Banne i kirka

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5

Tråd: Banne i kirka

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Banne i kirka

Heisann og takk for muligheten for å poste i et flott forum med mange som har god greie på lyd og bilde..!

Jeg har skaffet meg en Denon Avr-4520 Surroundreceiver, men høyttalere må vente i et par måneder.
    Per i dag så har jeg Logitech Z5500 koblet opp og den går via Aux.
    Slik at film på prosjektor går via HDMI kabel fra prosjektor til PC/Bluray-spiller også går aux-kabelen fra Z5500 inn i PC for å hente lyd.
    Dette er ingen optimal løsning..

Har nå lyst til å sette recieveren i midlertidig bruk. Dette vil gjøre kabling vesentlig lettere (Alt av HDMI kobles inn og jeg kan velge utgang på fjernkontrollen) og jeg slipper å bytte kabler hele tiden.

Så er spørsmålet:
    Hvordan koble dette PC-anlegget til receiveren? Jeg har en aux-rca kabel som jeg tror vil fungere, men er redd for å ødelegge noe og da særlig receiveren..

Innspill? Veldig grønn på dette og det er en jungel av tilkoblingsmuligheter på den receiveren, skjønner fint lite.
    Sist endret av Jokkumsen; 06-16-2014 kl 20:09

Intermediate americanFord sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal ikke være noe problem. Skader neppe å prøve, men bare pass på at volumet på Logitech-anlegget står lavt med volumhjulet på receiver på minimum, og etterhvert på max, og vær forsiktig med volumhjulet på receiver'n. Knotete forklart, men konklusjon: vær forsiktig så går det fint. AUX i såpass moderne komponenter er som relgel såpass "isolerte" og "dempet" at du neppe ødelegger noe. Bare start forsiktig som nevnt.
    Behringer B215 (fronts) + B212XL (surround) - Sony STR 1040 - Pro Ject Rpm 5.1/ Phonobox S - 2xJamo SUB650 - Apple TV3 - Samsung 60" Plasma

MIN BLOGG: http://www.inboundswag.no

ALT I FRA BUSINESS TIL KULTUR + LITT LYD OG MUSIKKRELATERT!

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, man kunne jo kanskje brukt de analoge inputene på z5500 (da blir det 3x aux->rca) fra de respektive pre utgangene på receivern, også koble alle kilder til receivern med HDMI.
    Som sagt starte pent og forsiktig og stille volumet på z5500 til et nivå du kan ha som max ved et gitt volum ut fra receiver, f.eks mv -20 (på db skalaen) som et potensielt maks punkt så vil du kun trenge og bruke receivern sin fjernkontroll.

Men når det er sagt så kan jeg bare anbefale på det varmeste og finne noen vanlige høyttalere, selv bare et enkelt par i stereo vil være bedre enn logitech annlegget ;-)
    Sony vpl hw-50 - 92" Dreamscreen v3 tab | Samsung 51 6505 plasma tv
    Denon AVR-4520 CI
    Oppo 103D | PC i5-GeForce 960 |
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16
    Sonos, ps3, pc, harmony ultimate etc.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for innspill!
    Ble som du nevner, TorTorden. Hente frem noen eldre høyttalere fra hytta og koble til enn så lenge
    Så er det bare å vente på skattefuten og sommernissen, så er hifi-drømmen i gang!

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir nok bra, du har jo fått deg en høyst kapabel receiver til og gro et annlegg rundt.
    Jeg har faktiskt en 4520 på vei i posten sjøl så het får se hvor mange naboer jeg kan plage med den utover sommeren :-)
    Sony vpl hw-50 - 92" Dreamscreen v3 tab | Samsung 51 6505 plasma tv
    Denon AVR-4520 CI
    Oppo 103D | PC i5-GeForce 960 |
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16
    Sonos, ps3, pc, harmony ultimate etc.

Lignende tråder

1. Svar: 12
    Siste melding: 11-19-2010, 00:31
  2. Yamaha YSP-4000 lydprojeksjon - Som å banne i kirka?
    By Afseth in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 7
    Siste melding: 01-18-2009, 18:12
  3. Dette er mest sannsynlig som å banne i kirken, men..
    By Steve Cooling in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 14
    Siste melding: 08-02-2004, 12:49

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •