Hjelp til å diagnosiere ulyder som kom over natten?!?.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer MortenTS sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2012
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp til å diagnosiere ulyder som kom over natten?!?.

Hei, på søndag såg jeg film og merket ingen ulyder.
    I dag fyrte jeg i gang anlegget og startet film, merket gjennom hele filmen noen "knikk" lyder som kom ganske ofte. Hadde bra høy lyd så hørte de kun i rolige deler av filmen.

Testet og lyttet på litt forskjellig etter filmen.
    Setter dB på det laveste på receiveren (altså 0 lyd).
    Hører knikk/tikk hvert sec fra alle høyttalerene. Hører det noe høyere fra surround. Fra centeren kommer det også en noe høyere dure lyd.
    Skrur av forsterker , alt forsvinner. Tenker noe har skjedd her.
    Kobler 1 av høyttalerene over fra forsterker til receiver, samme knikk/tikk ulyd kommer hvert sec.

Hadde ikke for høy lyd på forrige film så kan ikke se for meg at alle 5 høyttalere har sprengt, det var ingen skurring/forvrengning under filmen i dag.

Noen som har tips til hva jeg kan teste?

Edit:
    Koblet receiveren ut slik at det kun gikk strøm fra effekt til høyttalerene, da forsvant tikkingen, eneste jeg hører da er en svak vanlig støy, slik som kom fra de gamle tv'ene uten signal. Dette er vel normalt, så da er vel feilen i receiveren?.
    Sist endret av MortenTS; 07-22-2014 kl 23:52
    Lyd: Klipsch RF 82, RC 62, RS 52. XTZ: W10.16. Dynavoice: S-5. Emotiva: XPA-5
    Bilde: Epson: EH-TW9100. Grandview: 106" 0.8 grått ramme. Panasonic BDT330 Bluray spiller
    Komponenter: Yamaha RX-V663 Receiver
    Div: Pc, Asus Prime Tablett, SGS 3.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,245
    Takk & like
    Blogginnlegg
    2
    Nevnt
    5 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres slik ut. Men vil likevell bruke eleminasjonsmetoden. Hadde en kjenning som fikk samme problem, og det viste seg til slutt at det var strømforsyningen til laptopen som lagde ulyd inn på reciver via hdmi. Ta å koble fra en og en kilde, og sjekk om problemet vedvarer. Hvis lyden er der fortsatt etter at alt er koblet fra, så må man vel konstatere at reciver må en tur til doktoren?
    Dali Mentor 8, Dali Mentor Vocal, Energy Exls12, Dali Fazon Mikro, Dali Ikon5Mk2, Denon AVR-3313, 2XNadC275, Denon DBT-1713UD, X-Box360, Sonos Connect, Samsung UE55F8005, UNNU tv møbel
    Link: http://avforum.no/myhometheater/Zleepyme

Newcomer MortenTS sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2012
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zleepyme Vis post
    Høres slik ut. Men vil likevell bruke eleminasjonsmetoden. Hadde en kjenning som fikk samme problem, og det viste seg til slutt at det var strømforsyningen til laptopen som lagde ulyd inn på reciver via hdmi. Ta å koble fra en og en kilde, og sjekk om problemet vedvarer. Hvis lyden er der fortsatt etter at alt er koblet fra, så må man vel konstatere at reciver må en tur til doktoren?
    Gjore det også, det eneste som er/var tilkoblet var panasonic bluray-spiller.
    Koblet ut bluray samme lyd. Dro ut alle hdmi kabler fra receuver, lyden ble noe redusert. Så ser ut som alle problemer kommer fra receiver.
    Litt dårlig tidspunkt å ryke da jeg holder på å bygge hus, og hadde planer om ny receiver til våren neste år. Så får se om jeg ikke finner en billig brukt receiver med 5 pre out til effekten.
    Lyd: Klipsch RF 82, RC 62, RS 52. XTZ: W10.16. Dynavoice: S-5. Emotiva: XPA-5
    Bilde: Epson: EH-TW9100. Grandview: 106" 0.8 grått ramme. Panasonic BDT330 Bluray spiller
    Komponenter: Yamaha RX-V663 Receiver
    Div: Pc, Asus Prime Tablett, SGS 3.

Lignende tråder

1. Lydisolere vindu (kun om natten)
    By tmh in forum AV-rom konstruksjon / optimalisering
    Svar: 5
    Siste melding: 09-23-2011, 12:49
  2. Tv slår seg på om natten.
    By Nad'freak in forum TV-apparater
    Svar: 9
    Siste melding: 05-12-2010, 14:50
  3. ulyder i sub
    By C_V in forum Høyttalere
    Svar: 1
    Siste melding: 04-07-2010, 20:06
  4. Postens - Ekspress over natten - Hva med betaling?
    By Tiger in forum Generell chitchat
    Svar: 0
    Siste melding: 06-16-2009, 19:57
  5. Høyre kanal på Nad c370 borte over natten.....
    By cdrom in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 5
    Siste melding: 04-11-2004, 12:46

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •