B&W CM5 S2 og NAD C356BEE

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

B&W CM5 S2 og NAD C356BEE

Har nå gått til innkjøp av B&W CM5 S2 og NAD C356BEE m/ DAC.

Etter å ha lyttet noen dager er jeg ikke så fornøgd som jeg håpet å bli.

Har noen her erfaring med denne matchen?

Jeg savner egentlig litt trykk og kontroll i de nedre tonene når jeg skrur opp volumet litt. De aller dypeste tonene er jo totalt fraværende. Og jada, jeg vet at jeg med fordel kunne hatt en sub i tillegg - poenget mitt er at jeg syns høytalerene / forsterkeren gir seg litt for tidlig.

Føler vel at jeg kanskje har havnet "mellom to stoler" og enten bør gå for mindre høytalere (CM1 S2...) eller forsterker med enda mer effekt.

Anlegget står i en liten stue på 15 kvm.

Har prøvd å lese meg opp på ulike nettsider. Har sett litt på brukt NAD C375BEE (som kanskje blir litt i største laget i forhold til TV benken min).

Skal jeg oppgradere forsteker må jeg kjøpe brukt da jeg allerede har sprengt budsjettet...

Hva tenker dere?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,245
    Takk & like
    Blogginnlegg
    2
    Nevnt
    5 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig 356 blir for liten for å drive cm5 godt nok ja, Nå skal det sies at det tar minst 14 dager++ før høyttalerne er skikkelig innspilt, og til da vil nok ikke bassen være 100% i de, og de vil være enda tyngre for forsterkeren å drive på grunn av stivere membraner osv... Men skulle jeg anbefale mer guffe av dem, så måtte du ha gått opp på c375
    Dali Mentor 8, Dali Mentor Vocal, Energy Exls12, Dali Fazon Mikro, Dali Ikon5Mk2, Denon AVR-3313, 2XNadC275, Denon DBT-1713UD, X-Box360, Sonos Connect, Samsung UE55F8005, UNNU tv møbel
    Link: http://avforum.no/myhometheater/Zleepyme

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av siggysk Vis post

Jeg savner egentlig litt trykk og kontroll i de nedre tonene når jeg skrur opp volumet litt. De aller dypeste tonene er jo totalt fraværende. Og jada, jeg vet at jeg med fordel kunne hatt en sub i tillegg - poenget mitt er at jeg syns høytalerene / forsterkeren gir seg litt for tidlig.

Føler vel at jeg kanskje har havnet "mellom to stoler" og enten bør gå for mindre høytalere (CM1 S2...) eller forsterker med enda mer effekt.

Har prøvd å lese meg opp på ulike nettsider. Har sett litt på brukt NAD C375BEE (som kanskje blir litt i største laget i forhold til TV benken min).

Skal jeg oppgradere forsteker må jeg kjøpe brukt da jeg allerede har sprengt budsjettet...

Hva tenker dere?
    Har ingen egne erfaringer med dette, men lest en del om at matchen mellom NAD og B&W ikke alltid er like god.
    Mulig at selve matchen mellom forforsterker-delen i NADen og CM5 ikke er god nok lydmessig. CM5 er jo noen klasser over NADen..
    Så mulig du burde prøvd noe helt annet enn NAD på de?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Eirik84 Vis post
    Har ingen egne erfaringer med dette, men lest en del om at matchen mellom NAD og B&W ikke alltid er like god.
    Mulig at selve matchen mellom forforsterker-delen i NADen og CM5 ikke er god nok lydmessig. CM5 er jo noen klasser over NADen..
    Så mulig du burde prøvd noe helt annet enn NAD på de?
    Det kan være et alternativ... Hva med Cambridge Azur 851A? Eller andre alternativ som fåes brukt?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,245
    Takk & like
    Blogginnlegg
    2
    Nevnt
    5 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den er absolutt god til B&W høyttalerne. De passer godt til engelsk elektronikk =)
    Dali Mentor 8, Dali Mentor Vocal, Energy Exls12, Dali Fazon Mikro, Dali Ikon5Mk2, Denon AVR-3313, 2XNadC275, Denon DBT-1713UD, X-Box360, Sonos Connect, Samsung UE55F8005, UNNU tv møbel
    Link: http://avforum.no/myhometheater/Zleepyme

Active
    Medlem siden
    Jan 2013
    Poster
    421
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    personlig synes jeg ikke Nad spiller spesielt bra til B&W, men til Dali funker det ok. Feks Arcam, Cambridge, Primare, Hegel og Denon synes jeg funker bedre, men smaken er forskjellig.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et annet tips er å kjøpe disse brukte monoblokkene fra Emotiva og bruke de som effekt på NADen du har i dag:
    http://www.finn.no/finn/torget/annon...hQuery=emotiva

Da har du rikelig med effekt som du kan ta med deg videre dersom du skulle ville prøve en annen forforster-del enn den i NADen også

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Eirik84 Vis post
    Et annet tips er å kjøpe disse brukte monoblokkene fra Emotiva og bruke de som effekt på NADen du har i dag:
    http://www.finn.no/finn/torget/annon...hQuery=emotiva

Da har du rikelig med effekt som du kan ta med deg videre dersom du skulle ville prøve en annen forforster-del enn den i NADen også
    Ja, det kan jo være et alternativ... Men jeg er litt grønn på sånt - kommer effekten til monoblokken i tillegg eller tar den helt over?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det kan jo være et alternativ... Men jeg er litt grønn på sånt - kommer effekten til monoblokken i tillegg eller tar den helt over?
    Den tar over effektdelen, men ellers styrer du alt annet fra NADen.
    Du flytter over høyttalerkablene fra NADen til Emotiva-blokkene, og bruker en vanlig signalkabel fra pre-out på NAD til inngangen på Emotiva.

Merk dog at de UPA-1 er monoblokker, altså 1 kanal per stk slik at du får 2 av de boksene i tillegg til NADen. Så spørs hva du har plass til i tvbenken også..

Active
    Medlem siden
    Jan 2013
    Poster
    421
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    effekten kommer da kun fra Emotiva, mens lydkvaliteten farges av Naden du har. Men hvor bra Emotiva er aner jeg lite om.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2014
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hva tenker dere?
    Hei siggysk.

Enig med Zleepyme i at du nok burde gå opp på forsterker til f.eks. C 375 eller tilsvarende.

Hilsen Cavite

Lignende tråder

1. Passer Dali Ikon 6 Mk2 og NAD C356BEE sammen?
    By Ølvomm in forum Høyttalere
    Svar: 14
    Siste melding: 04-29-2013, 20:00
  2. NAD C356BEE og dali zensor 7
    By NISSANNISSE in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 6
    Siste melding: 10-20-2012, 18:23
  3. Nad C356bee
    By m3drifter in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 22
    Siste melding: 05-04-2012, 23:18
  4. Cerwin Vega VE-15F + NAD C356BEE forslag ?
    By yozzy in forum Generelt audio og HiFi
    Svar: 8
    Siste melding: 04-28-2012, 19:49
  5. Volum: NAD C356BEE + Itunes?
    By ErlingB in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 3
    Siste melding: 04-18-2012, 17:41

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg