Skal kjøpe HI-FI, meninger om pakke? - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4
Viser resultater 61 til 71 av 71
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Har du ikke mulighet for å låne en annen forsterker, eller andre høyttalere for å teste om lyden blir "lik"?

Inge

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Johnnygrandis Vis post
    Ser slettes ikke feil ut dette, viktig å trekke de ut fra frontvegg - ser ut som du har fått det greit til, dette vil være avvgjørende for å få til dybde i lyden.
    Litt harde flater på begge sider (TV og Vindu) som nok vil gi refleksjoner av lyden i SS. Du vil ikke ha HT erne på tv veggen da...?
    Samme tanke - må jo være greit å kunne bruke de på en og annen film eller konsert på TV ?
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,245
    Takk & like
    Blogginnlegg
    2
    Nevnt
    5 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kjetil-A Vis post
    Her er høytalerne og litt av rommet jeg har satt dem opp i:

Ville så absolutt integrert dem med tven på den veggen slik at sofaen er på andre veggen. Dette er bare min mening såklart. Går du for c390, så kan du jo kjøpe HDMI kort å bruke den til å se tv/film igjennom

Ser også ut til at du har lyttepososjon midt i rommet, og vil miste en del av refleksjonsbassen i fra bakvegg. Dette er selvsagt en smaksak.
    Dali Mentor 8, Dali Mentor Vocal, Energy Exls12, Dali Fazon Mikro, Dali Ikon5Mk2, Denon AVR-3313, 2XNadC275, Denon DBT-1713UD, X-Box360, Sonos Connect, Samsung UE55F8005, UNNU tv møbel
    Link: http://avforum.no/myhometheater/Zleepyme

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2012
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kan gjerne være en kombinasjon av begge. Var det slik at du hørte denne dette oppsettet i butikken, hvordan hørtes det ut da ?

Du har dobbelsjekket fase, altså + og - er koplet riktig.
    Det var denne kombinasjonen jeg hørte i butikken ja, med akkurat de samme høytalerene. De var akkurat åpnet og satt i butikken og ble spilt for første gang når jeg var der.
    Jeg har sjekket fasene at de stemmer.

Sitat Opprinnelig postet av Zleepyme Vis post
    60 dager for kundemedlemmer og 30 dager for andre faktisk
    Ringte butikken på tirsdag og pratet med butikkeier/dagligleder og han sier at de ikke opererer med åpent kjøp lengre, det er kun via nettsalg pga. angreretten.

Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n Vis post
    Digitalt er bra, det gir ikke tap i overføringene slik du kan få med analogt signal - i alle fall i teorien. Dog, på et tidspunkt må signalet gjøres analogt og det her DAC (DigitalAnalogConverter) kommer inn. Den har du og i NAD C390 selv om det er en digital forsterker - høyttalere er fortsatt analoge. Digital forsterker kan være veldig bra og går normalt kjøligere enn analoge. Min Rotel effekt er digital basert på ICE blokker fra B&O blir knapt lunken selv om jeg drar på og kan ikke klage på lyden - men signalet den forsterker er analogt.

Ellers høres det rart ut at det skal høres bra ut med en kilde og ikke så bra med en annen - da må det være noe feil med kilden hvis den andre er likt.
    Det er mulig det bare er placebo-effekt. Hører forøvrig også forskjell mellom forskjellige rippede cd'er også.

Sitat Opprinnelig postet av Torolan Vis post
    Jo dette burde fungere helt utmerket det.

Jeg kan ikke skjønne at du skal høre "ganske stor forskjell" på rippede cd'er og Spotify - det er egentlig ganske vanskelig.
    Du har Premium , og har huket av for beste kvalitet?
    Og du sammenligner de samme utgivelsene av de rippede albumene , med de du finner på Spotify?
    Nei, egentlig ikke, så kan være innspillingen som er dårlig kanskje?

Ser slettes ikke feil ut dette, viktig å trekke de ut fra frontvegg - ser ut som du har fått det greit til, dette vil være avvgjørende for å få til dybde i lyden.
    Litt harde flater på begge sider (TV og Vindu) som nok vil gi refleksjoner av lyden i SS. Du vil ikke ha HT erne på tv veggen da...?
    Hva mener du med vil gi refleksjoner av lyden i SS?

Sitat Opprinnelig postet av coopers Vis post
    Har du ikke mulighet for å låne en annen forsterker, eller andre høyttalere for å teste om lyden blir "lik"?

Inge
    Jo, jeg kan få låne en av en kompis av meg, men får ikke låne noen annen fra HIFI-klubben.

Samme tanke - må jo være greit å kunne bruke de på en og annen film eller konsert på TV ?
    Sitat Opprinnelig postet av Zleepyme Vis post
    Ville så absolutt integrert dem med tven på den veggen slik at sofaen er på andre veggen. Dette er bare min mening såklart. Går du for c390, så kan du jo kjøpe HDMI kort å bruke den til å se tv/film igjennom

Ser også ut til at du har lyttepososjon midt i rommet, og vil miste en del av refleksjonsbassen i fra bakvegg. Dette er selvsagt en smaksak.
    Det som er er at TV'n og sofaen skal flyttes til et annet sted i stua, så skal spisestuen stå på tvers av der sofaen står i dag. Jeg får nok ikke lov til å ha høytalerene så mange andre steder i stua av kona. Så enda lengre bak enn den nærmeste sofaen (et par meter) på bildet vil det komme et par lenestoler og da vil jeg sitte med bakvegg.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2012
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg syntes at høytalerne har åpnet seg en del i forhold til å høres litt lukkede ut på vokal, piano og elgitar, men jeg må si jeg fortsatt ikke er helt fornøyd. Det er akkurat som om det er et lite slør over mellomtonen.

Intermediate Johnnygrandis sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    651
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor mange timer har alt spilt, jeg har hatt HT som låter ganske annerledes etter 100 timer innspilling.

Refleksjoner i (SS) er sweetspot, altså der du sitter når du syntes lyden låter best. Jeg ville latt anlegget fått 100 timer på baken og gjøre en ny evaluering da. Om det ikke låter som forventet ville jeg flyttet anlegget på TV veggen. Om du enda ikke er fornøyd ville jeg dempet 1-refleksjon med akustikkplater og eventuelt tak.

Her på bildet under ser du eks. på dempet 1-refleksjon, litt dårlig bilde men hadde ikke tilgang på mine andre. Dette er demping på frontveggen, det lureste er nok å tenke på høyre og venstre sidevegger først. Refleksjoner bidrar til ett uryddig lydbilde der vokaler og annet blir grøtete og unyansert.
    Akustikkplater kan kjøpes for 150 kroner og med litt egeninnsats kan de se helt greie ut, kjøper du fra butikk kan du få mye bedre finish og utvalg, Virkningen er stort sett det samme det samme.

-vegg-ringer-jpg
    Vedlagte miniatyrbilder Vedlagte miniatyrbilder -vegg-ringer-jpg  
    Sist endret av Johnnygrandis; 07-11-2014 kl 23:09

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes det er merkelig av Hifiklubben at de ikke kan låne deg en annen forsterker eller høyttalere når du har kjøpt hos de. Har nettopp lånt DAC'er i 12-15' kroners klassen uten problem en ukes tid for evaluering fra flere leverandører. Den ene leverandøren lønte meg både en DAC til 15' og toppmodellen til 20' uten problem samtidig slik at jeg fikk prøvd begge mot hverandre. Har og lånt på Hifiklubben tidligere men de sa at det var et problem at folk låne anlegg for en helg å leverte tilbake på mandag. Dette må de da lett kunne styre seg unna slik at det ikke rammer hederlige folk uten at du skal behøve å bestille på nett ?
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2012
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har og lånt på Hifiklubben tidligere men de sa at det var et problem at folk låne anlegg for en helg å leverte tilbake på mandag. Dette må de da lett kunne styre seg unna slik at det ikke rammer hederlige folk uten at du skal behøve å bestille på nett ?
    Det er akkurat dette argumentet jeg også får servert.
    Uansett, nå har jeg spilt en del med forskjelllige lydkvalitet, både Spotify, høyoppløste filer (kjøpt på HDTracks.com), rippede CD'er i flac format og wimp hifi. Har forsøkt både via squeezebox touch og via USB, men forsatt syntes jeg at lydbildet er mørkt. Jeg har pratet en del om mellomtonen, men jeg tror faktisk det er diskanten jeg savner. Når jeg skrur diskanten opp til +10 DB på forsterkeren så er jeg der jeg ønsker å være lydmessig med en klar og høy klang på de lyseste tonene, men jeg har forstått det slik at dette ikke er så veldig lurt å gjøre.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,245
    Takk & like
    Blogginnlegg
    2
    Nevnt
    5 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kjetil-A Vis post
    Det er akkurat dette argumentet jeg også får servert.
    Uansett, nå har jeg spilt en del med forskjelllige lydkvalitet, både Spotify, høyoppløste filer (kjøpt på HDTracks.com), rippede CD'er i flac format og wimp hifi. Har forsøkt både via squeezebox touch og via USB, men forsatt syntes jeg at lydbildet er mørkt. Jeg har pratet en del om mellomtonen, men jeg tror faktisk det er diskanten jeg savner. Når jeg skrur diskanten opp til +10 DB på forsterkeren så er jeg der jeg ønsker å være lydmessig med en klar og høy klang på de lyseste tonene, men jeg har forstått det slik at dette ikke er så veldig lurt å gjøre.
    Høres nesten ut som du burde høre på Dali Mentor 6. Den har en annen lydsignatur, og Dalis spesielle bånd diskant/dome på toppen...
    Dali Mentor 8, Dali Mentor Vocal, Energy Exls12, Dali Fazon Mikro, Dali Ikon5Mk2, Denon AVR-3313, 2XNadC275, Denon DBT-1713UD, X-Box360, Sonos Connect, Samsung UE55F8005, UNNU tv møbel

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2012
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når jeg kjøpte høytalersettet så kjøpte jeg med Van Den Hul CS 122 kabler. Jeg har jeg nå fått lånt meg et par Van Den Hul Magnum Hybrid kabler av en kompis, og dette er som natt og dag! Diskanten ble betraktelig høyere og vokalen mye klarere. MEN, nå som dette er på plass så syntes jeg plutselig musikken ble litt "grøtete" (vet ikke helt hvordan jeg skal si det) og litt "platt". Hva kan dette komme av?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,245
    Takk & like
    Blogginnlegg
    2
    Nevnt
    5 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vanskelig å si helt sikkert, men de trekker mer strøm, og med mindre du biwirer(kjører dobbelt sett med høyttalerkabler) og separerer signalveien mellom diskant/mellomtone og bass, så kan det hende forsterkeren ikke "klarer" helt å få kontroll.
    Nå er det mange som har C390 og CM9 som er veldig fornøyd med lyden, så det kan også hende at du rett og slett må se etter en annen høyttaler. Som jeg nevnte lengre opp, så er Dali Mentor 6 i samme prisklasse. Den har fordeler med mer lettdrevne elementer, og har en varmere mer "freshere" lydsignatur en B&W.

Side 4 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4

Lignende tråder

1. JBL LS pakke, kjøpe eller ikke kjøpe?!?
    By Kristiankiss in forum Høyttalere
    Svar: 9
    Siste melding: 12-18-2010, 13:12
  2. Skal kjøpe 5.0-pakke, tips?
    By Kakebil in forum Høyttalere
    Svar: 6
    Siste melding: 05-25-2010, 17:32
  3. Skal kjøpe DLP-projektor, trenger meninger.
    By Syn-Sam in forum Produkt -og prisjakt Video
    Svar: 4
    Siste melding: 05-16-2008, 05:56
  4. Svar: 0
    Siste melding: 07-20-2007, 13:35
  5. skal snart kjøpe nytt utstyr, trenger noen meninger.
    By marius_arnesen in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 0
    Siste melding: 09-09-2006, 20:22

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •