Bruke senterhøyttalar istadenfor 2.0?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Bruke senterhøyttalar istadenfor 2.0?

Hei,

Har lyst å få litt meir lyd i stova, utan at høyttalarane tek for mykje plass. Har ein Onkyo tx sr-606 som no berre er kopla til nokre gamle pc høyttalarar. (Dvs. at recieveren hovedsaklig blir brukt som hdmi switchar for tida)

Det eg lurer på er altså om det er mulig å berre kjøpe ein senterhøyttalar istadenfor å å bruke to bokhylle høyttalarar.

Eg liker lyden i B&W og hadde egentligt tenkt å kjøpe B&W 686 S2, men eg fekk ein god pris på b&w LCR600 S3. Så mitt spørsmål er, blir det god nok lyd i ei lita stove med ein LCR600 S3 ståande på sjenken, eller vil to høyttalarar gi eit breiare og betre lydbilde? Skal brukast til både film og musikk.

Newcomer s-wiuls sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av klikkamongo Vis post
    Hei,

Har lyst å få litt meir lyd i stova, utan at høyttalarane tek for mykje plass. Har ein Onkyo tx sr-606 som no berre er kopla til nokre gamle pc høyttalarar. (Dvs. at recieveren hovedsaklig blir brukt som hdmi switchar for tida)

Det eg lurer på er altså om det er mulig å berre kjøpe ein senterhøyttalar istadenfor å å bruke to bokhylle høyttalarar.

Eg liker lyden i B&W og hadde egentligt tenkt å kjøpe B&W 686 S2, men eg fekk ein god pris på b&w LCR600 S3. Så mitt spørsmål er, blir det god nok lyd i ei lita stove med ein LCR600 S3 ståande på sjenken, eller vil to høyttalarar gi eit breiare og betre lydbilde? Skal brukast til både film og musikk.
    To høyttalere definitivt. Er en grunn til at mono lyd forsvant og stereo kom Som du skriver vil to høyttalere gi bredt lydbilde noe en senter absolutt ikke vil... Klart bedre til tv/film en bare tv lyden er det jo.
    Gå for noen pene stereo høyttalere. Eventuelt små høyttalere og en sub du gjemmer unna...

Hvis du ikke kan gå for høyttalere vil jeg heller vurdert en soundbar da som er laget for og spre lyden og gi bredere lydbilde....

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for informasjonen, var egentlig det eg tenkte. Greit å få det avklart frå nokon med peiling.

Lignende tråder

1. Bruke senterhøyttaler som lyd i annet rom
    By Faaness in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 2
    Siste melding: 06-10-2014, 00:38
  2. SAMSUNG HW-D351 - Bruke som senterhøyttaler?
    By Eplejus in forum Høyttalere
    Svar: 8
    Siste melding: 04-02-2012, 15:48
  3. Svar: 0
    Siste melding: 12-04-2011, 20:27
  4. Get med CAM istedenfor dekoder
    By toreddy in forum Digitalt bakkenett og kabel-TV
    Svar: 8
    Siste melding: 03-25-2010, 14:36
  5. Bruke DVD-spilleren til opptak fra bakketuner istedenfor innbygd HDD
    By forgotten in forum Digitalt bakkenett og kabel-TV
    Svar: 4