Få kontakt med Denon.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 20 av 20
    Intermediate Cervin sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    673
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Få kontakt med Denon.

Heisann.
    Jeg har en Denon A11XV som begynte å bli trøblete.

Kontaktet Hifiklubben og fikk beskjed om at det bare var å kjøpe ny (kostet over 20k ny så tilsvarende finnes ikke i sotremanget lengre, men skal jeg ha samme resultat må jeg nok ut med nærmere 50)
    Kontaktet DOXA, og han har prøvd å finne ut av det, men han får ikke tak i nytt HDMI kort, så han står litt fast.

Jeg vil egentlig komme i kontakt med Denon for å høre hva de ville gjort, men de har jo ingen kontaktpersoner. I norden er det Hifiklubben, og i andre land har de andre kontorer, men ingen av de er Denon selv etter sånn jeg har forstått det.

Hva ville dere gjort?

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får ikke tak i HDMI kort - er det ikke slik at produsentene plikter å ha reservedeler tilgjengelige relativt lenger, eller er det Hifiklubben som setter seg på bakbena og vil selge nytt i stedet ?
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    673
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hifiklubben ville ikke ta den inn fordi det ville koste like mye som en ny en sa de. Når den kom på markedet hadde den en pris på 32 000. Jeg fikk den for 24 000 en liten stund senere. Toppmodellen fra Denon nå er x5200w med en prislapp på 14 000. Men det er jo ikke i nærheten av samme forsterkere i den.

Jeg gikk derfor på en annen hifishappe (Doxa) fordi jeg kjenner dem litt, og vet at han som lager Doxa også har litt med butikken å gjøre, og spurte om de ville se på den uten at det ble så vanvittig dyrt.

Det ville de, men han har ikke klart å få tak i nytt HDMI kort. Denon er jo umulig å få kontakt med, og han har forsøkt ebay uten noe suksess.

Jeg vil derfor komme i kontakt med Deonon selv, og høre hva de tenker om saken.

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    5200 er ikke denons topp modell, kommer i alle fall en x7200 som skal tilsvare/erstatte dagens 4520, men med Atmos og litt ekstra mot nyåret (5200 har og også atmos selvsagt)

Etter som jeg har sett av spec sheets ville 4520ci havne i mellom x5200 og x7200, men er noen hakk nærmere 7200 i kraft reserver men begge har monoblokk effektdel hva det enn betyr i en receiver.
    Sony vpl hw-50 - 92" Dreamscreen v3 tab | Samsung 51 6505 plasma tv
    Denon AVR-4520 CI
    Oppo 103D | PC i5-GeForce 960 |
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16
    Sonos, ps3, pc, harmony ultimate etc.

Newcomer tOOmyH sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denon har et HQ i statene, mulig de kan hjelpe deg med problemet ditt.

http://usa.denon.com/us/contact-us
    Tel: 201-762-6500 Main Office
    Fax: 201-762-6670 Main Fax
    Email To: support@denon.com

Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    673
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter litt intens søking fant jeg ei russisk side, og et delelager i USA som kansje kan hjelpe, har sendt mail så får se til uken.

Skal prøve å sende en mail til supporten over også.
    Jeg hadde 4808 til låns mens jeg hadde A11 på rep, og den var veldig mye dårligere lydmessig. Langt ifra de samme kraftreservene.
    Kan være den kommende x7200 kunne vært noe, men jeg har verken lyst eller råd til å kjøpe ny..

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Syntes 4520 hadde ok med kraft, men det var litt mer morro med emotiva xpa 5 i kjeden så skal ikke si noe på det.

Effekt trinn er gøy :-P
    Denon AVR-4520 CI
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Å bruke effekt på noe litt lettere er vel og et alternativ ?
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    673
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Billig forforsterker og effekttrinn. Joda det er en vei og gå, men ser ikke for meg at jeg kan komme i nærhet av det budjettet jeg har råd til nå.

Men uansett vill jeg vært i kontakt med Denon. Russland svarte at de ikke lengre hadde deler til denne, at den lå i "arcive" seksjonen. Det var jo ikke lett for meg å lese. :P
    Har ikke hørt noe fra USA enda.

Sånn jeg ser det skal enter A11 repareres (helst oppgraderes) til XVA standarden.
    Hvis ikke må jeg se etter:
    A: En skikkelig multikanaler som støtter 4k, og har nok kraft til at det ikke blir noe dårligere enn hva jeg har hatt til nå.
    B: Noe mere solid i form av Forforsterker/Effektforsterker. Trenger kansje ikke støtte 4k men må tilsammen levere kjempelyd.
    C: En billig reicever og Effekt trinn til frontene. Men dette vil jeg helst ikke. Jeg ser ikke for meg at en reciver som kostet 2500 ny vil leve i 20 år fremover.

Men tilbake til topic. Jeg vil fremdes ha kontakt med Denon for å informere om at på begge Denon recieverene mine har kondensatorene begynt å gått fra 8 - 10 års alderen. Jeg vet det er utenom garantien, men det er alikevel noe jeg vil at de skal vite om.

Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    673
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denon USA har nå sagt at de ikke kan hjelpe meg! At de ikke har eller kan få tak i deler.

De henvedte meg til et delelager i sveits, som jeg nå har sendt mail til.

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt Denon 7200 spec

- 9.2 Amplification: 9 x 150 watts into 8 ohms (200 W / 6 Ohms)
    - DTS-HD MA, Dolby TrueHD and Prologic IIz, Audyssey DSX, DTS-Neo-X
    - Compatible DSD 5.1 optimized via Denon Link HD
    - 8 inputs and 3 HDMI 2.0 ARC 3D, Deep Color, xvColor, 1080/24p, CEC, 4K/60 Passthrough, Zone 2
    - Pure Color: UHD 12-bit 4:4:4 and 24p (4:4:4 10-bit and 60 im / s)
    - Sources 3/3 areas: ability to stream different connected via HDMI HDMI HDMI out + Zone 2 sources
    - InstaPrevue (PIP HDMI)
    - Video processor V8003 Analog Device AD: 1080p upscaling, and 2160p/60 video configurable after treatment
    - ISF Certification
    - Audyssey MultEQ XT32 Pro Ready, Dynamic Volume, Dynamic EQ and Audyssey LFC
    - Variable cut off frequency
    - DAC 192/32, three 32-bit DSP, Denon transistors and monolithic cirtui amplifcation for low noise
    - Circuit DDSC-HD32 with AL32 Processing Plus
    - Denon HD LINK (Coaxial) reduction technology Clock Jitter Reducer
    - DLNA, AirPlay, Windows 7 & 8, UPnP, Wi-Fi and integrated Bluetooth
    - Graphical OSD and 3D color with setup wizard
    - USB & UPnP: FLAC 192/24, WMA, MP3, AAC, WAV 192/24, ALAC 96/24, DSD 128, AIFF, Gapless playback
    - DLNA 1.5: Network Streaming, Automatic Update, vTuner Internet Radio, Flickr, Spotify
    - Made for iPad / iPod / iPhone: Direct connection via USB, Denon Remote App
    - Pure Audio mode, Compressed Audio Restorer, Direct
    - 7.1 and 13.2 PREOUT analog input
    - 5 x RCA Phono 1 MM, 3in/3out Composite, 2 Optical, 2 Coaxial, FM antenna, Ethernet, 2 preout Sub, Front USB, 11 pairs of terminals, two pairs of terminals in the Assignable Surround Back or Bi-amping, or Speakers B, 2 x - 12v trigger, IR in / out, detachable power cord.
    - Zone 2 (audio / video (composite, component or HDMI) and Zone 3 (audio)
    - Optimization of bass for the front speakers if used without subwoofer
    - Front with two buttons (source volume) and hatch
    - Sleep Timer function for the transition to standby mode adjustable up to 120 minutes in increments of 10 minutes
    - Audio Level Memory function capable of compensating for different signal levels between each input source.
    - Available in January 2015, Silver or Black indicative prices of 2800 €

20.000 +++ kronasjer

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og f.eks pioneer måler krafta med en 1khz sinus tone, mens denon måler i 20-20k registeret men dette understreker egentlig bare hvor ubrukelig disse kraft spesifikasjonene er, man må rett og slett høre og teste enheten selv.

Angående det rimelige alternativet ditt, så er det sjeldent receivere under 6 000 kroner gruppen har pre utgang så man kan koble på effekt i det hele tatt.
    Denon AVR-4520 CI

Intermediate Midas sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2012
    Sted
    Stavangerområdet
    Poster
    1,817
    Takk & like
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Cervin Vis post
    Heisann.
    Jeg har en Denon A11XV som begynte å bli trøblete.
    Av ren nysgjerrighet, hvordan er den trøblete?
    Min hjemmekino -::- Min byggetråd -::- Sony VPL-HW50ES -::- 106" DreamScreen V4 DynaGrey -::- Yamaha CX-A5100 -::- Yamaha RX-A1020, RX-V757 amp -::- B&W DM60* S3 - DM603 (L,R), LCR600 (C), DM600 (6x Surr), Atmos -::- 2x SVS SB13-Ultra Sub -::- Anti-mode 8033-SII -::- Oppo BDP-103D

Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    673
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det begynte med at den av og til startet opp, uten å finne noe lyd på inngangene (HDMI) etter en stund ble det værre. At den nesten aldri fant lyd på inngangen, en gang av og til fant den superhøyt statisk fra en inngang.
    Av og til startet den opp, og fant lyd på f.eks TV inngangen, men hvis jeg byttet til ps3, så fikk jeg ingen lyd, selv om den fremeled trodde den fikk lyd inn. Da gjenre av et annet format en det den fikk osv osv.

Før jeg leverte den inn var det så ille at jeg var heldig om jeg fikk noe lyd i det heletatt en dag.

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så servicemannen er 100% sikker på at HDMI kortet er gåent ?

Det kan jo være at man skal få lagt inn Firmware på forsterkeren på ny ? Min Rotel fikk hikke på grunn av støy på strømnettet. Lastet ned programvare fra den amerikanske leverandøren og la det inn på ny. Løste alle mine problemer som var at den ikke ville starte opp.

Den norske leverandøren påsto dette ikke var noe man kunne gjøre selv, men innrømmet at det fantes på nett og hvordan man gjorde det...

Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    673
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Han har åpnet forsterkeren og sa at HDMI kortet så gåent ut.
    Men jeg har ikke sett det, det er litt for innviklet elektronikk til at jeg vet hva jeg skal se etter.
    Tror også det var et par andre kondensatorer han var litt i tvil om fungerte som de skulle.

Hvordan legger jeg inn firmware selv?

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Innlegging av firmware variere veldig.

På min Rotel måtte jeg laste ned en eller flere programvare til PC, installer på PC, laste ned flere firmware, koble PC til Rotel med seriekabel og kjøre flere omganger med oppdatering. En langdryg prosess men var godt forklart og ikke egentlig vanskelig, men litt spennende da du kan ende opp mede et dødt produkt .

På min Oppo 103 laster jeg ned til PC, legger inn på USB og installerer eller laster direkte ned via Oppo 103. Bruker den førte metoden da jeg føler jeg har bedre kontroll da.

Du får søke på nett og se om det dukker opp noen råd...

Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    673
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men back 2 topic.

Hvorfor er det så håpløst vanskelig å få kontakt med Denon?
    De fleste produsenter ville vell vært intressert i å få tilbakemelding fra kunder, eller i allefall være mulig å få tak i.

Det eneste jeg har hørt fra er jo Denon USA som sier de ikke kan hjelpe meg.

Skal ringe reperatøren i morra å høre hvordan det ligger ann..

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mitt inntrykk er at når det gjelder slik saker har verksteder mye lettere for å få kontakt.

Ut fra det du sier over om at HDMI kortet så gåent ut og noen kondensatorer ikke helle så så bra ut så kan det hende at det ikke er så mye å reparere på ?

Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    673
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda, jeg ser den, og jeg forstår Hifiklubben som ikke vil hjelpe, selv om jeg syntes det er dårlig policy å bare be meg kjøpe en ny en.

Og hadde dette vært en surroundforsterker til 6000 kr hadde jeg forsåvidt vært helt enig.

Men... På min gamle Denon 3300 etellerannet røyk DAC'en etter 7 - 9 års bruk. Og A11XV har også vart i ca 7 - 9 år før den gikk i stykker.
    Jeg vet at det er utenfor garanti og alt det der. Men er alikevel veldig skuffet. Er det slik at hvis jeg bruker 600 000 på forsterkere i 2014 så må jeg bruke 800 000 i 2024? Og bare godta at det ikke er lagd for å vare mer enn 10 år?

Lignende tråder

1. Kontakt-adapter
    By audun1 in forum Produkt -og prisjakt Alt Annet
    Svar: 0
    Siste melding: 09-18-2006, 19:31
  2. HDMI kontakt?
    By jplso in forum TV-apparater
    Svar: 1
    Siste melding: 09-11-2006, 17:35
  3. Løs kontakt i hodetelefonene :(
    By Kimskey in forum Generelt audio og HiFi
    Svar: 5
    Siste melding: 07-04-2006, 10:31
  4. A-bus kontakt?
    By thunderstorm77 in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 1
    Siste melding: 06-29-2005, 23:05
  5. VGA til RGB på DVI-kontakt (overgang)
    By Terminator in forum Kabler
    Svar: 0
    Siste melding: 02-10-2004, 14:19

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •