Dali Zensor 7 eller Dynavoice M65

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Dali Zensor 7 eller Dynavoice M65

Var nettopp på Hifi klubben og hørte på Zensor 7. Syntes lyden var god, men kunne ha hatt litt mer trøkk. Grunnen til begrenset trøkk er nok at jeg vil kjøre de på en reciver, da jeg øsnker å kunne bruke reciveren til å switche hdmi, og at jeg kan streame via Bluetooth eller airplay direkte til reciveren. Hvordan vil Dynavoice M65 bli iforhold til Zensor 7?
    Hørte Zensor 7 på denon x2000 og x3000, vil dere anbefale noe annet til Dynavoice M65?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan blir Onkyo TX-NR727 på M65? Passer det sammen?
    Onkyoen har alle de funksjoner jeg ønsker meg så hvis de passer til M65 ene så tror jeg nesten jeg har bestemt meg. Så sant ikke Lyden I M65 er dårligere enn dali Zensor 7 da. Men det trenger jeg også hjelp til.

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I min erfaring så kommer gjerne trykket du kanskje er ute etter med korrekt kalibrering, dette pleier de jo som regel ikke og få til på demper hos hk pga lokale og tid.

F eks store butikk lokaler er spessielt dårlige for bass gjengivelse i motsetning til vanlige stuer eller lytte rom.

Jeg kjenner dessverre ikke noe til dynavoice som høyttalere så kan ikke gi noen anbefalning mellom de to.
    Lykke til :-)
    Sony vpl hw-50 - 92" Dreamscreen v3 tab | Samsung 51 6505 plasma tv
    Denon AVR-4520 CI
    Oppo 103D | PC i5-GeForce 960 |
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16
    Sonos, ps3, pc, harmony ultimate etc.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,245
    Takk & like
    Blogginnlegg
    2
    Nevnt
    5 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hør me hi fi klubben om du kan få låne de med deg hjem å høre de i din stue. Mange skryter dog av Dynavoice. Har ikke hørt M65, men hadde selv et "hytteanlegg" med F6 magic. en rimeligere variant. Syntes lyden var helt ok, men kanskje litt ullen og innestengt i forhold til en aldre dali variant jeg testet. Nå kan det hende forskjellen er mindre på M65 og Zensor 7, men her bør man bare få høre selv, om du tar deg bryderiet det er å teste begge. Du har jo returett uansett hvor du handler
    Dali Mentor 8, Dali Mentor Vocal, Energy Exls12, Dali Fazon Mikro, Dali Ikon5Mk2, Denon AVR-3313, 2XNadC275, Denon DBT-1713UD, X-Box360, Sonos Connect, Samsung UE55F8005, UNNU tv møbel
    Link: http://avforum.no/myhometheater/Zleepyme

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hi fi klubben har ikke M65 så hvis jeg skal kjøpe disse så blir det uten å høre de, Er igrunnen derfor jeg har laget denne tråden. Hadde håpet at noen har hørt begge, eventuelt har peiling på bade dynavoice og Dali og kan fortelle hvordan de er samenlignet med hveandre. Hvis jeg går for Dynavoicene så får jeg jo en bedre reciver? regner med TX-NR727 er endel bedre enn x2000 fra denon?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,245
    Takk & like
    Blogginnlegg
    2
    Nevnt
    5 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fullt klar over det, men surround.no har jo returrett på disse høyttalerne om du ikke skulle være fornøyd. Tror det blir feil å sammenligne disse reciverne da de er i forskjellige prisklasser, men uansett, Onkyoen er en meget bra surroundreciver. Om du skulle gå for Hi-fi klubb løsningen så blir det jo den nye X2100 isåfall du kan sammenligne med. http://www.hifiklubben.no/Products/d...eceiver-70290/
    Men denne er ikke på lager enda. Så da er kanskje valget enkelt?
    Dali Mentor 8, Dali Mentor Vocal, Energy Exls12, Dali Fazon Mikro, Dali Ikon5Mk2, Denon AVR-3313, 2XNadC275, Denon DBT-1713UD, X-Box360, Sonos Connect, Samsung UE55F8005, UNNU tv møbel
    Link: http://avforum.no/myhometheater/Zleepyme

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hatt både Zensor og M65 i hus, og når det gjelder lydkvalitet vinner Zensor med mange hestelengder. Når det gjelder rent trykk fra bassen vil de nok stille ganske likt, men er det bare trykk du ser etter er kansje Cerwin Vega et bedre valg
    Sist endret av devilej; 06-21-2014 kl 23:57
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej Vis post
    Jeg har hatt både Sensor og M65 i hus, og når det gjelder lydkvalitet vinner Sensor med mange hestelengder. Når det gjelder rent trykk fra bassen vil de nok stille ganske likt, men er det bare trykk du ser etter er kansje Cerwin Vega et bedre valg
    Spennende med input fra noen som faktisk har testet begge. Tommel.
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Lignende tråder

1. Klipsch RF-52 eller Dali Zensor 7
    By lenning in forum Høyttalere
    Svar: 12
    Siste melding: 05-29-2013, 14:07
  2. Dali zensor 5 eller 7??
    By Indeed in forum Høyttalere
    Svar: 3
    Siste melding: 09-20-2012, 19:27