Solide stativ til høyttalere

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2014
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Solide stativ til høyttalere

Hei

På lørdag var jeg innom Soundgarden for å se på stativ. Var mest interessert i Dynaudio Stand3X og Atacama Nexus 6, men siden de ikke hadde disse inne så kom selgeren med Atacama Duo 7 som et alternativ. Disse skulle være solide og fungere fint med mine høyttalere.

Vel hjemme fikk jeg montert stativene, men oppdaget med engang at disse ikke var solide. Høyttalerne gynger og det hele virker veldig ustabilt. Må derfor returnere disse og be om pengene tilbake.

Jeg er altså tilbake på start igjen og trenger tips til gode, solide stativ som passer til B&W 685 S2. Helst hvite stativ, men svart er et alternativ dersom det ikke eksiterer en hvit versjon.

Har sett litt på XTZ sitt stativ til 990,- hos surround.no, men vet ikke hvor stabilt dette er.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte NorStone Stylum hos lsound.no til de samme høyttalerene. Justerbare spikes og mulighet for sandfylling gjør at disse skal være stabile. Jeg har ikke fylt de, men de gjør jobben hjemme hos meg. De finnes i ulike høyder og faktisk i hvit utførelse Pris fra 890,- til 1090,-.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2014
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av espennl Vis post
    Jeg kjøpte NorStone Stylum hos lsound.no til de samme høyttalerene. Justerbare spikes og mulighet for sandfylling gjør at disse skal være stabile. Jeg har ikke fylt de, men de gjør jobben hjemme hos meg. De finnes i ulike høyder og faktisk i hvit utførelse Pris fra 890,- til 1090,-.
    NorStone stativene har samme design som Atacama Duo, som jeg opplever som ustabilt. Er derfor noe skeptisk til å plassere mine "medium store" høyttalere på en slik løsning.

Edit: Ser nå at du nevner "de samme høyttalerne". Er stativet helt stabilt? Atacama var som en flaggstang i storm. Veldig vinglete.
    Sist endret av Stahp; 09-08-2014 kl 15:15

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stahp Vis post
    Hei

På lørdag var jeg innom Soundgarden for å se på stativ. Var mest interessert i Dynaudio Stand3X og Atacama Nexus 6, men siden de ikke hadde disse inne så kom selgeren med Atacama Duo 7 som et alternativ. Disse skulle være solide og fungere fint med mine høyttalere.

Vel hjemme fikk jeg montert stativene, men oppdaget med engang at disse ikke var solide. Høyttalerne gynger og det hele virker veldig ustabilt. Må derfor returnere disse og be om pengene tilbake.

Jeg er altså tilbake på start igjen og trenger tips til gode, solide stativ som passer til B&W 685 S2. Helst hvite stativ, men svart er et alternativ dersom det ikke eksiterer en hvit versjon.

Har sett litt på XTZ sitt stativ til 990,- hos surround.no, men vet ikke hvor stabilt dette er.

Hverken XTZ sub eller XTZ stativ jeg har er 100 stabile, men har ikke giddet å bytte og merker ikke noe iforhold til lyd. Cluet er vel å ha mulighet til å justere spikes etc...

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2014
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Danke Vis post
    Hverken XTZ sub eller XTZ stativ jeg har er 100 stabile, men har ikke giddet å bytte og merker ikke noe iforhold til lyd. Cluet er vel å ha mulighet til å justere spikes etc...
    Problemet jeg opplevde med Atacama Duo stativene var at selve søylen mellom bunn og topp-platen hadde stor "dødgang" dvs. den svaiet som en flaggstang. Bare det å reise seg for å gå over stuegulvet fikk stativet til å svaie. Bunnplaten var heller ikke helt 100% stabil, men det var det minste problemet jeg opplevde.

Fikk heldigvis returnert stativene og samtidig demonstrert Dynaudio Stand3X med påmonterte høyttalere. Disse var helt stabile, men litt dyre.

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mitt ene stativ er litt ustøtt, står på tre knotter istedenfor 4, samme gjelder sub, har vel med plassering av gummiknotter å gjøre. Er ikke noe stort problem men irriterende for noe som koster over 900 paret.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stahp Vis post
    NorStone stativene har samme design som Atacama Duo, som jeg opplever som ustabilt. Er derfor noe skeptisk til å plassere mine "medium store" høyttalere på en slik løsning.

Edit: Ser nå at du nevner "de samme høyttalerne". Er stativet helt stabilt? Atacama var som en flaggstang i storm. Veldig vinglete.
    Dette blir jo subjektivt, og jeg vet ikke hvordan hjemmesituasjonen din er. Men jeg opplever mine som stabile etter å ha justert de medfølgende spikes ordentlig. Jeg bruker også sklisikre gummiknotter mellom stativ og høyttaler, og ikke de mindre medfølgende spikes man kan benytte. Jeg har ikke fylt sand i stativene, men opplever at de er stabile ift. mitt bruk (som er ulik type musikk fra lavt til moderat lyttenivå, og uten små barn løpende rundt høyttalerene). Kan også nevne at jeg har de laveste stativene, noe jeg vil tro spiller inn på stabiliteten.

Lignende tråder

1. Stativ høyttalere
    By Læst in forum Høyttalere
    Svar: 8
    Siste melding: 04-17-2012, 11:29
  2. Nye stativ/gulv-høyttalere
    By hokeyh in forum Høyttalere
    Svar: 17
    Siste melding: 01-28-2010, 22:02
  3. Nye stativ høyttalere
    By blend22 in forum Høyttalere
    Svar: 11