådløse forsterkere, for styring av f.eks høyttalere i vegg/tak. Alle disse kan spille hvær for seg, eller settes opp til å spille i lag. Styres enkelt med app til IOS/Android. http://www.hifiklubben.no/Streaming/Sonos/
    Når det gjelder høyttalere i tak/vegg, så kan man enkelt gå for Sonos amp. Merk at man bør ha en amp da pr sone da de er 2 kanals. Men det finnes mange måter å gjøre dette på da man gå for f.eks en forsterker med flere kanaler, og gå for en stk streamer pr sone istedenfor ampen...

Det er også kommet flere aktører på banen innenfor trådløst utstyr. Den nyeste er Heos fra Denon som har mye av de samme løsningene, og med en hakket bedre forsterker o.l. Prismessig mye av det samme, men i og med at de er nye, så har de ikke like mange løsninger enda. De vil komme med trådløs lydplanke, og sub antagligvis neste år...http://www.hifiklubben.no/Streaming/heos-by-denon/

Bluesound fra Nad er også et alternativ. De Satser litt mer på hifi streaming og har hovedsaklig en trådløs forsterker, og en streamer. Ingen lydplanker der.http://www.hifiklubben.no/Streaming/Bluesound/

Når det gjelde hvilke høyttalere man burde gå for,så finnes det mange alternativ Anbefaler å se litt på disse:
    http://www.hifiklubben.no/Products/b...yttaler-30090/
    http://www.hifiklubben.no/Products/d...yttaler-27738/
    Merk: Sky is the limit, og man får disse i alle prisklasser. og til lyd på f.eks bad og kjøkken så kan selv de rimeligste høyttalerne spille bra nok
    Dali Mentor 8, Dali Mentor Vocal, Energy Exls12, Dali Fazon Mikro, Dali Ikon5Mk2, Denon AVR-3313, 2XNadC275, Denon DBT-1713UD, X-Box360, Sonos Connect, Samsung UE55F8005, UNNU tv møbel
    Link: http://avforum.no/myhometheater/Zleepyme

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv Sonos i flere rom. Har valgt å ha alle Sonos AMP inne på et teknisk rom, og så trukket kabler i taket frem til høytalere. Har litt ulike der, men alle fra B&W. Har koblet til 2 stk sonos sub - 1 på kjøkken og 1 i stue. Høytalere på bad osv har ikke sub. Dette fungerer aldeles strålende for min del . Lett å bruke, stabilt, fint å se på (nesten ikke se) I og med at Sonos kan styres fra alle smarttelefoner, pc'er, nettbrett osv så er det enkelt tilgjengelig.

Merk at om du går for Sonos ampen uten innebygget forsterker, så kan du IKKE koble til en Sonos sub. Det er det eneste jeg ikke syntes er optimalt, da sonos amp er litt svak til å drive store takhøytalere.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, jeg vil bare si at jeg sitter igjen med et todelt inntrykk av Sonos.
    På den ene siden er det mange som sier at "sonos er så bra", "sonos er så brukervennelig".

Så har du Sonos, som sier at det er så enkelt.. Du kan få surround med å koble planken til din TV.

Realiteten kommer derimot å biter deg, i det du merker at du bare får surround ut av det TVen selv står for (f.eks. IDTV eller apper). Du får ikke surround hvis du har HDMI fra en PS4, PS3, Xbox elelr en tuner som går opp i TVen din. (Det samme gjelder bluray).

Med unntak av Sony (og sikkert ikke alle sony), er det vel ingen som sender surround av eksterne kilder (selv om det skulle være bluray spiller, m.m.). Dette betyr at din fancy Sonos lydplanke for 5700kr + din fancy Sonos subwoofer for 5700kr i praksis bruker bare noen få av elementene.

Subwooferen står for det meste å samler støv. Lydplanken spiller for det meste i stereo og bruker ikke alle 9 høyttalerne sine, eller sine surround DSP.

Man kan lure på hva som har skjedd under utviklingen av planken, har de bare testet mot en TV-modell? Det finnes riktig nok løsninger, men løsningen er å kjøpe en HDMI-svitsj som kan dekode signaler fra en HDMI-kabel. Denne må kunne dekode om DTS til DD 5.1, siden Sonos ikke støtter noe annet enn DD 5.1.

Sonos lydplanke, helt greit hvis dine lydkilder er bare tven din, fra tvens interne tuner, samt du bruker appen med Google Play Music, Spotify eller annet. Hvis du vil bruke den til PS4, PS3, Xbox, Ekstern tuner, PC eller hva som helst, får du fort problemer. En svitsj er ikke så lett å få tak i, i Norge (som gjør det du trenger). Du finner på ebay, men vi snakker fort om en 4-500kr.

Jeg har testet lydplanke før, for noen år siden. Den gangen eide jeg Samsung smarttver og jeg kjøpte den dyreste samsung planken de hadde den gangen (751). Den hadde fin lyd og kunne koble seg trådløst eller via HDMI (ARC) mot TV. Jeg likte funksjonaliteten og designet til samsungplanken bedre, men subwooferen var for boomy.

Sonos har veldig fin lyd, for all del, i de tilfellene du får surround.
    Men sitter samtidig igjen med følelsen av å ha kjøpt en sportsbil som går på halvparten av sylindrene.

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med Apple AirportExpress og aktive høyttalere i hvert rom?
    Evt. Apple TV der du har en TV.

Forutsetter at du da bruker iPhone/iPad/Mac/PC (m/Airfoil) og ikke Android.

Det finnes vel innfellingshøyttalere som er aktive? Ja, men litt stiv pris synes jeg:
    http://www.benum.no/produkt/11932939...m;-6-5lf-3-4hf

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes ikke at sonos er dårlig altså, bare at lydplanken kanskje er for dårlig.. Hvis de lager en lydplanke 2.0 eller selger en hdmi->optisk adapter selv, er jo alt på stell.. Man kan jo alltids også kjøpe noe slikt fra ebay selv, men da anbefaler jeg å kjøpe det først fra ebay, deretter kjøpe playbar fra elkjøp el lefdal (siden du da har 30 dagers åpent kjøp).

Hvis du da er fornøyd, er jo alt gull.. Hvis ikke, returnerer du lydplanken og selger adapteren/svitsjen på finn :-P (prøv bare å finne en som går på 5v/usb, slik at du kan drive den fra mobilladeren eller fra usbuttak på tven).

Intermediate JKJK sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en ekkel feeling av sonos. Jeg liker ikke appene deres og har følelsen av at det er mer et forbrukerprodukt av D-link klasse enn et seriøist lydprodukt.
    Selv venter jeg spent på EC Living serien til Electrocompaniet. Den vil også komme med trådløse høyttalere, men selv er jeg mest interessert i kun streaming fra pc/mobil biten. Det kommer også en variant med altibox støtte.
    Produktene skulle bli lansert i høst, men har ikke sett noe til de enda.
    Sist endret av JKJK; 10-30-2014 kl 22:41
    Stua:
    Dynaudio C2. Hegel H300. Hegel HD25. Elac 2030.
    Nordost Red Dawn MKII. Nordost Blue Heaven.

Bil:
    Front: Gladen Aerospace 165.2 m/ekstra midbasser.
    Bak: Focal 130VR.
    Sub: Gladen SQX 15
    Mosconi DSP 6to8 lydprosessor.
    Mosconi AS200.4, Zero 3 og Zero 1 amper.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,245
    Takk & like
    Blogginnlegg
    2
    Nevnt
    5 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DaButcher Vis post
    Hei, jeg vil bare si at jeg sitter igjen med et todelt inntrykk av Sonos.
    På den ene siden er det mange som sier at "sonos er så bra", "sonos er så brukervennelig".

Så har du Sonos, som sier at det er så enkelt.. Du kan få surround med å koble planken til din TV.

Realiteten kommer derimot å biter deg, i det du merker at du bare får surround ut av det TVen selv står for (f.eks. IDTV eller apper). Du får ikke surround hvis du har HDMI fra en PS4, PS3, Xbox elelr en tuner som går opp i TVen din. (Det samme gjelder bluray).

Med unntak av Sony (og sikkert ikke alle sony), er det vel ingen som sender surround av eksterne kilder (selv om det skulle være bluray spiller, m.m.). Dette betyr at din fancy Sonos lydplanke for 5700kr + din fancy Sonos subwoofer for 5700kr i praksis bruker bare noen få av elementene.

Subwooferen står for det meste å samler støv. Lydplanken spiller for det meste i stereo og bruker ikke alle 9 høyttalerne sine, eller sine surround DSP.

Man kan lure på hva som har skjedd under utviklingen av planken, har de bare testet mot en TV-modell? Det finnes riktig nok løsninger, men løsningen er å kjøpe en HDMI-svitsj som kan dekode signaler fra en HDMI-kabel. Denne må kunne dekode om DTS til DD 5.1, siden Sonos ikke støtter noe annet enn DD 5.1.

Sonos lydplanke, helt greit hvis dine lydkilder er bare tven din, fra tvens interne tuner, samt du bruker appen med Google Play Music, Spotify eller annet. Hvis du vil bruke den til PS4, PS3, Xbox, Ekstern tuner, PC eller hva som helst, får du fort problemer. En svitsj er ikke så lett å få tak i, i Norge (som gjør det du trenger). Du finner på ebay, men vi snakker fort om en 4-500kr.

Jeg har testet lydplanke før, for noen år siden. Den gangen eide jeg Samsung smarttver og jeg kjøpte den dyreste samsung planken de hadde den gangen (751). Den hadde fin lyd og kunne koble seg trådløst eller via HDMI (ARC) mot TV. Jeg likte funksjonaliteten og designet til samsungplanken bedre, men subwooferen var for boomy.

Sonos har veldig fin lyd, for all del, i de tilfellene du får surround.
    Men sitter samtidig igjen med følelsen av å ha kjøpt en sportsbil som går på halvparten av sylindrene.
    For å ta bilanalogien din, så høres det ut på meg som du har kjøpt en Skoda, og forventet en ferrari.

Sonos er og blir en lydplanke på godt og vondt. De som forventer at denne skal gi fullblods hjemmekino er isåfall villedet. Den funker sågar ikke som noe erstatter for et bra stereoanlegg.

MEN for de som skal bruke denne som en forbedring av tv lyd, samt får surroundfeeling på tv filmer fra netflix o.l., og som enten ikke vil ha, får lov, eller har plass til skikkelige komponenter i stua, så fungerer den supert!

Et kompakt stereosystem f.eks Denon Ceol+ et par Dali zensor 1 og en Dali subwoofer(vi snakker om ca kr8500 som er langt under lydplanken og sonos subben i pris) vil spille skjorta av sonosplanke, og forsåvidt de fleste planker i mine ører.

Man kommer langt innenfor fullblods stue hjemmekino om man slenger en 16++ lapper(som et Sonos system koster med play3 som bakhøyttalere)på bordet for et tradisjonelt hjemmekinosystem. Men så var det dette med kabler, plass og å få lov av fruen da

Man må ta lydplanker for det de er, som er en forbedring av den ellers så flate lyden i dagens tver, men har man forventet et stereo/surroundsystem, og ikke er fornøyd, så er det kanskje ikke det riktige for deg.
    Dali Mentor 8, Dali Mentor Vocal, Energy Exls12, Dali Fazon Mikro, Dali Ikon5Mk2, Denon AVR-3313, 2XNadC275, Denon DBT-1713UD, X-Box360, Sonos Connect, Samsung UE55F8005, UNNU tv møbel

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig i denne : For å ta bilanalogien din, så høres det ut på meg som du har kjøpt en Skoda, og forventet en ferrari.

Sonos er ikke high-end super lyd med lossless og alt det andre dette måtte innebære. MEN - det er helt supert til den bruken av det som det ble laget for, som vil si enkel og god (nok) lyd i alle rom i huset, som er lett tilgjengelig. Akkuratt hvor god lyden er, kommer jo så klart ann på hvilke høytalere som blir satt sammen med dette. Sonos Play boksene er greie nok de, men til sin bruk, på feks et lite bad, soverom eller på hytta. Men løsningen med en Sonos AMP og tak-høytalere sammen med Sonos Sub er helt fantastisk spør du meg. Har aldri hørt så mye på musikk som etter at jeg fikk dette.

*Hjemme fra jobb, to klikk på mobilen - og vips lyd i alle rom *

God helg

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pelzi80 Vis post
    Enig i denne : For å ta bilanalogien din, så høres det ut på meg som du har kjøpt en Skoda, og forventet en ferrari.

Sonos er ikke high-end super lyd med lossless og alt det andre dette måtte innebære. MEN - det er helt supert til den bruken av det som det ble laget for, som vil si enkel og god (nok) lyd i alle rom i huset, som er lett tilgjengelig. Akkuratt hvor god lyden er, kommer jo så klart ann på hvilke høytalere som blir satt sammen med dette. Sonos Play boksene er greie nok de, men til sin bruk, på feks et lite bad, soverom eller på hytta. Men løsningen med en Sonos AMP og tak-høytalere sammen med Sonos Sub er helt fantastisk spør du meg. Har aldri hørt så mye på musikk som etter at jeg fikk dette.

*Hjemme fra jobb, to klikk på mobilen - og vips lyd i alle rom *

God helg
    Dere misforstår sammenligningen min.
    Sonos er ikke dårlig lyd i, jeg er imponert over lyden - så fremt du klarer å mate den med dolby digital 5.1.
    Men hvis du ikke klarer det, så spiller den relativt dårlig.. Subwooferen står da i koma og lydplanken bruker vel kanskje 2 av 9 høyttalere, høres det ut som. (Det er jo 9 høyttalere og 9 forsterkere inni planken, samt 27 DSP-er, hvis jeg husker rett).

Jeg tror ikke at Sonos er verdens beste lyd altså, men sonos sin lyd er mye bedre enn de andre lydplankene jeg har testet. Særlig er det subwooferen som imponerer. Andre planker har ofte en veldig "boomy" subwoofer. Mitt todelte inntrykk er på grunn av manglene på planken i form av dekoding av lyd (støtter ikke noe annet enn DD 5.1 eller DD 2.0). Du kan ikke sende DTS til planken og du kan ikke koble HDMI på den. Hadde alle tver sendt videre lyd fra eksterne enheter i 5.1 over optisk, ville jo det være en ikke-sak. Men Sonos og mange sier at det er så enkelt... (men de fleste får liksom ikke utnyttet planken eller subwooferen, siden de bare får 2.0 lyd inn og derfor ikke får utnyttet surrounden).

De fleste TVene har jo ikke 5.1 DD ut over optisk. Jeg klarte å få det til på min LG Oled, til min store overraskelse.
    Årsaken for min sportsbil-analogi er at hvis man betaler 5700 for planke og 5700kr for subwoofer, men ikke får 5.1DD, vil den spille rett å slett dårlig.. (vil jeg si da, opp mot prisen). Hvis man får 5.1DD ut fra kilden, får man veldig mye bass og et bredt lydbilde med klare toner.

Sonos er nok lydplankenes Bose, hvis det er en bedre analogi. Det er jo noe som mangler der, i frekvensene. Men du blir litt blåst vekk av de høyeste frekvensene og en overraskende potent subwoofer, så du merker det kanskje ikke like mye. Subwooferen imponerer meg mer enn planken i så måte. Jeg tror planken alene er litt kjedelig, men det fine med sonos er jo at du kan begynne med planken og så kjøpe subwooferen på neste lønning.

Kjøper du et hjemmekinoanlegg, får du jo ikke hørt noe hvis du begynner bare med recieveren :P eller tilsvarende, Bose, da må du kjøpe et dyrere anlegg med en gang. Nå kan du jo selvsagt bygge ut nye bose med trådløse soner også, men de har jo ikke noen særlige tjenester oppe enda, samt dagens II generasjonssystem byttes ut med series III nå... (og hvem vet hva som blir bakoverkompatibelt?).

Appen til Sonos fungerer for det meste greit, synes jeg.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PS. jeg elsker altså kvaliteten av sonos, men ikke kompabiliteten (hvis det er en riktig måte å si det på?).
    Designet elsker jeg ikke.. Og jeg savner en del produkter, som f.eks. sonos forsterker med mer enn 2 kanaler :-P

Hadde også likt det om sonos amp som bakhøyttalere også kunne brukt sub-out (men det kan den ikke, pga. båndbreddebegrensninger).
    Tenk om du kunne med sonos amp burkt vanlige subwoofere (aktive) og koblet to bakhøyttalere :-) Da kunne man hatt subwoofer og bakhøyttalere ved sofaen og hatt tven og lydplanke fremme.. Dessverre er det begrensninger i båndbredden som gjør at de stenger sub-kanalen på amp, hvis den brukes som rear med lydplanken.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg liker sonos bedre og bedre (sett bort i fra at jeg ikke liker designet på playbar).
    Antar at playbar kan se OK ut, hvis den vegghenges. De burde laget en inwall playbar, spør du meg....
    Man kan jo ikke gjøre det selv, siden det er diskanter på siden (med mindre man lager noen slags vinklede hjørner).

Anyhew.. dagens: Widget kontrolleren til Sonos for Android er ELSK.
    Jeg har også lastet ned kontrolleren til Windows. Det er jo også morro å kunne styre volumet fra widget, ved å trykke på volumknappen og så trykke på telefonens fysiske knapper (ev dra i slideren).

Jeg har tenkt litt mer på Sonos, jeg heller nå mot å selge anlegget mitt og beholde playbar og sub og så bygge ut med flere soner, samt noen play.1 som bahøyttalere.

Det hadde vært morro om Sonos solgte forsterkerkit (1 kanals) ala play:1, bare at du brukte din egen høyttaler :-) Jeg vet jo at det finnes connect amp og at den er trådløs, men du mister jo fremdeles litt frihet med den (flere kabler ut fra enheten, enn hvis den bare hadde en kanal).

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,245
    Takk & like
    Blogginnlegg
    2
    Nevnt
    5 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Quote DaButcher

: Kjøper du et hjemmekinoanlegg, får du jo ikke hørt noe hvis du begynner bare med recieveren :P

Mente med høyttalere og full pakke da

Det jeg mente var i utgangspunktet, så er ikke sonos playbar ment for å gi fullblods DD5.1, eller dts. Og at de som er ute etter dette, ikke kjøper planken, men istedet kjøper et hjemmekinosystem som gjør dette for selv en rimelig penge langt under prisen for lydplanken alene faktisk.

Har selv fått hørt Argon junior+ Denon x500 reciver(klubben selger dette for 4000 i disse dager, og dette er fullblods hjemmekino, og spilte skjorta av planken med sub og play3 bakhøyttalere.

Demoen var Den første Thor filmen. Det var mye mer kjøtt i actionscenene og mindre boomlyd på Argonsettet, selv om man kunne man tolke det dithen at Sonossubben spilte mer bass- men så er den jo en mer påkostet subwoofer en Argons 8" til drøye 1400 spenn alene Reciveren er jo en ekte HD reciver til 1700 spenn, og har 4 hdmi innganger, og ellers ribbet for utstyr, men bevares for en lyd i forhold til pris...

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zleepyme Vis post
    Demoen var Den første Thor filmen. Det var mye mer kjøtt i actionscenene og mindre boomlyd på Argonsettet, selv om man kunne man tolke det dithen at Sonossubben spilte mer bass- men så er den jo en mer påkostet subwoofer en Argons 8" til drøye 1400 spenn alene Reciveren er jo en ekte HD reciver til 1700 spenn, og har 4 hdmi innganger, og ellers ribbet for utstyr, men bevares for en lyd i forhold til pris...
    Hm, jeg synes faktisk at subwooferen til Sonos er imponerende bra. Men plassering kan nok være alfa omega, siden den har "vindu" (åpning gjennom subwooferen).

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,245
    Takk & like
    Blogginnlegg
    2
    Nevnt
    5 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DaButcher Vis post
    Hm, jeg synes faktisk at subwooferen til Sonos er imponerende bra. Men plassering kan nok være alfa omega, siden den har "vindu" (åpning gjennom subwooferen).
    Ja, subben deres spiller bra, Det er nok det beste lydproduktet som Sonos har produsert. Men til rundt 5800, så finnes det mange kablete alternativer mot vanlig surroundreciver som vil gi mer bang for the buck

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2012
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    http://www.amazon.com/s?ie=UTF8&page...20Cat5%20AudioSonos har jeg ikke prøvd, så jeg skal ikke disse det jeg ikke kjenner, _men_:

Generet skal løsningene i huset ditt kunn vare i mange år,kanskje skal du bruke det i femti år? Sonos er bare noen få år gammelt, hvem vet,kanskje er det helt avleggs om fem år? Utviklingen går i et rasende tempo.

De er mulig med multiroom audio uten sonos. Kjøp forsterkere med rec-out, så kan du seriekoble så mange du vil, og de vil spille det samme. altså kilde->line in 1 ->rec out 1 ->line in forsterker 2->rec out 2. En forsterker kan kanskje drive to høyttaere (A+B) også. Så ville jeg samlet forsterkerene i en teknisk rom, og trukket cat6 derfra til alle rom som ska ha høyttalere. Så kjøper du "cat audio baluns" for å konvertere mellom RCA og CAT6.

Da kan du kjøpe akkurat hvilke høyttalere og forsterkere du vil, du kan oppgradere kilde,høyttalere og forsterker uavhengig av hverandre og av Sonos-systemet. Kilde kan for eksempel være en pc som du fjernstyrer med apper, kilden vil være det eneste som trenger oppgradering når nye tjenester kommer (WIMP Hifi er for eksempel en ny tjeneste som du ikke visste at du hadde lyst på for to år siden). Veldig kjipt når det nese "hotte" kommer og du må bytte forsterker+høyttaler+++ fordi Sonos ikke støtter det?)

Slik tenker nå jeg.
    KEF Q700, SVS SB-2000,Yamaha A-S500, SMSL SD-022, Benq W1100

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,245
    Takk & like
    Blogginnlegg
    2
    Nevnt
    5 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skulle jeg valgt et multiroomsystem i dag, så hadde det blitt Denon Heos, da dette er det nyeste og mest fleksible systemet.

Newcomer Vågen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    129
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mange gode innspill så langt, og det takker jeg mye for...
    har surfet mer etter produkter,og også snakket mer med Hifi klubben.
    de anbefalte Bluesound, grunnet den høye biten og best streaming kvalitet.

jeg tenker jo tak høyttalere i alle soner i første omgang.
    Alle kabler blir trukket til teknisk rom, eller en bod i hovedetage.
    det blir også trukket ekstra rører i veggene og tak der jeg skal ha tv, slik att jeg har muligheter for utvidelse senere.

Huset skal også ha dedikert kino, derfor skal dette i utgangspunktet brukes til den daglige musikkbruken,
    og i tillegg ved tv bruk i hovedstua da høyttaleren blir i taket i tv kroken uansett.
    Om dere tror det vil fungere?

har sett litt på B&W og dali,men også åpen for klipsch.
    da vi vet disse leverer mye for pengene.

hva med disse?

http://www.mono.no/Produkter/Klipsch...11-p0000008122

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vågen Vis post
    Mange gode innspill så langt, og det takker jeg mye for...
    har surfet mer etter produkter,og også snakket mer med Hifi klubben.
    de anbefalte Bluesound, grunnet den høye biten og best streaming kvalitet.

jeg tenker jo tak høyttalere i alle soner i første omgang.
    Alle kabler blir trukket til teknisk rom, eller en bod i hovedetage.
    det blir også trukket ekstra rører i veggene og tak der jeg skal ha tv, slik att jeg har muligheter for utvidelse senere.

Huset skal også ha dedikert kino, derfor skal dette i utgangspunktet brukes til den daglige musikkbruken,
    og i tillegg ved tv bruk i hovedstua da høyttaleren blir i taket i tv kroken uansett.
    Om dere tror det vil fungere?

har sett litt på B&W og dali,men også åpen for klipsch.
    da vi vet disse leverer mye for pengene.

hva med disse?

http://www.mono.no/Produkter/Klipsch...11-p0000008122
    Har du vurdert Heos?

- Alt i et produktene deres banker tilsvarende fra Sonos. Heos 7 syntes jeg også har bedre lydkvalitet enn pulsen til bluesound.
    - Appen er så enkel at det er banalt.
    - Spotify connect, som bluesound ( både fordeler og ulemper )
    - og helt overlegne muligheter på Heos ampen og Heos connecten ( In/outs og power ).
    - Heosene snakker også veldig bra med Denon produkter, enten recivere eller stereoprodukter.

<a href="https://www.youtube.com/watch?v=sWrisxa3YAw" target="_blank">
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Lignende tråder

1. Ved kjøp av nytt?, velger dere høyttaler eller forsterker først?
    By Purolatino in forum Generelt audio og HiFi
    Svar: 18
    Siste melding: 03-09-2011, 12:14
  2. Trådløs overføring av musikk
    By Broseen in forum Generell HTPC
    Svar: 17
    Siste melding: 01-16-2011, 01:24
  3. Trådløs overføring av musikk
    By generalsnus in forum Generelt audio og HiFi
    Svar: 2
    Siste melding: 05-18-2009, 10:41
  4. Hva velger jeg av media center programvare, alt nytt!
    By Timmern in forum Generell HTPC
    Svar: 10
    Siste melding: 10-16-2008, 16:27
  5. Svar: 83
    Siste melding: 03-22-2008, 14:01

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •