Hjelp til valg av CD lydkilde

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2014
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Hjelp til valg av CD lydkilde

Rimelig fersk innen HI-FI, men etter nyinnkjøp av surround anlegg har jeg blitt bitt av basillen. Kan nå sette meg ned og lytte til musikk og ikke holde på med noe annet ;-)

Hvis jeg ønsker best mulig lyd fra CD, hva er å anbefale da? Er det beste en dedikert CD-spiller eller duger PS3, Blu-ray-spiller eller USB med flac filer?

Har for øyeblikket en eldre Sony X33ES som CD-avspiller og synes den gir bra lyd. Har prøvd å spille av fra USB og PS3 og synes det låter bra der også, så spørsmålet mitt er om min Sony er helt avlegs eller hadde jeg hørt forskjell hvis jeg hadde hatt noen bedre høyttalere, evt. en annen receiver?

Noen som har noe input på dette?

mvh Kjetil

Active
    Medlem siden
    Jan 2013
    Poster
    421
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nå veit jeg ikke hva slags utstyr du har , men jo dyrere og bedre høyttalere og forsterker du har jo større forskjell vil også cd spilleren event dac utgjøre, ville anbefalt deg å teste en dac feks Hegel hd10/11/20 eller event lånt en Cambridge Azur 851 og høre om du hører forskjell, hvis ikke kan du kose deg med sony i mange år til.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2014
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en Denon AVR-X2000 forsterker, B&W DM601 S2 front høyttalere, B&W HTM 62 senter, Dali SUB E-12 F og Argon ARG6340 bak. Har som sagt testet flere lydkilder som USB i front rippet som FLAC, avspilling fra PS3, til og med en Denon DVD 2500, streaming fra pc (FLAC) og min trofaste Sony X33ES. I og med at alle signalene sendes inn til min Denon AVR-X2000 forsterker så tenker jeg det er den som prosesserer signalene og dermed spiller det ingen rolle hvor signalene kommer fra. Er jeg helt på jordet her? Vil Direct Mode gi meg en pekepinn på hva de forskjellige kildene produserer og er disse bedre enn det min forsterker klarer å gjøre?
    Av alle kildene som jeg har ramset opp her, hva vil produsere det beste resultatet rent teknisk? Synes det er vanskelig å skille på resultatene fra de forskjellige kildene.

Newcomer Iby sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    140
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med Oppo 105 som signalkilde? Har selv nylig vært gjennom en oppgradering og valgt denne som signalkilde. Er meget fornøyd. Super Cd/SACD spiller, i tillegg håndterer den det meste av lydfiler. Den har en veldig bra DAC.

Det er første gang jeg har utstyr i denne klassen, jeg er heller ikke den mest erfarne her på forumet, så ta det med i bergningen når du leser det jeg skriver. Jeg er uansett veldig fornøyd med valget.
    Parasound Halo A51 - Parasound Halo P7 - Adam Audio GTC 77 - Ken Kreisel DXD 12012 DUO - Oppo 105D - JVC DLA X500 - Parasound ZDAC - SONOS

Lignende tråder

1. hjelp med god lydkilde
    By 0kriz in forum Generelt audio og HiFi
    Svar: 6
    Siste melding: 12-21-2012, 16:38
  2. Yamaha a3010, spørsmål angånende valg av lydkilde vs videokilde
    By vinylman in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 5
    Siste melding: 01-09-2012, 19:35
  3. Valg av lydkilde?
    By JoachimD in forum UHD Blu-ray-spillere
    Svar: 7