Trenger hjelp og råd til Emotiva xmc-1, xpr-5 og B&W surroundpakke

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Trenger hjelp og råd til Emotiva xmc-1, xpr-5 og B&W surroundpakke

Hei.

Jeg flytter om en måneds tid, får eget kinorom, og har planer om å oppgradere fronthøyttalere, samt kjøpe effektforsterker og prosessor.
    Har bestemt meg for emotiva xmc-1 og emotiva xpr-5.
    Har fra før av b&w cm-1 bakhøyttalere og cmc center, og b&w 683 fronter. (samt en eldre pioneer-lx71 surroundreceiver)

Planen er å kjøpe nye fronthøyttalere, cm-10 og beholde cm-1 og cmc inntil videre.

Er det noen fare for at det blir for mye effekt til center og bakhøytallere da disse er ganske små? xpr-5 yter jo 5x400w.
    Har en kompis som sa det kom til å bli for mye for småhøyttalerne, men vil jo gjerne ha xpr-5 da jeg har mulighet til å oppgradere i senere tid.

Hvis noen har en lignende kombo, hadde det vært gøy og hørt hva dere synes, evt om noen har xmc-1 prosessoren og hva dere synes om den

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Emotiva sender dessverre ikke XPR-serien utenfor USA lenger, da må du i så fall ordne med en re-shipper..

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Eirik84 Vis post
    Emotiva sender dessverre ikke XPR-serien utenfor USA lenger, da må du i så fall ordne med en re-shipper..
    Å, det var dumt. Så det lå en på ebay for et par dager siden, den gikk for 2185.
    Da får jeg kanskje vurdere noe annet hvis det ikke dukker opp fler på ebay i løpet av an liten stund. Har skjønt etterspørselen har vært stor, og folk har stått på liste siden 2012.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bendikh Vis post
    Å, det var dumt. Så det lå en på ebay for et par dager siden, den gikk for 2185.
    Da får jeg kanskje vurdere noe annet hvis det ikke dukker opp fler på ebay i løpet av an liten stund. Har skjønt etterspørselen har vært stor, og folk har stått på liste siden 2012.
    Vært lett å få tak i XPR, helt til de valgte å ikke shippe ut av USA pga høy vekt og vanskelig å pakke bra nok.
    XMC-1 har det vært lange ventelister på fordi den har vært planlagt ferdig i et par år, men nå skal den vel være på vei bare de får sendt til alle som står på ventelista

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vært lett å få tak i XPR, helt til de valgte å ikke shippe ut av USA pga høy vekt og vanskelig å pakke bra nok.
    XMC-1 har det vært lange ventelister på fordi den har vært planlagt ferdig i et par år, men nå skal den vel være på vei bare de får sendt til alle som står på ventelista
    Fått tak i prosessor xmc-1 nå, kanskje vurdere xpa-2 + xpa-3 istedenfor.

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    411
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bendikh Vis post
    Hei.

Jeg flytter om en måneds tid, får eget kinorom, og har planer om å oppgradere fronthøyttalere, samt kjøpe effektforsterker og prosessor.
    Har bestemt meg for emotiva xmc-1 og emotiva xpr-5.
    Har fra før av b&w cm-1 bakhøyttalere og cmc center, og b&w 683 fronter. (samt en eldre pioneer-lx71 surroundreceiver)

Planen er å kjøpe nye fronthøyttalere, cm-10 og beholde cm-1 og cmc inntil videre.

Er det noen fare for at det blir for mye effekt til center og bakhøytallere da disse er ganske små? xpr-5 yter jo 5x400w.
    Har en kompis som sa det kom til å bli for mye for småhøyttalerne, men vil jo gjerne ha xpr-5 da jeg har mulighet til å oppgradere i senere tid.

Hvis noen har en lignende kombo, hadde det vært gøy og hørt hva dere synes, evt om noen har xmc-1 prosessoren og hva dere synes om den
    Ingenting som heter "for mye watt". Visst noen forteller deg det, så kan du med en gang stemple de som uvitende.

Active
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sending fra USA er da ikke noe problem....

Jeg har bestilt mange titalls pakker fra USA og fått de levert via Jetcarrier.com. Bl.a. en Emotiva UPA-7 som jeg angrer på at jeg videresolgte.

Om man har tid til å vente noen uker, så går det veldig greit med Jetcarrier-sjøfrakt for de store & tunge pakkene. Mindre pakker har jeg tatt som flyfrakt, også via Jetcarrier.

Lignende tråder

1. Problem med min Emotiva XPA3 - hjelp?
    By momox in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 0
    Siste melding: 07-02-2011, 10:55
  2. hjelp!! emotiva + yamaha
    By mmmfilm in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 7
    Siste melding: 10-11-2010, 19:54
  3. Hjelp: Surroundpakke til rundt 20 tusen?
    By nViz in forum Produkt -og prisjakt Audio
    Svar: 13
    Siste melding: 08-14-2010, 22:39
  4. Svar: 5
    Siste melding: 02-13-2010, 03:41
  5. Hjelp til valg av surroundpakke (5.0)
    By Finsni in forum Høyttalere
    Svar: 39
    Siste melding: 01-28-2009, 16:31

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •