Komplett sett med høytalere og forsterker til klassisk musikk,jazz og film ?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    91
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Komplett sett med høytalere og forsterker til klassisk musikk,jazz og film ?

Hei,jeg skal ha meg et komplett annlegg med høytalere og forsterker. Det skal i hovedsak bli brukt til og høre på klassisk musikk og jazz,må spille klart og tydelig.
    Hvor mye penger må jeg ut med for en total pakke?

Active
    Medlem siden
    Jan 2013
    Poster
    421
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvor mye du anser som nok blir nok spørsmålet, du kan bruke alt ifra noen få tusen til mange hundre tusen spørs hvor kresen du er. Jeg vil anbefale deg å reise å høre på noe jeg anser som bra til en brukbar pris. Soundgarden har Hegel H80 og sammen med feks System Audio mantra 50 ,event Hegel H80 sammen med Dynaudio DM 3/7. eller sammen med Sonus Faber 2.5 hvis budsjettet tillater det.

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stylish Vis post
    Hei,jeg skal ha meg et komplett annlegg med høytalere og forsterker. Det skal i hovedsak bli brukt til og høre på klassisk musikk og jazz,må spille klart og tydelig.
    Hvor mye penger må jeg ut med for en total pakke?
    Hva mener du med komplett anlegg? Skal du streame (Spotify/Wimp)? Skal du spille CD? Skal du spille LP plater?
    Hvor stort rom skal dette stå i?

Blir letter å gi deg råd når vi vet litt mere

Intermediate sirant sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,760
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I tillegg så bør man nok ta i betrakning rommet alt skal stå i og hvilken type kilde man har tenkt å bruke.

Det beste tipset er nok bruke tid på å reise rundt til andre hifi-interesserte samt besøke butikker - da får man nok ett litt bedre innblikk i hva man er ute etter. Smak er subjektivt. Det som er topp for en er ikke nødvendigvis ikke det for nesteman.

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette kommer vel mye ann på hva slags lyd du liker, og du må nesten komme med budsjettet selv, for du kan få et helt ok bra annlegg til 10-15k (spessielt på brukten) eller du kan blåse av flere hundre tusen om ikke millioner av kroner.

Personlig er jeg nå meget fornøyd med Dali annlegget mitt og synes dette spiller meget åpent og klart til klassisk og til jazz, men hovedfoluset mitt har verdt film og surround.

Så langt ville jeg foreslått om du hadde hatt muligheten til og ta med en par cd'er til lokale hifi butikker og høre på utstyr i prisklassen du forespeiler deg.
    Et annet og ekstra skritt hadde kanskje verdt om du finner likesinnede i nærheten som du kunne besøkt for en demo, demo i buttikk blir ofte aldri optimalt så demo hjemme hos interesserte vil meget sannsynlig få mye mer ut av hva som bor i annlegget for det krever både tid og finjustering for og få et annlegg til og spille til sitt potensiale, og det er jo dette som mange finner morro også :-)

For eksempel her på avforum, eller hifisentralen.no er det god sjangse for og finne likesinnede, vi alle liker og møte likesinnede som imotsetning av familien som ruller med øynene fordi man brukte 7000 kroner på en blueray spiller, men kan isteden skjønne hvorfor :-)

Lykke til :-D
    Sony vpl hw-50 - 92" Dreamscreen v3 tab | Samsung 51 6505 plasma tv
    Denon AVR-4520 CI
    Oppo 103D | PC i5-GeForce 960 |
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16
    Sonos, ps3, pc, harmony ultimate etc.

Lignende tråder

1. Svar: 3
    Siste melding: 11-24-2012, 21:58
  2. Beste høyttalere for klassisk & jazz?
    By Tonto in forum Høyttalere
    Svar: 50
    Siste melding: 03-03-2011, 12:58
  3. Valg av SUB til musikk (jazz, rock/pop) og film
    By lipslide in forum Høyttalere
    Svar: 25
    Siste melding: 12-22-2009, 17:06
  4. Hvilke Høytalere til musikk/film, NAD C355BEE
    By EspenKummen in forum Høyttalere
    Svar: 0
    Siste melding: 08-30-2008, 20:26
  5. høytalere til klassisk musikk