Skal kjøpe HI-FI, meninger om pakke? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 71
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2012
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hvordan er C375 mot C390? Han på HIFI klubben anbefalte meg naturligvis C390. Argumentet var at den var heldigital og ga et bedre lydbilde.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,245
    Takk & like
    Blogginnlegg
    2
    Nevnt
    5 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kjetil-A Vis post
    Hvordan er C375 mot C390? Han på HIFI klubben anbefalte meg naturligvis C390. Argumentet var at den var heldigital og ga et bedre lydbilde.
    Begge spiller bra på CM9, og det kan være litt smak og behag. C390 er jo som sagt heldigital og en meget bra forsterker, men i mine ører, så syntes jeg den låt kjørligere en C375. Og nettopp varmheten til nad liker jeg godt. C375 har jo samme effekten, men er bygd som en tradisjoinel stereoforsterker med ringkjernetrafo, og både veier mer, og avikler mer varme en C390. Men hvis man skal ta hensyn til et budsjett og ønsker CM9, som koster 20k ny, så er ikke C375 et dumt valg. Når det gjelder heldigital, så er det jo selvfølgelig en del fordeler med 390. som f.eks om man vil integrere denne til tv, da du kan bygge inn HDMI kort i den.
    Dali Mentor 8, Dali Mentor Vocal, Energy Exls12, Dali Fazon Mikro, Dali Ikon5Mk2, Denon AVR-3313, 2XNadC275, Denon DBT-1713UD, X-Box360, Sonos Connect, Samsung UE55F8005, UNNU tv møbel
    Link: http://avforum.no/myhometheater/Zleepyme

Active
    Medlem siden
    Jan 2013
    Poster
    421
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg har ikke hørt Nad c390, men Nad c375 ligger ett stykke bak Hegel h80 lydmessig.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2012
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om valget er mellom en meget lite brukt c390 til 12.000 og ny 375 + dac, eventuelt Hegel 80 til 10.000. Hvordan stiller det seg da?
    Da er jo ikke budsjettet et tema lengre sånn sett.

Og vil Hegel 80 være sterk nok til å drive CM9?
    Det er 2x75w i den mener jeg å ha sett på soundgarden sine hjemmesider.

Active
    Medlem siden
    Jan 2013
    Poster
    421
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hegel H80 er litt snau hvis du skal trå til skikkelig, men vil gjøre en bra jobb ved mer moderate volum. Denne vil gjøre jobben hele veien http://www.finn.no/finn/torget/annon...rchQuery=hegel
    Du får også sikkert lånt en H80 og den prøvd på Hi-Fi klubben.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,245
    Takk & like
    Blogginnlegg
    2
    Nevnt
    5 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du får dra til Hifi klubben å høre på c375. Evt som buggs sier, test begge forsterkerene opp mot hverandre om du får lånt en Hegel. B&W Er glade i effekt for å spille bra. Vet at mange biamper disse høyttalerne og kjører dobbel effekt av en c375.Evt preamp C165+2stk effekt C275.
    Når det gjelder rene effektforsterkere: Du har også Cambridge sin 851W som er Større en Nad, og kanskje låter like bra som Hegel. 2X 200W og ligger på 17000...
    Dali Mentor 8, Dali Mentor Vocal, Energy Exls12, Dali Fazon Mikro, Dali Ikon5Mk2, Denon AVR-3313, 2XNadC275, Denon DBT-1713UD, X-Box360, Sonos Connect, Samsung UE55F8005, UNNU tv møbel

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2012
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg tatt med meg hjem C9 høytalerne og NAD 390 forsterkeren. Avtalen er at om jeg ikke blir fornøyd så finner vi en løsning.
    Har satt opp anlegget i stua og jeg syntes det gir bra med trøkk og tonene/instrumentene er veldig klare, men jeg syntes ikke lyden (hvordan skal jeg forklare det) "kommer ut" av høytalerne. La oss si jeg spiller en av Michael Jackson sine plater, så høres det ut som han er langt bak i høytaleren og ikke foran meg. Er det høytalerne, plasseringen av høytalerne, forsterkeren, eller bare meg?

Active
    Medlem siden
    Jan 2013
    Poster
    421
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kan fort være forsterkeren eller avspillingskilde cd/dac hvis du streamer.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2012
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, jeg streamer spotify via squeezebox touch og spiller av rippede cd-plater via den samme enheten. Lyden er lik for både spotify og mine egne rippede filer (.flac filer, så er rippet lossless).

Men kan det også bare være at høytalerne må spilles inn?

Active
    Medlem siden
    Jan 2013
    Poster
    421
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    bruker squeezebox selv og dacn i den er ikke bra. men om den alene har skylda blir vanskelig å gjette, men vil tippe att enten squeezebox eller forsterker. men du må nesten bare bruke feil søk metoden, prøve med bedre dac og annen forsterker.
    spilles inn kan av og til bedre bass og diskant noe.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2012
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, men er vel egen DAC i forsterkeren siden den er heldigital. Lyden blir vel uansett aldri bedre enn det dårligste leddet den heller som mye annet vil jeg tro?

Active
    Medlem siden
    Jan 2013
    Poster
    421
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    problemet med veldig bra høyttalere er att de avslører veldig godt andre dårligere ledd, så jeg ville nok startet med annen forsterker. Så får du ikke en forbedring med Hegel eller Primare blir jeg overasket. Men siden du har handlet på hi-fi klubben bør du teste Cambridge først.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2012
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det som er så rart er at det låt ikke slik i butikken fra akkurat samme forsterker, men skal teste direkte fra pc først og se om det hjelper å gå utenom squeezeboxen. Om ikke så ringer jeg HI-FI klubben i morgen.

Active
    Medlem siden
    Jan 2013
    Poster
    421
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    du kan jo prøve deg frem med å flytte på høyttalerene andre steder hvis du ikke har gjort det allerede om du har mulighet til det.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2012
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skal gi den noen dager til med spilling. I et review jeg leste så hadde anmelder akkurat de samme "issuesene" som meg:

But out of the box the C 390DD sounded dark and closed-in through the upper treble, and bright and grainy in the upper midrange and lower treble. This character diminished over the first few days, and after four days, disappeared. The transformation was more dramatic than I have experienced with any other component. If you audition the C 390DD, but sure that it is fully broken-in and warmed up. In fact, I thought that the C 390DD continued to improve over about a ten-day period.
    Kilde: http://www.theabsolutesound.com/arti...ifier-tas-224/

Jeg har spilt på mine et par dager bare, så skal gi forsterkeren over helgen og er det ingen endring så tror jeg jeg ringer HIFI-klubben.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,245
    Takk & like
    Blogginnlegg
    2
    Nevnt
    5 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fikk intrykket av at den låt kjørligere en C375. Vil anbefale å teste denne, selv om den er noe rimeligere. Samtidig, så er Cambridge 851 noe varmere i lyden, så test denne også.
    Hvis høyttalerne dine er helt nye, så tar det iallefall 14 dager før du kan sitte å lytte på dem normalt, og sammenligne med noen som har stått på demo i butikk. Ingen av elementene vil være innspilt. Det som tar lengst tid er mellomtonen, så det trenger ikke være forsterkeren heller om det låter litt innestengt i begynnelsen...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    277
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan er akustikken i rommet? Hvordan er høyttalere plassert? Dette har faktisk mye å si.

Dersom du har mulighet til å prøve Hegel sammen med B&W anbefaler jeg det.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2012
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg la øret inntil diskant, mellomone og bass, og mellomtonen er markant lavere enn de to andre, men jeg prøver til over helgen med NADen. Jeg syntes mellomtonen har åpnet seg litt mer nå enn de var når jeg fyrte de opp for første gang på tirsdag kveld.

Nå har jeg jo i utgangspunktet kjøpt pakken hos HIFI Klubben, men avtalen er at om jeg ikke er fornøyd så finner vi en løsning. Det er sikkert enklere å forsøke forsterkerne HK har før jeg eventuell forsøker Hegel sin som Soundgarden selger vil jeg tro?. Så er det vel også slik at om jeg skal ha en Hegel så må jeg opp 10 lapper om jeg ikke kjøper brukt?

Akustikken i rommet er jeg ikke sikker på. Hvordan måler/finner jeg ut av den? Regner med det er litt prøv og feil med plassering av høytalerne?

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Akustikken i rommet har MYE å si. I stua mi har jeg testet flere vegger og det er stor forskjell på gromveggen som låter bra i forhold til den som ser best ut. Nå har jeg høyttaleren på motsatt side av en spisegruppe, ser ikke særlig lurt ut, men låter definitivt bedre enn den andre veggen....
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Intermediate Johnnygrandis sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    655
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av buggs Vis post
    ville ikke uten videre gått for Helicon 400, da den er mye vanskeligere å få til å spille bra, både iforhold til plassering og ikke minst forsterker matching, kan fort bli rimelig dyrt.
    Har Helicon 400MKII selv og det er den letteste høytaleren og plassere og få til å spille bra i ett rom, jeg har hatt dusinvis av høytalere fra små Dynaudio stativhøytalere til Marten Bird. Det eneste jeg er enig med deg i er at den må matches forsiktig med forsterkere da høytalerene kan fort bli litt pågående i toppen. Med varmtklingende forsterkeri for du en høytaler det vil bli veldig vanskelig å matche i kvalitet til prisen da det er en helt suveren allround høytaler som spiller enormt stort (les diskantløsning) og med en heftig dynamikk som kan ta pusten fra deg i enkelte øyeblikk. Mine har rimelig flat respons til langt ned på 20 tallet med hjelp av min DSpeaker. Vil også si til kommentaren lenger opp at om Dali ikke virker like "klar" som BW; da er det noe galt med oppsettet du har hørt de i, Dali i det litt dyrere segmentet som her er kjent for å være krystallklar og det det er nok derfor de må matches noe forsiktig med forsterkeri.

Å kjøpe HT brukt som er noen år gammel er mye mindre farlig enn å kjøpe bruktbil, er ht av kjent godt merke ser jeg ingen som helst problemer med dette såfremt det er fornuftige personer som har eid disse.

Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Lignende tråder

1. JBL LS pakke, kjøpe eller ikke kjøpe?!?
    By Kristiankiss in forum Høyttalere
    Svar: 9
    Siste melding: 12-18-2010, 13:12
  2. Skal kjøpe 5.0-pakke, tips?
    By Kakebil in forum Høyttalere
    Svar: 6
    Siste melding: 05-25-2010, 17:32
  3. Skal kjøpe DLP-projektor, trenger meninger.
    By Syn-Sam in forum Produkt -og prisjakt Video
    Svar: 4
    Siste melding: 05-16-2008, 05:56
  4. Svar: 0
    Siste melding: 07-20-2007, 13:35
  5. skal snart kjøpe nytt utstyr, trenger noen meninger.
    By marius_arnesen in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 0
    Siste melding: 09-09-2006, 20:22

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •