kalibrering av velodyne spl 12 ultra sub med autosetuo og denon med audyssey xt32

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    135
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

kalibrering av velodyne spl 12 ultra sub med autosetuo og denon med audyssey xt32

hei
    jeg vurderer sterkt å kjøpe meg en velodyne spl 1200 ultra..
    den har jo autosetup og det har min denon x4000 også(audyssey xt32)

bør jeg feks kjøre velodynes egen kalibrering først og så kjøre autosetup med denon x4000 etterpå eller omvendt?

evnt ikke kjøre setupen til velodyne og la bare denon x4000 ta seg av hele opplegget fra start til slutt?

takknemlig for innspill!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2012
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet ikke helt hvordan setup på denne virker men jeg har svs pb12+ som jeg bruker antimode på og har yamaha 1030.Jeg bruker først setup på reciver og kjører setup på antimode etterpå.Regner med systemet som sitter i velodyne vil være tilnærmet lik antimoden.

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av iamthestig Vis post
    Vet ikke helt hvordan setup på denne virker men jeg har svs pb12+ som jeg bruker antimode på og har yamaha 1030.Jeg bruker først setup på reciver og kjører setup på antimode etterpå.Regner med systemet som sitter i velodyne vil være tilnærmet lik antimoden.
    Nope. Receiver skal kjøres sist for å fikse opp i delay (er veldig liten) som kommer ved bruk av Antimode. Dette gjør den med avstandsjusteringen.

"First calibrate the subwoofer with 8033 to suppress modes and achieve flat frequency response. Then run the calibration program of the AV-receiver so that it can "see" the corrected subwoofer, and obtain the right level, phase (delay) and cross-over frequency for integration with main speakers."

Er ikke kjent med Velodyne med innebygd kalibrering, men ville kjørt innebygde kalibrering først, så avslutt med å kjøre en full kalibrering med Receiveren.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    135
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja ok men vil ikke man på den måten ødelegge samspillet mellom høytalere og sub,da sub kansje blir i riktig fase men ikke i forhold til høytalerne?
    hvis man først kjører autoopssett på sub for å få subben i ett godt utgangspunkt , og så kjøre autoopsett i receiver for å optimalsere samspillet/fase mellom høytalere og sub?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    135
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kane Vis post
    Nope. Receiver skal kjøres sist for å fikse opp i delay (er veldig liten) som kommer ved bruk av Antimode. Dette gjør den med avstandsjusteringen.

"First calibrate the subwoofer with 8033 to suppress modes and achieve flat frequency response. Then run the calibration program of the AV-receiver so that it can "see" the corrected subwoofer, and obtain the right level, phase (delay) and cross-over frequency for integration with main speakers."

Er ikke kjent med Velodyne med innebygd kalibrering, men ville kjørt innebygde kalibrering først, så avslutt med å kjøre en full kalibrering med Receiveren.
    der fikk jeg vel svaret mitt

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er nettopp for fase korrigering man stiller inn avstanden.

er stort sett veldig greit og bruke avstand som måleavstand her, skulle man brukt millisekunder istedet hadde vi måttet gripe i kalkulatoren hver gang man skal justere annlegget :-P
    Sony vpl hw-50 - 92" Dreamscreen v3 tab | Samsung 51 6505 plasma tv
    Denon AVR-4520 CI
    Oppo 103D | PC i5-GeForce 960 |
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16
    Sonos, ps3, pc, harmony ultimate etc.

Lignende tråder

1. Audyssey XT32 gir for skarp lyd (Onkyo)
    By Midas in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 28
    Siste melding: 10-02-2013, 20:30
  2. Audyssey kalibrering...HJELP ?
    By Sven1978 in forum Kalibrering/tweaking
    Svar: 61
    Siste melding: 06-09-2013, 00:33
  3. Frekvensmåling: Pure Audio vs Audyssey XT32
    By Superlink in forum Kalibrering/tweaking
    Svar: 52
    Siste melding: 01-13-2012, 22:50
  4. Denon 3312 og kalibrering med Audyssey DSX