Skal kjøpe HI-FI, meninger om pakke? - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 71
    Intermediate Johnnygrandis sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    651
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Kjetil-A Vis post
    Nå har jeg tatt med meg hjem C9 høytalerne og NAD 390 forsterkeren. Avtalen er at om jeg ikke blir fornøyd så finner vi en løsning.
    Har satt opp anlegget i stua og jeg syntes det gir bra med trøkk og tonene/instrumentene er veldig klare, men jeg syntes ikke lyden (hvordan skal jeg forklare det) "kommer ut" av høytalerne. La oss si jeg spiller en av Michael Jackson sine plater, så høres det ut som han er langt bak i høytaleren og ikke foran meg. Er det høytalerne, plasseringen av høytalerne, forsterkeren, eller bare meg?
    At lyden ikke slipper ht`erne eller låter innestengt er ofte ett resultat av rommet de står i, jeg vil også anbefale deg å spille utstyret inn før du gjør deg opp en mening om det. Høytalere kan forandre seg ganske mye etter endt innspilling - 100 timer så er mye gjort.
    Prøv å gjør om litt på posisjoner til høytalerene eller lytteposisjon, du kan begynne med å sette dette opp i en likesidet trekant og justere deg utifra denne. Høytalere liker ofte litt luft mellom seg og husveggene.

Om du legger ut ett bilde av rom og ht`ere er det lettere å komme med tips..

Active
    Medlem siden
    Jan 2013
    Poster
    421
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er forholdsvis godt kjent med Dali da jeg har eid mange utg selv også Helicon, problemet med den er den hersens bånddiskantet som lager trøbbel hvis du ikke forer den med nok farget elektronikk, også jeg synes att mellomtonen er en anelse sløret iforhold til feks euphonia ms4 eller de beste fra B&W og en del andre hi-end merker.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    277
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis høyttalerne er helt nye og ikke innspilt, så vil de garantert bli bedre etter et par hundre timer.

Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    651
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av buggs Vis post
    er forholdsvis godt kjent med Dali da jeg har eid mange utg selv også Helicon, problemet med den er den hersens bånddiskantet som lager trøbbel hvis du ikke forer den med nok farget elektronikk, også jeg synes att mellomtonen er en anelse sløret iforhold til feks euphonia ms4 eller de beste fra B&W og en del andre hi-end merker.
    I de oppsettetene jeg har hørt B&W manglet de pinpointing og der er Dali mye bedre, B&W har aldri imponert meg men det er sikkert bare jeg som ikke liker lydsignaturen men å si at mellomtonen er en anelse sløret på Helicon da må det være andre ting som ødelegger lyden for deg.
    Sist endret av Johnnygrandis; 07-05-2014 kl 20:14 Begrunnelse: La til ett utfyllende ord

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,245
    Takk & like
    Blogginnlegg
    2
    Nevnt
    5 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du bør iallefall ha settet hjemme i minimum 30 dager slik at du kan bedømme høyttalerne når de sånn smått begynner å bli innspilt. Spotify funker såvidt som lydkilde. Vil anbefale deg å investere i en Sonos Connect istedetfor squeezebox, og få deg et Wimp Hi-fi abb. Hører stor forkjell på mitt anlegg.
    Dali Mentor 8, Dali Mentor Vocal, Energy Exls12, Dali Fazon Mikro, Dali Ikon5Mk2, Denon AVR-3313, 2XNadC275, Denon DBT-1713UD, X-Box360, Sonos Connect, Samsung UE55F8005, UNNU tv møbel
    Link: http://avforum.no/myhometheater/Zleepyme

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zleepyme Vis post
    Du bør iallefall ha settet hjemme i minimum 30 dager slik at du kan bedømme høyttalerne når de sånn smått begynner å bli innspilt. Spotify funker såvidt som lydkilde. Vil anbefale deg å investere i en Sonos Connect istedetfor squeezebox, og få deg et Wimp Hi-fi abb. Hører stor forkjell på mitt anlegg.
    Squeezebox fungere utmerket den, minst like bra som Sonos, men du bør sette en god DAC på avspillere som Touch/Duet da den analoge utgangen kan bli bedre.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    651
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om du har "returrett" innenfor en viss tid så la anlegget spille dag og natt i 100 timer og gi det en ny vurdering, låter det ikke slik som forventet leverer tilbake.

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høyttalere slipper vel mest de første 24 timer så han burde høre forbedringer ganske kjapt. Dealen med klubben om at "dette finner vi en løsning på" høres vel mer ut som en bytte enn retur ordning. Stor forskjell på bytte og retur rett....
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2012
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Johnnygrandis Vis post
    At lyden ikke slipper ht`erne eller låter innestengt er ofte ett resultat av rommet de står i, jeg vil også anbefale deg å spille utstyret inn før du gjør deg opp en mening om det. Høytalere kan forandre seg ganske mye etter endt innspilling - 100 timer så er mye gjort.
    Jeg vet ikke om dette er noen god måte å gjøre det på, men jeg satte øret nesten inntil mellomtonen (på relativt lav lyd naturligvis - hehe) og syntes den høresb "et stykke borte" ut. Er det sa større sjanse for at det er innspilling som må til enn å flytte de rundt i rommet?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2012
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I de oppsettetene jeg har hørt B&W manglet de pinpointing og der er Dali mye bedre, B&W har aldri imponert meg men det er sikkert bare jeg som ikke liker lydsignaturen men å si at mellomtonen er en anelse sløret på Helicon da må det være andre ting som ødelegger lyden for deg.
    Hva mener du med "pinpointing"?

Sitat Opprinnelig postet av Zleepyme Vis post
    Jeg er ikke så uenig med deg ang. sporify, men pr. nå bruker jeg mest rippede cd-plater som lydkilde via squeezeboxen.

Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n Vis post
    Squeezebox fungere utmerket den, minst like bra som Sonos, men du bør sette en god DAC på avspillere som Touch/Duet da den analoge utgangen kan bli bedre.
    Er ikke NAD C390 en eneste stor DAC da?

Om du har "returrett" innenfor en viss tid så la anlegget spille dag og natt i 100 timer og gi det en ny vurdering, låter det ikke slik som forventet leverer tilbake.
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n Vis post
    Høyttalere slipper vel mest de første 24 timer så han burde høre forbedringer ganske kjapt. Dealen med klubben om at "dette finner vi en løsning på" høres vel mer ut som en bytte enn retur ordning. Stor forskjell på bytte og retur rett....
    Både og tenker jeg. Prøver jeg alle mulighetene til HIFI-klubben, og er jeg fortsatt ikke fornøyd så regner jeg med han tar tilbake eventuelt forsterkeren slik et jeg kan forsøke forsterkermerker HK ikke selger.
    Men tipper jeg aldri trenger å komme så langt. Det er sikkert som flere av dere sier at det har noe med innspilling å gjøre, og eventuell plassering.

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det finnes nok bedre DAC'er enn den innebygde i Pioneer'n men hvis du tar signalet med coax eller optisk kabel, mao digitalt, fra Squeezeboxen skal det bli greit nok, tror ikke det er der problemet ligger.

Har du hatt annet utstyr stående der du satte det nye, eller er det en ny plass. Den ene veggen hos meg er og helt død - ikke noe moro å ha anlegget der selv om det passet. Kan være at det er slik hos deg og...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2012
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg trodde hele poenget med en heldigital forserker (NAD C390 og ikke pioneer) var at alt skulle gå digitalt? Signalet fra squeezeboxen kjøres gjennom coax. Jeg merker nå ganske stor forskjell på lyden fra rippede cder og spotify, mens de rippede cdene har en mye klarere lyd og ikke fremstår som like lukket lengre, høres spotify enda veldig lukket ut.
    Sist endret av Kjetil-A; 07-07-2014 kl 12:05

Active
    Medlem siden
    Jan 2013
    Poster
    421
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    via spotify vil lyden ikke bli kjempebra uansett, da det streames i kun max 320 kbps. og kvaliteten varierer fra innspilling til en annen.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2012
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er forøvrig 14 dagers åpent kjøp hos HIFI klubben fant jeg ut av i dag

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg trodde hele poenget med en heldigital forserker (NAD C390 og ikke pioneer) var at alt skulle gå digitalt? Signalet fra squeezeboxen kjøres gjennom coax.
    Jo dette burde fungere helt utmerket det.

Jeg merker nå ganske stor forskjell på lyden fra rippede cder og spotify, mens de rippede cdene har en mye klarere lyd og ikke fremstår som like lukket lengre, høres spotify enda veldig lukket ut.
    Jeg kan ikke skjønne at du skal høre "ganske stor forskjell" på rippede cd'er og Spotify - det er egentlig ganske vanskelig.
    Du har Premium , og har huket av for beste kvalitet?
    Og du sammenligner de samme utgivelsene av de rippede albumene , med de du finner på Spotify?
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg trodde hele poenget med en heldigital forserker (NAD C390 og ikke pioneer) var at alt skulle gå digitalt? Signalet fra squeezeboxen kjøres gjennom coax. Jeg merker nå ganske stor forskjell på lyden fra rippede cder og spotify, mens de rippede cdene har en mye klarere lyd og ikke fremstår som like lukket lengre, høres spotify enda veldig lukket ut.
    Digitalt er bra, det gir ikke tap i overføringene slik du kan få med analogt signal - i alle fall i teorien. Dog, på et tidspunkt må signalet gjøres analogt og det her DAC (DigitalAnalogConverter) kommer inn. Den har du og i NAD C390 selv om det er en digital forsterker - høyttalere er fortsatt analoge. Digital forsterker kan være veldig bra og går normalt kjøligere enn analoge. Min Rotel effekt er digital basert på ICE blokker fra B&O blir knapt lunken selv om jeg drar på og kan ikke klage på lyden - men signalet den forsterker er analogt.

Ellers høres det rart ut at det skal høres bra ut med en kilde og ikke så bra med en annen - da må det være noe feil med kilden hvis den andre er likt.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,245
    Takk & like
    Blogginnlegg
    2
    Nevnt
    5 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er forøvrig 14 dagers åpent kjøp hos HIFI klubben fant jeg ut av i dag
    60 dager for kundemedlemmer og 30 dager for andre faktisk
    Dali Mentor 8, Dali Mentor Vocal, Energy Exls12, Dali Fazon Mikro, Dali Ikon5Mk2, Denon AVR-3313, 2XNadC275, Denon DBT-1713UD, X-Box360, Sonos Connect, Samsung UE55F8005, UNNU tv møbel
    Link: http://avforum.no/myhometheater/Zleepyme

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2012
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøv å gjør om litt på posisjoner til høytalerene eller lytteposisjon, du kan begynne med å sette dette opp i en likesidet trekant og justere deg utifra denne. Høytalere liker ofte litt luft mellom seg og husveggene.

Om du legger ut ett bilde av rom og ht`ere er det lettere å komme med tips..
    Her er høytalerne og litt av rommet jeg har satt dem opp i:

Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    651
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vet ikke om dette er noen god måte å gjøre det på, men jeg satte øret nesten inntil mellomtonen (på relativt lav lyd naturligvis - hehe) og syntes den høresb "et stykke borte" ut. Er det sa større sjanse for at det er innspilling som må til enn å flytte de rundt i rommet?
    Det kan gjerne være en kombinasjon av begge. Var det slik at du hørte denne dette oppsettet i butikken, hvordan hørtes det ut da ?

Du har dobbelsjekket fase, altså + og - er koplet riktig.
    Sist endret av Johnnygrandis; 07-08-2014 kl 09:35

Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    651
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er høytalerne og litt av rommet jeg har satt dem opp i:

Ser slettes ikke feil ut dette, viktig å trekke de ut fra frontvegg - ser ut som du har fått det greit til, dette vil være avvgjørende for å få til dybde i lyden.
    Litt harde flater på begge sider (TV og Vindu) som nok vil gi refleksjoner av lyden i SS. Du vil ikke ha HT erne på tv veggen da...?

Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Lignende tråder

1. JBL LS pakke, kjøpe eller ikke kjøpe?!?
    By Kristiankiss in forum Høyttalere
    Svar: 9
    Siste melding: 12-18-2010, 13:12
  2. Skal kjøpe 5.0-pakke, tips?
    By Kakebil in forum Høyttalere
    Svar: 6
    Siste melding: 05-25-2010, 17:32
  3. Skal kjøpe DLP-projektor, trenger meninger.
    By Syn-Sam in forum Produkt -og prisjakt Video
    Svar: 4
    Siste melding: 05-16-2008, 05:56
  4. Svar: 0
    Siste melding: 07-20-2007, 13:35
  5. skal snart kjøpe nytt utstyr, trenger noen meninger.
    By marius_arnesen in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 0
    Siste melding: 09-09-2006, 20:22

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •