TV - SONOS AMP og høytalere

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

TV - SONOS AMP og høytalere

Hei,

Har i dag en 6 år gammel LCD-TV denne har jeg fått aksept for å bytte ut med enten Samsung 65" UHD LED Smart TV UE65HU7505 eller 1080p versjonen (har ikke helt bestemt meg om UHD er verdt pengene enda). Har i dag en Sonos:AMP, og tenkte å kjøpe 2 stk 686 S2 KOMPAKT HØYTTALER. Men er litt usikker på Sonos:AMP-en, den har jo ikke digital inngang, og den nye TV-en har ikke analog utgang slik jeg har forstått det. Hva anbefaler dere at jeg gjør.

Dama ønsker sterkt å beholde Sonos som system, jeg er dog åpen for å finne andre løsninger.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,245
    Takk & like
    Blogginnlegg
    2
    Nevnt
    5 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke værre en å kjøpe en billig liten DAC. Koster 500 lapp som konverterer fra optisk til analog rca som du har inn på sonos ampen. Ellers så kommer Denon med HEOS iløpet av høsten, og deres amp har optisk inn. Men har man mange Sonosenheter, så er det dumt å bytte ut?
    Dali Mentor 8, Dali Mentor Vocal, Energy Exls12, Dali Fazon Mikro, Dali Ikon5Mk2, Denon AVR-3313, 2XNadC275, Denon DBT-1713UD, X-Box360, Sonos Connect, Samsung UE55F8005, UNNU tv møbel
    Link: http://avforum.no/myhometheater/Zleepyme

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zleepyme Vis post
    Ikke værre en å kjøpe en billig liten DAC. Koster 500 lapp som konverterer fra optisk til analog rca som du har inn på sonos ampen. Ellers så kommer Denon med HEOS iløpet av høsten, og deres amp har optisk inn. Men har man mange Sonosenheter, så er det dumt å bytte ut?
    Vil ikke en DAC forsinke lyden? Slik at det blir lag mellom lyd og bilde?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,245
    Takk & like
    Blogginnlegg
    2
    Nevnt
    5 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo, det kan forekomme. Men på de fleste tver, så kan dette justeres. Det er som sagt aldri en 100% perfekt løsning, og skal man ha sånt bort helt og holdent, så må man bytte til en surroundreciver med HDMI...
    Dali Mentor 8, Dali Mentor Vocal, Energy Exls12, Dali Fazon Mikro, Dali Ikon5Mk2, Denon AVR-3313, 2XNadC275, Denon DBT-1713UD, X-Box360, Sonos Connect, Samsung UE55F8005, UNNU tv møbel

Intermediate gpt33 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Sted
    Trondheim
    Poster
    1,905
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ctech Vis post
    Vil ikke en DAC forsinke lyden? Slik at det blir lag mellom lyd og bilde?
    Jeg kjøpte selv en dac for og koble opp slik du beskriver. Lyden ble aldri 100% i sync dessverre.
    Endte opp med en Yamaha receiver som på langt nær leverer like bra lyd som sonos ampen.
    -Bladelius Idun - Bladelius S250 x 2 -Xindak Dac5 - Audio Physic Scorpio 25 -

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,245
    Takk & like
    Blogginnlegg
    2
    Nevnt
    5 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gpt33 Vis post
    Jeg kjøpte selv en dac for og koble opp slik du beskriver. Lyden ble aldri 100% i sync dessverre.
    Endte opp med en Yamaha receiver som på langt nær leverer like bra lyd som sonos ampen.
    Hvis reciveren din ikke leverer bedre lyd en Sonos ampen, så er den ikke riktig konfigurert. Enten det, eller så er det en temmelig dårlig reciver du har skaffet deg. Mener Yamaha leverer gode recivere, så jeg tipper på at du ikke har justert den rett i forhold til de høyttalerne du har koblet på.

Medlem siden
    Jun 2004
    Sted
    Trondheim
    Poster
    1,905
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker en Yamaha 765 på et par Dali Ikon onwall i stue oppsettet. Sonos ampen leverer nok mere strøm en yamaha'n siden det er mye bedre/fyldigere lyd med den. Jeg er meget fornøyd med yamaha receivere generelt og har en Yamaha-3067 i kino'n.
    Når tv'n skal byttes ut er nok sonos ampen på plass i stue oppsettet igjen,inntil da leverer den golyd på soverommet.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,245
    Takk & like
    Blogginnlegg
    2
    Nevnt
    5 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gpt33 Vis post
    Jeg bruker en Yamaha 765 på et par Dali Ikon onwall i stue oppsettet. Sonos ampen leverer nok mere strøm en yamaha'n siden det er mye bedre/fyldigere lyd med den. Jeg er meget fornøyd med yamaha receivere generelt og har en Yamaha-3067 i kino'n.
    Når tv'n skal byttes ut er nok sonos ampen på plass i stue oppsettet igjen,inntil da leverer den golyd på soverommet.
    Dette høres veldig rart ut. En reciver som det, skal kunne spille skjorta av den Sonos ampen på tomgang og motvind. Har du sjekket forskjellige innstillinger/crossover/Høyttalere Large/small o.l? Ville ha justert den noe mer.
    Når det er sagt, er ikke sonosen dårlig, men i forhold til f.eks den reciveren du sikter til, og med de høyttalerne, så stiller jeg spørsmåltegn...

PS: Sonos ampen leverer nok ikke så mye mer en de 55 wattene den er oppgitt, og mot Nad sin minste stereoforsterker hadde den ikke sjangs. Den er 35watt...

Medlem siden
    Jun 2004
    Sted
    Trondheim
    Poster
    1,905
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zleepyme Vis post
    Dette høres veldig rart ut. En reciver som det, skal kunne spille skjorta av den Sonos ampen på tomgang og motvind. Har du sjekket forskjellige innstillinger/crossover/Høyttalere Large/small o.l? Ville ha justert den noe mer.
    Når det er sagt, er ikke sonosen dårlig, men i forhold til f.eks den reciveren du sikter til, og med de høyttalerne, så stiller jeg spørsmåltegn...

PS: Sonos ampen leverer nok ikke så mye mer en de 55 wattene den er oppgitt, og mot Nad sin minste stereoforsterker hadde den ikke sjangs. Den er 35watt...
    Jeg ble også overrasket over at det var så stor forskjell. Jeg har hatt mange runder med justeringer uten at det ble noe bedre.
    Som nevnt tidligere byttet jeg til receiver pga av lyd/bilde sync. Samboer og sønnen som bruker stua til tv/musikk mest så det klarer seg,en så lenge......

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,245
    Takk & like
    Blogginnlegg
    2
    Nevnt
    5 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, dette var merkelig, men det kan jo tenkes at lyd signaturen i Yamahaen ikke passer til Ikon innwall høyttalerne...

Lignende tråder

1. Svar: 10
    Siste melding: 05-09-2014, 19:14
  2. Marantz SR7005 + Sonos | Lyd fra receiver -> Sonos
    By thoresa in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 8
    Siste melding: 11-14-2013, 20:57
  3. Kombinere Sonos og vanlige høytalere
    By janhelgehaugen in forum Generelt audio og HiFi
    Svar: 2
    Siste melding: 05-07-2013, 11:59