Har kjøpt meg LP-spiller! "Pimpe" den opp?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2014
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Har kjøpt meg LP-spiller! "Pimpe" den opp?

Hei, jeg er ny på forumet. Jeg er relativt "grønn" på alt som har med HIFI og denslags å gjøre.

Når det er sagt, har jeg gått til spontaninnkjøp av en LP-spiller. Er storfornøyd, men syntes plexiglass"lokket" ser litt trasig ut. Jeg har prøvd å google litt, men finne svært lite "ekstrautstyr". Altså, jeg finner teknisk utstyr, men jeg lurer på om det finnes muligheter for å endre utseende på spilleren til en viss grad? Kan man bytte lokket? Kan man bytte ut "stangen" i noe som ser mer fancy ut? Kan man få motiv på skiven selve platen ligger på?

Jeg vil ikke nødvendigvis gjøre alt dette, men jeg syntes det er snodig at jeg ikke finner nettbtuikker o.l som selger "ekstrautstyr" til platespillere.

Takker for svar

Intermediate Espen-hj sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    1,290
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hei.

Å finne reservedeler til ein platespiller i norge kan være vanskelig dersom det er ein eldre spiller. Man må gjerne på ebay for å finne godt utvalg.
    Om støvdekselet/lokket ser litt trasig ut så kan hårstråriper og skjolder poleres bort. Alternativt kan du legge folie på lokket.
    Med "stangen", så antar eg at du mener arm :-) Ny arm kan fort koste litt, spesielt om den bare skal byttes pga utseende. Armen har ei viktig oppgave på spilleren, og den er ikkje tilfeldig valgt av produsenten. Uten å vite hvilken platespiller du har kjøpt så er det litt vanskelig å anbefale arm.
    Angående motiv på skiven...her har du veldig mye å velge mellom du får kjøpt matter som du legger på, og dei kommer i alle mulige farger, motiver og mønster. Antistatisk matte hjelper litt mot støvansamling

Lignende tråder

1. Svar: 1
    Siste melding: 02-01-2014, 02:06
  2. Svar: 1
    Siste melding: 10-14-2008, 23:43
  3. Svar: 7
    Siste melding: 06-29-2008, 17:39
  4. Svar: 8
    Siste melding: 02-22-2007, 18:06
  5. Kjøpt ny plasma, har blitt "lurt"! (Lang tråd...)
    By Boomboxx in forum Produkt -og prisjakt Video
    Svar: 35
    Siste melding: 10-27-2006, 14:18

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •